FANDOM

Orik – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to paladyn przebywający na zamku w Górniczej Dolinie.

Przed akcją gry Edytuj

Stacjonował w Vengardzie. Jest oficerem strategicznym króla, z którego rozkazu on i stu innych paladynów przybyło na wyspę Khorinis, w celu zgromadzenia jak największej ilości rudy potrzebnej do II wojny z orkami.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jest doradcą kapitana Garonda. Z polecenia Jergana, Bezimienny mówi Orikowi o tym, że jego brat nie żyje, na co Orik odpowiada, że Innos wystawia go na ciężką próbę. W dzień rezyduje w głównej sali zamku, a w nocy śpi w swojej komnacie na górze. W IV rozdziale zleca Bezimiennemu misję zabicia Hosh-Paka, szamana i wodza orków. Informuje także bohatera o prawdopodobnych miejscach, w których mogą znajdować się smoki.

Modyfikacje Edytuj

Returning Edytuj

Po śmierci Hosh-Paka daje Bezimiennemu jeszcze jedno zadanie. Polega ono na zabiciu czterech orkowych kapitanów dowodzących oblężeniem zamku. Bohater zabija dowódców po cichu i zostaje wynagrodzony przez paladyna. Kiedy zamek ulega oblężeniu, Orik trafia do lochu, z którego wydostaje go Bezimienny. Wraz z innymi paladynami wyrusza do fortu Azgan, a następnie na farmę Onara. Później bierze udział w bitwie z orkami. W siódmym rozdziale nie odgrywa ważniejszej roli – bohater nie może z nim nawet porozmawiać.

Bumshak Edytuj

Po szturmie na zamek dowódcom udaje się uciec. Jednak radość nie trwa długo – Bumshak na zlecenie Ur-Shaka odnajduje i zabija Parcivala, Orika i Garonda.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Orik zmienia wiarę z Innosa na Beliara i wraz z innymi odszczepieńcami udaje się na północny wschód wyspy. W jaskini, gdzie wcześniej znajdowała się runa potrzebna podczas próby ognia, założył świątynię ku czci boga ciemności. Zniszczył wraz z innymi wyznawcami kilka posągów Innosa i zabił niewinnych ludzi. Podczas spotkania z Velayą przedstawia się jako najwyższy kapłan. Opowiada o swoich planach zawładnięcia wyspą. Wspomina o armii orków i organizacji szpiegowskiej. Wyczuwając podstęp ze słów bohaterki, każe jej odmówić jedną z modlitw. Wojowniczka jednak żadnej modlitwy nie zna, powodując walkę z wyznawcami Beliara. Po krótkiej walce upadły paladyn ginie.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Górnicza Dolina została zaatakowana przez orków, tym samym Orik został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj