FANDOM

Bitwa w Wolnej Kopalni – wydarzenie skutkujące odbiciem Wolnej Kopalni z rąk ludzi Gomeza przez Bezimiennego i Gorna.

Przyczyny i przygotowania do kontrataku Edytuj

Kiedy zawaliła się Stara Kopania, Gomez zaczął rozpaczliwie poszukiwać nowego źródła wydobycia rudy, bojąc się utraty swoich wpływów. Wbrew woli magów ognia kazał zaatakować należącą do Nowego Obozu Wolną Kopalnię. Dwa tuziny strażników wyrżnęły wszystkich najemników i krety, a następnie zajęły kopalnię. Lee wyznaczył Bezimiennego i Gorna do przeprowadzenia ataku z zaskoczenia, mającego na celu odbicie Kopalni z rąk Gomeza.

Przebieg ataku Edytuj

Kocioł w przeciwieństwie do samej kopalni nie był obstawiony przez ludzi ze Starego Obozu. Bramy do kopalni bronili trzej strażnicy, pod dowództwem Szakala. Gorn przeszukiwał kocioł, gdy Bezimienny starł się z Szakalem. Odgłosy walki usłyszał Gorn, który przybył bohaterowi na pomoc. Po zabiciu Szakala wojownicy wtargnęli do wnętrza kopalni. Oczyszczali ze strażników każdy poziom kopalni. W końcu odbili całą kopalnię.

Skutki odbicia Edytuj

Podczas kontrataku życie stracili wszyscy strażnicy, a Wolna Kopalnia powróciła w ręce magów wody. Górnicy wydobywali rudę. Gomez nie mógł ponownie atakować, gdyż nie miał żołnierzy. Gdy przestał dostarczać Rhobarowi rudy ten zaprzestał wysyłania towarów do Górniczej Doliny. Towary przestały docierać do Starego Obozu. Magowie zebrali wystarczająco wiele rudy by wysadzić w powietrze barierę.

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas odbijania Wolnej Kopalni może pojawić się błąd sprawiający, że Gorn atakuje Bezimiennego, gdy ten uderzy Strażnika.