Fandom

Gothicpedia

Oblężenie zamku w Górniczej Dolinie

5002strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Oblężenie zamku w Górniczej Dolinie
Zamek w Górniczej Dolinie (Gothic II) (by SpY).png
Oblegany zamek
Informacje
Miejsce
Wynik
Zwycięstwo orków
Uczestnicy
Paladyni
Orkowie
Dowódcy
† – poległy w walce
(†) – prawdopodobnie poległy w walce
Siły stron
Szamani Orków
Wojownicy Orków
Elita Orków
Straty
Wysokie
Niskie

Oblężenie zamku w Górniczej Dolinie – częściowo udany atak na zamek w Górniczej Dolinie, dokonany przez orków po upadku magicznej bariery.

Przebieg Edytuj

Orkowie już od dawna byli głównym przeciwnikiem króla Myrtany. Kiedy istniała jeszcze bariera orkowie nie wychodzili poza swoje tereny, lecz po upadku bariery zostali wsparci przez smoki i ich sprzymierzeńców. Zbudowali na wschodzie palisadę, za którą mieli swój port i gdzie zbierali swe siły. Kiedy paladyni przybyli do zamku rozpoczął się atak smoków, które spaliły cały zewnętrzny pierścień ( z dawnych budynków została jedynie arena) i zabiły wielu spośród obrońców. Wtedy do ataku ruszyli orkowie. Wojska Garonda, słabsze zarówno liczebnie jak i jakościowo, zamknęły się w środku warowni. Rozpoczęło się oblężenie, któremu przewodził orkowy szaman Hosh-Pak. Później, do Górniczej Doliny przybył Bezimienny, poszukujący dowodów na obecność smoków w Khorinis.

Atak orków udał się tylko połowicznie - udało im się zdobyć tylko wypalone resztki zewnętrznego pierścienia i wbić taran w mur zamku, czego jednak nie udało im się wykorzystać i wedrzeć się do środka. Następnie w zależności jak postąpi Bezimienny bohater otwiera bramę do zamku i zaczyna się szturm orków, w którym ginie Garond lub Lord Hagen przybywa na odsiecz i rozgrywa się bitwa o Górniczą Dolinę. W ten czy inny sposób orkowie zajmują zamek.

The Returning Edytuj

W modyfikacji oblężenie jest o wiele liczniejsze oraz ma pięciu generałów którzy bezpośrednio dowodzą oblężeniem. Część zabitych paladynów powiesili, aby zmniejszyć morale broniących się. W IV rozdziale paladyn Orik zleca nam po zabiciu Hosh-Paka, pozbycie się dowódców oblężenia. W VII rozdziale orkowie zdobywają zamek, a z pogromu przeżywają tylko: Garond, Orik, Parcival oraz Udar.

Ciekawostki Edytuj

  • Fabularnie oblężenie trwa przez cały okres gry, nawet jeśli Bezimienny wybije wszystkich orków dookoła zamku.

Więcej w Fandom

Losowa wiki