Fandom

Gothicpedia

Opiekunowie

5002strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Opiekunowie
Stonnos (by Jao98).png
Stonnos - przywódca Opiekunów
Informacje
Przywódca
Siedziba
Członkowie
sześciu pozostałych
Uniform
Hierarchia
Stonnos -> trzej najwyżsi Opiekunowie żywiołów -> pozostali
Wyznanie
Antyteiści
Występowanie

Opiekunowie – swego rodzaju gildia, występująca w modyfikacji Returning. Są to starożytne, boskie istoty.

Powstanie świata i Opiekunów Edytuj

Wiele tysięcy lat temu światem rządził Wielki Chaos. Wyłoniły się z niego cztery żywioły: ogień, woda, ciemność i skała. Udało im się razem pokonać Chaos i zamknąć go w Pałacu Vakhana. Zamykając bramę, utworzyły czterech bogów, którzy mieli strzec Sal Chaosu. Zrodziła się jednak między nimi waśń, w której tylko Adanos nie chciał brać udziału. Z ręki Beliara zginął bóg skały – Stonnos. Bogowie zapomnieli o swoim zadaniu, toteż żywioły postanowiły stworzyć Opiekunów – strażników Chaosu, pilnujących, by wojna bogów nie spowodowała zbyt wielu zniszczeń. Po stworzeniu trzech Opiekunów dla każdego boga, żywioły stworzyły dziesiątego Opiekuna, nadając mu moc trzech, i postawiły go na ich czele. Był nim Stonnos, Pan Vakhanu i jedyny Opiekun Skały. Po wszystkim żywioły odeszły, pozostawiając Opiekunom bardzo trudne zadanie kontrolowania bogów.

Poszczególni Opiekunowie  Edytuj

Żywioły stworzyły po trzech Opiekunów dla każdego boga. Każda grupa dowodzona jest przez jednego z nich. Wyjątkiem jest Stonnos – jest on jedynym Opiekunem Skały.

Opiekunowie Ciemności Edytuj

Opiekunowie Ognia Edytuj

Opiekunowie Wody Edytuj

Cele Opiekunów Edytuj

Głównym celem Opiekunów jest dopilnowanie, by wojna między bóstwami nie zaszła zbyt daleko. Z czasem powzięli radykalne plany zakończenia jej poprzez zniszczenie bogów, a co za tym idzie, całego świata, który stworzyli. Bogowie jednak byli za silni, dlatego Opiekunowie czekali aż pojawi się ich wybraniec, którym będą mogli pokierować.

Asgardowie Edytuj

Pojawili się także ludzie chcący zniszczyć Opiekunów, którzy prawdopodobnie odkryli ich plany. Z tego powodu Opiekunowie stworzyli gildię Asgardów, którzy mieli chronić ich przed wrogami oraz oddawać im cześć. Jej mistrzem został obdarzony długowiecznością Terinaks. Asgardowie stali się największymi wojownikami świata, z którymi nikt nie mógł się mierzyć.

Walka z Bezimiennym Edytuj

Po pokonaniu Śniącego, Opiekunowie dostrzegli w jednym ze skazańcówGórniczej Doliny boską moc. Chcieli go wykorzystać do swoich planów osłabienia, a później zniszczenia bogów. Dagoth wyruszył z misją zdobycia zaufania Bezimiennego, co mu się udało. Wybraniec stał się uczniem Opiekunów i dołączył do Asgardów. Ufając im całkowicie, nieumyślnie przyczynił się do osłabienia bogów poprzez pokonanie smoków i zniszczenie Dworu Irdorath. Wtedy to Dagoth ponownie stanął przed bohaterem, jednak już nie w pokojowych zamiarach. Objaśnił Bezimiennemu wszystko, co właśnie się dokonało i nasłał na niego demony. Od tej pory rozpoczęła się walka bohatera z Opiekunami, którzy używali najróżniejszych środków, by się go pozbyć. Wybraniec nie dał jednak za wygraną. Z pomocą Baala Netbeka udało mu się stworzyć potężną broń – Gniew Stwórcy, dzięki któremu mógł stawić czoła swym wrogom. Od Stonnosa dowiedział się, że nie może ich zabić, a jedynie wygnać do Pałacu Vakhana. Bohater mimo wszystko pokonuje Stonnosa, czym na jakiś czas kładzie kres planom Opiekunów.

Dalsze losy Edytuj

Opiekunowie w Pałacu Vakhana snują plany powrotu. Jest pewne prawdopodobieństwo, że zrezygnowali z nich, gdy bogowie zostali wypędzeni.

Ciekawostki Edytuj

  • We wcześniejszych wersjach mieli identyczne twarze jak Poszukiwacze;
  • W modyfikacji Laer Gjoll - Horror na Cmentarzu ostatni przeciwnik również nazywa się Opiekun. Podobnie jak ci z Returning ma zasłoniętą twarz, nosi długą szatę i mówi demonicznym głosem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki