FANDOM

Owca – zwierzę hodowlane, występujące w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, ArcaniA oraz ArcaniA: Upadek Setarrif. Została dodana także w modyfikacji Die Bedrohung do Gothic.

Die Bedrohung Edytuj

Owce hoduje starzec imieniem Goran. W modyfikacji jest ich raptem około dziesięciu. Swoim wyglądem są zbliżone do owcy czarnogłówki. Co ciekawe, w przeciwieństwie do owiec z drugiej części gry owce Gorana nie są atakowane przez inne zwierzęta.

Gothic II Edytuj

Jest hodowana na wszystkich farmach na wyspie oraz w klasztorze Innosa, na nieliczne sztuki Bezimienny może natrafić w jaskini nieopodal farmy Akila oraz wewnątrz zawalonego muru zamku w Górniczej Dolinie. Owcę bohater może kupić na farmie Onara od pasterza Pepe za sto sztuk złota, sprzeda on owcę imieniem Betsy. Owca jest Bezimiennemu potrzebna, gdy ten chce zostać nowicjuszem w klasztorze magów ognia, jako danina. Po jej zabiciu otrzymuje kawałek mięsa oraz owczą skórę, jeżeli posiada odpowiednie umiejętności. Występuje w dwóch odmianach: owca i baran.

ArcaniA Edytuj

Owca jest koloru białego, jest o wiele bardziej puchata, niż osobniki z wyspy Khorinis. Czternaście owiec znajduje się wokół pasterskiej chatki Bezimiennego. Po zabiciu, Bezimienny może z niej wyciągnąć jeden kawałek żylastego mięsa. Nigdzie indziej bezimienny ich nie spotyka.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Bezimienny spotyka stado owiec na farmie Armina, niedaleko Thorniary, na samym początku swoich przygód. Może też tam spotkać parę baranów.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic II i Gothic II: Noc Kruka nie zostanie zaatakowana przez większość bestii.
  • Owce w tej samej części nie potrafią chodzić do tyłu, atakować ani skakać (choć ich chód przypomina lekkie skoki).
  • W Gothic II nie mogą zginąć od upadku z dużej wysokości.
  • W ArcaniA na wyspie Feshyr w zagajniku jeleni Bezimienny może znaleźć zaginioną owce, którą może zaprowadzić do stada przy swojej chacie. W ArcaniA: Upadek Setarrif również spotyka zagubione zwierzę, ale tym razem może je zaprowadzić do farmy Armina.
  • W tej samej części, jeżeli bohater zabije wszystkie owce ze stada, którym się opiekuje na Feshyr, Alma będzie na niego zła. Główny bohater mówi wtedy, że ma dość pasterskiego życia.
  • W Gothic II jeśli bohater zmieni się w owce za pomocą kodów, a następnie podejdzie do strażników z miasta Khorinis, to go zaatakują.
  • Jeżeli w Gothic II gracz kodem wejdzie w ciało owcy, to niektóre osoby będą z nim rozmawiały.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki