FANDOM

Obóz strażników kopalni – obóz, występujący jedynie w modyfikacji Mroczne Tajemnice. Znajduje się przed Starą Kopalnią i podlega Staremu Obozowi. Zadaniem jego członków jest m.in. pilnowanie porządku w kopalni. Przywódcą obozu jest Kazzmir, zaś jego prawą ręką – Melkor.

Opis Edytuj

Zamieszkują go najbardziej brutalni strażnicy, których ulubionym zajęciem jest wyżywanie się na kopaczach i nowo przybyłych - Bezimienny może dostać tutaj nie raz. Strażnicy kopalni, jak pewnie i wszyscy w Górniczej Dolinie, lubują się też w alkoholu, na co może wskazywać fakt że aby nabyć tutaj zbroję, Bezimienny musi za nią zapłacić nie rudą, lecz 150 piw. W obozie strażnikom kopalni wypłacana jest codziennie wypłata w postaci 30 bryłek rudy (dla dowódców 120), którą wydaje Wyzysk – dowódca strażników oraz jedna z naprawdę niewielu przyjaźnie nastawionych do Bezimiennego osób. Aby bohater dołączył do obozu, musi pozbyć się pełzaczy ze Starej Kopalni. Mimo, że obóz strażników kopalni oficjalnie należy do Starego Obozu, to znajdujący się w nim ludzie nie przepadają za Gomezem i jego ludźmi. Od czasu zawalenia się kopalni obóz przestaje podlegać Staremu Obozowi, na dodatek oba obozy są do siebie wrogo nastawione (świadczą o tym ludzie ze Starego Obozu zamknięci w klatce).

Lokacje Edytuj

Wschodnia brama Edytuj

Jest to główne wejście do obozu, pilnowane przez Komara, który zleca każdemu, kogo przepuszcza, przyniesienie dwóch skrzyń piw w ciągu dwóch dni pod groźbą pobicia.

Południowa brama Edytuj

Drugie wejście do obozu, strzeżone przez nieznanego z imienia strażnika, który wpuszcza tylko członków obozu strażników kopalni.

Klatka Edytuj

Klatka znajduje się przy wschodniej bramie obozu. Trafiają tam wszyscy, którzy sprzeciwili się strażnikom kopalni. Na początku siedzą tam Marcel, który jest więziony za to, że doniósł na Siekacza, który bije kopaczy, oraz nieznany z imienia kopacz. Później do klatki trafiają dwaj inni kopacze, którzy ukrywali się przed strażnikami, Kazzmir, zamknięty przez Melkora przed wyprawą na Nowy Obóz, oraz ludzie ze Starego Obozu po zawaleniu się Starej Kopalni. Więźniowie mogą zostać pobici przez strażników za rozmowę z ludźmi, którzy przebywają na wolności.

Tawerna Siekacza Edytuj

Jest to jedna z dwóch gospód w kolonii karnej. Znajduje się niedaleko wejścia do Starej Kopalni. Tawerna ta posiada parter, w którym znajduje się sypialnia, oraz piętro, na które prowadzą schody. Jej właścicielem jest Siekacz, zaś barmanem Orlan. Tawerna ma zniszczoną ścianę, gdyż mag ognia Gardhar wystrzelił pocisk ze swojej katapulty i trafił prosto w tawernę. W nocy, w tawernie przychodzą inni strażnicy kopalni, a muzyk gra na swojej lutni. Alkohol sprzedawany jest tylko członkom Starego Obozu, Bractwa Śniącego oraz obozu strażników kopalni.

Plac treningowy i zbrojownia Edytuj

Niedaleko platformy, na której znajduje się katapulta, położone są plac treningowy oraz zbrojownia. Na placu przebywa Bard, który uczy walki bronią dwuręczną, oraz Claude, który trenuje walkę mieczem. Zbrojownia pilnowana jest przez nieznanego z imienia strażnika.

Platforma z katapultą Edytuj

Platforma z katapultą to najwyżej położony punkt obozu. Machina została wybudowana przez maga ognia Gardhara, w celu odnalezienia miejsca pobytu Pradawnych. Przy pierwszej próbie mechanizm się zepsuł i pocisk z katapulty trafił w tawernę Siekacza, zaś przy drugiej mechanizm ponownie się zaciął, a pocisk wylądował na ziemiach orków i od tamtej pory machina jest naprawiana. Na platformie Gardhar zajmuje się praktykowaniem różnych zaklęć.

Poznani mieszkańcy obozu Edytuj

  • Kazzmir – przywódca obozu.
  • Melkor – prawa ręka Kazzmira.
  • Wyzysk – dowódca strażników.
  • Komar – pilnuje wschodniej bramy.
  • Gorth – uczy walki bronią jednoręczną.
  • Morghar – jeden z elitarnych strażników kopalni.
  • Radi – cień, zbiera różne rzeczy i handluje nimi.
  • Horg – uczy strzelania z kuszy.
  • Rendi – kopacz, który potrzebuje surowego mięsa dla innych.
  • Pablo – strażnik ze Starego Obozu, który donosi Gomezowi o sytuacji w obozie.
  • Marcel – zamknięty w klatce kopacz za podkablowanie Siekacza.
  • Roverd – pilnuje wejścia do centralnej części obozu.
  • Gardhar – mag ognia, który zrobił katapultę, żeby znaleźć pradawnych.
  • Sand – kowal strażników.
  • Strażnik zbrojowni – pilnuje wejścia do zbrojowni.
  • Claude – ćwiczy walkę mieczem.
  • Bard – uczy walki bronią dwuręczną.
  • Boris – głodny kopacz, nienawidzi kucharza.
  • Gruby Butch – kucharz.
  • Dorm – chory kopacz.
  • Ben – kopacz, który nie lubi leni, gdy Bezimienny wykona zadanie z gadami, Ben awansuje na strażnika kopalni.
  • Tizgar – przeciętny kopacz.
  • Mark – najlepszy kucharz wśród kopaczy.
  • Makiu – pilnuje wejścia do domu magnatów.
  • Carlos – przepuszcza wybrane osoby do kopalni.
  • Ingar – pilnuje wejścia do kopalni.
  • Geralt – rozdaje racje żywnościowe.
  • Siekacz – właściciel tawerny.
  • Orlan – barman w tawernie Siekacza.
  • Vierzba – wiecznie pijany strażnik.
  • Seziel – królewski gwardzista, uważa się za jedyną prawą osobę w dolinie.
  • Muzyk – grajek w tawernie Siekacza, nienawidzi Ghorriego i Lukisa z placu wymian.
  • Thyria – niewolnica.
  • Verdon – najlepszy kusznik w obozie.
  • Corin – nałogowy palacz bagiennego ziela, uważa, że jest najlepszym wojownikiem w kolonii.
  • Eris – obserwuje obóz.
  • Santhi – obserwuje obóz.
  • oraz wielu innych strażników kopalni i kopaczy.

Dalsze losy Edytuj

Po upadku bariery, obóz nie jest opuszczony. Gdy przybywają paladyni – Górnicza Dolina stała się celem ataku orków. Strażnicy kopalni odpierają ataki, ale przybywają smoki, które spalają obóz oraz być może i mieszkańców.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki