Fandom

Gothicpedia

Opuszczona Kopalnia

5001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze22 Udostępnij

Opuszczona Kopalnia
Opuszczona kopalnia.jpg
Widok na opuszczoną kopalnię

Informacje
Typ
Kopalnia
Położenie
Występowanie

Opuszczona kopalnia – jedna z kopalni Górniczej Doliny, znajdująca się przy drodze z placu wymian do Starego Obozu.

Przed akcją gry Edytuj

Jest pierwszą kopalnią, z której wydobywano rudę. Po wielkim buncie została wcielona do Starego Obozu. Jest od dawna nieużywana z powodu wypadku, jaki się tam zdarzył. Od kopacza Grimesa ze Starej Kopalni, Bezimienny dowiaduje się, że powodem zawalenia się kopalni było pęknięcie podpór.

Gothic Edytuj

Jest nieużywana, wokół niej można znaleźć kilof i pałkę oraz kilka innych przedmiotów, które prawdopodobnie pozostawili po sobie uciekający kopacze. Tereny wokół kopalni zamieszkują młode ścierwojady i młode kretoszczury.

Gothic II Edytuj

W Gothic II znajduje się tam jedyne bezpieczne przejście do przełęczy. Nadal jest nieużywana, tereny wokół są opustoszałe i przez nikogo nie zamieszkane. To do niej mamy zaprowadzić Bilgota, Diego i Talbina, którzy chcą się wydostać z Doliny. Kilku starych przyjaciół Bezimiennego przedostało się przez nią i dotarło do Khorinis.

Returning Edytuj

W tej modyfikacji kopacz Grimes opowiada prawdziwą historię tej kopalni. Mówi, że najpierw zaczęły się walić głazy i kamienie. Jednak kopalnia nie zawaliła się, więc strażnicy uprzątnęli ją i odnaleźli jaskinię prześwitującą niebieskim światłem. Kilku kopaczy i strażników wyruszyło na zwiad, myśląc o wielkich złożach rudy. Po momencie wszyscy usłyszeli przeraźliwy krzyk - okazało się, że byli tam nieumarli. Niewielu osobom udało się uciec, a Grimes w trakcie ucieczki ukradł klucz strażnika, który zabrał buteleczkę więźnia i gdzieś ukrył skarb. Radzi bohaterowi, aby tam nie szedł, jeśli jednak udałoby mu się przeżyć, chciałby wiedzieć, co się tam dzieje.

Golden Mod Edytuj

W rosyjskiej modyfikacji Golden Mod znów można się do niej dostać. W środku znajduje się postać imieniem Kosa, kilka kufrów z różnymi zwojami, jedzeniem i bronią oraz pełzacze i pełzacze wojownicy.

Dostęp Edytuj

W Gothic i Gothic II jest zamknięta, lecz można do niej wejść w wielu modyfikacjach, takich jak:

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic gracz może wejść do środka tej kopalni za pomocą kodów, nie ma tam jednak nic i jest ciemno.
  • W plikach gry znajduje się zen opuszczonej kopalni.
  • Opuszczona kopalnia jest prawdopodobnie niewykorzystanym pomysłem twórców gry.
  • Michael Hoge w wywiadzie dla gothicz.net powiedział, że część ekipy Piranha Bytes pracowała nad dodatkiem do Gothic I, lecz nie dokończono projektu. W dodatku miało pojawić się wnętrze kopalni.
  • W modyfikacji Returning zamieszkują ją demony, nieumarli i pełzacze oraz znajduje się tam kilka questowych przedmiotów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki