FANDOM

Orlan – postać, występująca w Gothic II oraz w Gothic II: Noc Kruka. Jest to właściciel gospody pod Martwą Harpią.

Gothic II Edytuj

Jego karczma jest jedną z największych na całej wyspie, znajduje się w centrum Khorinis. To ulubione miejsce przesiadywania farmerów, tym bardziej że można tam wynająć pokój za 50 sztuk złota (także Bezimienny może z tej opcji skorzystać). W tawernie Orlana przesiaduje także stary pijak Rukhar organizujący nielegalny konkurs Do dna. W pierwszym rozdziale od Orlana Bezimienny może kupić skórzany pancerz za 250 sztuk złota oraz towary asortymentu ogólnego.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Orlan należy do Wodnego Kręgu, a jego tawerna to miejsce spotkań tej tajnej organizacji. Kiedy Bezimienny ma pierścień z akwamarynem, Orlan weźmie go za jednego członków Wodnego Kręgu i będzie mógł nocować w karczmie za darmo.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Tawerna Orlana jest przepełniona ludźmi, którzy niegdyś pracowali na farmach Bengara i Sekoba. Wśród zatrudnionych znajdują się m. in. Rega i Babera.

Orlan posiada klucz do platformy teleportacyjnej. Nie ma z niej pożytku, przez co Velaya po poproszeniu karczmarza o udostępnienie klucza do platformy otrzymuje go bez wahania.

Karczmarz handluje dobrym orężem, łukami, mapami i żywnością. Jest jedyną osobą, która sprzedaje baranie kiełbasy. Z pancerzy pozostał mu tylko skórzany.

Po przeprowadzce Regi i Babery na farmę Fellana zwalnia się jeden pokój, bohaterka może więc go wynająć. Cena najmu wzrasta do 70 sztuk złota na tydzień.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Orlan został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Bezimienny będąc paladynem lub magiem ognia (w Nocy Kruka również jako członek Wodnego Kręgu) może nocować w karczmie za darmo.
  • Jeśli Bezimienny nie jest paladynem ani magiem ognia, a wynajmie w karczmie pokój, Orlan będzie co tydzień żądał od Bezimiennego 50 sztuk złota, nawet jeśli ten nie będzie chciał już nocować u Orlana.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice również występuje postać o imieniu Orlan, który jest strażnikiem kopalni.
  • W Gothic II: Noc Kruka Orlan jest nieśmiertelny, natomiast bez dodatku bohater może go zranić, a nawet zabić.