Fandom

Gothicpedia

Oskard

5219stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Oskard – oręż, występujący w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to buława zwieńczona przypominającym pióra metalowymi płatami, jej rękojeść wykonana jest z drewna i metalu.

Gothic II Edytuj

Bezimienny może go kupić u paladyna Tandora stacjonującego w zamku w Górniczej Dolinie. Bohater może kupić oskard od handlarza bronią Hakona przebywającego w Khorinis, jednak dopiero w trzecim rozdziale. Jeden egzemplarz znajduje się niedaleko przejścia do Khorinis w Górniczej Dolinie, leży w pozostałościach obozowiska tuż obok windy na placu wymian. Wartość kupna to trzysta sztuk złota a sprzedaży dziewięćdziesiąt sztuk złota. Oręż zadaje trzydzieści pięć punktów obrażeń i wymaga dwadzieścia pięć punktów siły.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Oręż nie zmienił się wizualnie w dodatku do Gothic II. Zwiększono natomiast siłę ataku do osiemdziesięciu punktów i tyle samo wymaganą siłę. Bezimienny może kupić oskard za osiemset sztuk złota, wartość sprzedaży to sto dwadzieścia sztuk złota.

Ciekawostki Edytuj

  • Prawidłowa nazwa tej broni to piernacz.
  • Model tej broni jest nieprawidłowy, gdyż prawdziwe oskardy posiadały obuch w kształcie ostrza, były także stosowane w górnictwie, nie do walki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki