FANDOM

Ognisty golem – ognista wersja golema. Zbudowany jest z magmy, cały czas płonie. Jest to wymagający przeciwnik, ustępuje jedynie Lodowemu golemowi.

Gothic Edytuj

W pierwszej części gry występuje tylko jeden ognisty golem, strzegący wieży Xardasa przed nieproszonymi gośćmi. W księdze "Arcanum Żywiołów" można wyczytać, że jest podatny na magię lodu. Można z niego wyciągnąć serce ognistego golema, potrzebne do wykonania próby demona ognia.

Gothic II Edytuj

W Gothic II występuje ich więcej, w związku z pojawieniem się Feomathara, ale tylko w Górniczej Dolinie. Pilnują dróg wokół wulkanu – siedziby swego stwórcy. Ich styl walki się nie zmienił nadal atakuje za pomocą magii ognia i pięściami. Wyjątkiem jest to, że w tej części można pokonać go zwykłą bronią.

Gothic 3 Edytuj

W trzeciej części kilka z nich przebywa w Varancie, ze względu na tamtejszy klimat. Styl walki zasadniczo się nie zmienił, jedynie wygląd. Nie przypominają już zastygłej lawy, lecz są zbudowane z potężnych, rozżażonych brył.

Ciekawostki Edytuj

  • Tak samo jak z lodowym golemem, nie istnieje zwój, który przyzywa tego golema.
  • W modyfikacji Returning do ich pokonania ponownie nadają się zaklęcia lodu i elektryczności.
  • W Gothic nie działa na niego Bryła lodu i Lodowa fala.
  • Działa na niego czar Piorun kulisty.
  • Z bliżej nieznanych powodów są szczególnie podatne na obrażenia zadawane Szponem Beliara.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki