FANDOM

Okyl – postać występująca w Gothic. Jest to najemnik przebywający w Wolnej Kopalni.

Przed akcją gry Edytuj

Nie wiadomo, kiedy i jak trafił do kolonii karnej. Bezimienny dowiaduje się od jednego z najemników pilnujących stróżówki, że Okyl kiedyś wkradł się do zamku magnatów i ukradł spory ładunek rudy.

Gothic Edytuj

Jest szefem Wolnej Kopalni i jednym z najlepszych najemników. Nie chce rozmawiać z Bezimiennym. Tylko on może udzielić zgody na otworzenie szybu. Przebywa na górnym poziomie kotła. W czwartym rozdziale ginie w wyniku ataku przeprowadzonego przez strażników ze starego obozu na tę kopalnię.

Modyfikacje Edytuj

Dolina Zombie Edytuj

Okyl razem z Gornem, Pastro i dwoma innymi najemnikami polują na Pełzacze we wnętrzu Wolnej Kopalni. Po wyjściu na zewnątrz zauważają, że dookoła znajdują się zombie. Razem uciekają do obozowiska na drodze do Wolnej Kopalni. Gdy Bragus przybywa do ich obozu, mówi, że Lee chce wiedzieć, czy Okyl przybędzie do zamku w Górniczej Dolinie. Najemnik odpowiada, że nie. Tę wieść bohater przekazuje Lee.

Ciekawostki Edytuj

  • Pod wieloma względami przypomina Sentenzę z Gothic II. Obaj są najemnikami, mają taką samą twarz, ten sam aktor udzielił im głosu, noszą pancerz dla najbardziej zasłużonych ludzi Lee oraz obaj nie są zbyt sympatyczni względem Bezimiennego.