FANDOM

Ork pułkownik z wyspy Irdorathork występujący w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Dowodzi garnizonem orków na wyspie Irdorath.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jest przywódcą wszystkich orków przebywających na wyspie Irdorath. Przebywa w swojej komnacie, strzeżony przez trzech elitarnych orków, siedzi na platformie medytując bądź modląc się do swojego boga. Odkąd Pedro ukradł Oko Innosa i trafił do niewoli orków, pułkownik przesłuchiwał go w celu wydobycia informacji na temat rozmieszczenia sił paladynów. Nowicjusz Pedro który nie powiedział mu zbyt wiele, został mimo to wielokrotnie przez niego poddany torturom. Bezimienny przypływając na wyspę zabija orka i zabiera klucz do celi Pedra.

Ciekawostki Edytuj

  • Posiada ostatni z pierścieni orkowych przywódców jakie może znaleźć bohater.
  • Orkowie w jego pokoju zaatakują bohatera dopiero, gdy ten podejdzie do ich wodza lub sam ich zaatakuje.
  • Gdy Bezimienny zapomni zabrać Oko Innosa na Dwór Irdorath, Xardas przysyła mu je w torbie razem z listem. Wtedy też pułkownik ma w swoim ekwipunku serce kamiennego smoka, ponieważ amulet przysłany przez Xardasa jest pozbawiony mocy.
  • W modyfikacji Returning jest orkowym generałem i nosi imię Ur-Vatah.