FANDOM

Ogrodnik – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest ogrodnikiem mieszkającym w mieście Khorinis.

Przed akcją gry Edytuj

Za zabicie pewnej osoby miał trafić do kolonii karnej, lecz gubernator Khorinis – Larius, potrzebował ogrodnika, więc wynajął go i uchronił przed zesłaniem do Górniczej Doliny.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Pracuje w górnym mieście, jednak nie posiada tam domu. W ogrodzie nie ma towarzystwa, ale jest mu z tym dobrze, ponieważ dzięki temu panuje tam cisza i spokój. Hoduje ogniste ziele i ognistą pokrzywę, a także próbował to zrobić z bagiennym zielem, lecz w tych warunkach nie chciało rosnąć. Może sprzedać Bezimiennemu rośliny dodające głównie manę. Bohater ma możliwość dania mu na spróbowanie tytoniu ziołowego. Ilość doświadczenia, jaką można otrzymać za jego przyniesienie zależy od rozdziału i wynosi od 50 do 250 punktów doświadczenia. Jest również członkiem gildii złodziei. Po pokazaniu umownego znaku, daje Bezimiennemu wskazówki o schowkach w domach bogatych obywateli.

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Sprzedaje wyhodowane rośliny. Chętnie pomoże Velayi dostać się do lorda Andre. Odwracając uwagę strażników bramy, umożliwia dostanie się bohaterki do ratusza.

Przeznaczenie Edytuj

Ogrodnik pomoże Bezimiennemu w dotarciu do Cassi, gdy Oskar każe mu przekazać ugodę między gildiami złodziei i Czarnych Jastrzębi.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym ogrodnik został prawdopodobnie przez nich zabity lub zniewolony.