Fandom

Gothicpedia

Oko Innosa

5001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze19 Udostępnij

Oko Innosa
GII • G3:ZB
Oko Innosa (G2).png
Oko Innosa w Gothic II i w Gothic II: Noc Kruka

Informacje
Typ
Amulet
Właściciel
Bezimienny (prawowity i jedyny wybrany właściciel)
Materiał
Metal
Wymagania
Żeby założyć Oko
trzeba je uaktywnić
Ochrona przed ogniem
Częściowa
Dodatkowe
Pozwala rozmawiać ze smokami
Wartość sprzedaży
Bezcenny
Questowy
Tak
Oko Innosa
GII • G3:ZB
OkoInnosaG3ZB01.png
Oko Innosa w Gothic 3: Zmierzch Bogów

Informacje
Typ
Amulet
Właściciel
Materiał
Metal
Wymagania
Żeby założyć Oko
trzeba je uaktywnić
Ochrona przed ogniem
Częściowa
Dodatkowe
Pozwala rozmawiać ze smokami
Wartość sprzedaży
Bezcenny
Questowy
Tak

Oko Innosa – potężny amulet i artefakt, występujący w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka. Sam Innos wlał weń część swojej mocy. Początkowo jest on głównym celem Bezimiennego w drugiej części serii. Jest jedną ze świętych relikwii Innosa.

Rytuał zniszczenia oka.png

Rytuał zniszczenia Oka.

Rytuał odwrócenia.png

Rytuał Odwrócenia, naprawiający Oko.

Działanie Oka Edytuj

Oko Innosa zapewnia swojemu posiadaczowi bardzo dobrą ochronę, głównie przed ogniem i magią. Jednak jej najważniejsza funkcja dotyczy smoków. Potęga amuletu w tajemniczy sposób zmusza smoka do rozmowy i nie pozwala mu zaatakować. Jedynym mankamentem takiego postępowania jest to, że Bezimienny musi porozmawiać z każdym ze smoków, a podczas konwersacji, moc Oka wyczerpuje się. Efekt jest oczywisty – smok po pewnym czasie może wreszcie przystąpić do ataku, a amulet nie zapewnia już takiej ochrony, jak przed walką. Tylko esencja ze smoczego serca umożliwia ponowne naładowanie Oka Innosa.

Moc Oka wyczerpała się także po walce ze Smokiem Ożywieńcem. Z oczywistych powodów nie da się wyciągnąć esencji z kamienia duszy smoka, a nawet, jeśli by się dało coś z tym zrobić, to i tak wchłonięcie mocy smoka przez Xardasa wszystko zniweczyło. Po zakończeniu akcji w Gothic II klejnot Oka pozostaje blady i pozbawiony blasku.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Nie wiadomo, co stało się z Okiem podczas powrotu Bezimiennego do Myrtany. Prawdopodobnie jednak miał je ze sobą, ponieważ gdyby pozostał na statku, raczej nigdy by się nie odnalazł. Możliwe, że od razu przekazał je Miltenowi.

W Gothic 3: Zmierzch Bogów główny bohater dowiaduje się, że Oko posiadał Milten, lecz zostało mu odebrane przez orków. Artefakt Innosa został splugawiony przez Mistrza Przywołań i pięciu innych potężnych magów, a następnie posłużył do przywołania Bestii - najstraszliwszego monstrum, jakie kroczyło po ziemiach Myrtany. Bezimienny odebrał Oko i zabił wszystkich magów, po czym pokonał potwora.

Dalsze losy Edytuj

Oko Innosa prawdopodobnie posiada teraz Bezimienny – jego jedyny i prawdziwy właściciel. Jednak po tych wszystkich wydarzeniach, nie wiadomo, czy znajdzie się dla niego jakieś zastosowanie.

Ciekawostki Edytuj

  • Oko Innosa jest wspomniane w opowiadaniu Vatrasa, które mag wygłasza przy kaplicy w Khorinis:
Ale Adanos obawiał się, że bestia pewnego dnia powróci na ziemię. Dlatego uprosił Innosa, aby ten zostawił część swojej boskiej mocy na ziemi, aby pewnego dnia przywrócić ją człowiekowi. A Innos, w swej mądrości, tak uczynił
― Vatras, Gothic II
  • W tłumaczeniu w Gothic 3: Zmierzch Bogów jednym z błędów jest nazwa amuletu widoczna w ekwipunku, a brzmi ona Oczy Innosa.
  • Jeśli w Gothic II, w 5 rozdziale Bezimienny wyrzuci Oko i wyruszy na Dwór Irdorath, Xardas przyśle mu je wraz z listem wypominającym naszą niedbałość.
  • Jest jednym z najświętszych artefaktów Innosa (obok jego młota).
    Oko Innosa artwork by Kubar906.png

    Artwork przedstawiający Oko Mądrości w ArcaniA

  • Aby rozmawiać ze smokami nie trzeba zakładać Oka, wystarczy je mieć w ekwipunku.
  • Prawdopodobnie Mistrz Przywołań naładował Oko Innosa sercem jednego z myrtańskich smoków.
  • W ArcaniA występuje Oko Mądrości, które wygląda niemal tak samo, jak Oko Innosa w drugiej części gry.
  • W Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka Oko Innosa poznajemy tylko jedno zastosowanie, rozmowy ze smokami.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Oko Innosa

Więcej w Fandom

Losowa wiki