Fandom

Gothicpedia

Obóz bandytów Dextera

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Główny obóz bandytów w Khorinis
Obóz Dextera (NK) (by Jao98).png

Informacje
Położenie
Mieszkańcy
Zarządca
Ważne miejsca
Wieża
Kopalnia

Obóz bandytów na wyspie Khorinis – twierdza zajęta przez bandytów, którzy zostali wysłani do Khorinis na rozkaz Kruka, aby porywać ludzi do pracy w kopalni złota na bagnach w Jarkendarze. Nie wiadomo kiedy i z czyjej inicjatywy ją zbudowano. Aby dostać się do obozu, trzeba znać odpowiedź na pytanie o imię szefa szajki – Dextera. Można się o tym dowiedzieć np. od pirata Skipa. Jeśli ktoś nie będzie znał odpowiedzi, zostanie zabity przez strażnika.

Położenie obozu Edytuj

Twierdza znajduje się nieopodal farmy Onara. Obóz jest wysoko położony i można dostać się do niego tylko jedną, wąską ścieżką, która znajduje się na początku wąwozu, w którym myśliwy Grom rozbił namiot. Miejsce obozu bandytów może zaznaczyć Bezimiennemu pirat Skip, o ile bohater będzie miał w ekwipunku czystą mapę terenów Khorinis, którą może kupić od kartografa Brahima, lub ukraść ją z jego kufra.

Budowle w obozie Edytuj

W obozie znajdują się cztery budowle. Tuż kawałek od mostu stoi stróżówka – zwykła, mała chatka, w której znajduje się kufer, stół i łóżko. Nieco dalej znajduje się stara kopalnia, otwierana ukrytym w ścianie przyciskiem. Widać, że bandyci w ogóle z niej nie korzystali, ponieważ zalęgły się tam pełzacze. W środku można znaleźć bryłki rudy. Tuż obok znajduje się wieża Dextera, do której przylega chata. Chata jest w złym stanie - naprawia ją jeden z bandytów. Nieopodal owej wieży stoi druga. Na dole jest łóżko, w którym przez cały czas śpi jeden z bandytów, a obok stół, w który jest wbity rębiczerep. Na samym szczycie znajduje się ognisty łuk i ogniste strzały. Za obozem, na tej samej wysokości, jest jaskinia, zamieszkana przez ożywieńców.

Bandyci Edytuj

W obozie znajduje się większość bandytów z krainy Khorinis. Ich zajęcia to nie tylko porywanie ludzi, ale także piłowanie drewna, naprawianie budynków, siedzenie przy ognisku itd. Najemnicy wiedzą o obozie bandytów, a niektórzy nawet z nimi handlują, o czym Bezimienny może dowiedzieć się od Corda podczas rozmowy o Patricku, który został przez to porwany. Pozostali bandyci, którzy kryją się w lasach i jaskiniach, również pracują dla byłego cienia. Na rozkaz Kruka, Dexter wydał listy gończe za Bezimiennym, mimo, że nic do niego nie miał. Dexter jest poszukiwany przez kapitana piratów – Grega, który chciał się od niego dowiedzieć, czy zna sposób na dostanie się do Jarkendaru inną drogą, niż przez morze.

Śmierć Dextera Edytuj

Jeśli Bezimienny pomógł Gregowi i odnalazł jego skarby, może liczyć na jego pomoc. Gdy bohater uda się do obozu, by zabić Dextera, niespodziewanie pojawi się kapitan piratów, który mu w tym pomoże. Po wszystkim podziękuje Bezimiennemu za pomoc i od tej pory będzie dla niego nieco milszy. W III rozdziale przy twierdzy znajdują się poszukiwacze, których Bezimienny powinien zabić na prośbę najemnika Torlofa, który boi się owych zakapturzonych postaci.

Dalsze losy Edytuj

Nie wiadomo, co stało się z twierdzą po wypłynięciu Bezimiennego na dwór Irdorath. Prawdopodobnie zajęli ją orkowie podczas inwazji na Khorinis.

Ciekawostki Edytuj

  • Kawałek za obozem znajduje się jaskinia, w której są ożywieńcy. Nie wiadomo, jaką pełniła kiedyś funkcję, jednak możliwe, że była to druga kopalnia;
  • na szczycie wieży przy moście znajduje się ognisty łuk i ogniste strzały. Nie wiadomo skąd się tam wziął, ani dlaczego bandyci w ogóle się nim nie zainteresowali;
  • w modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki, bohaterka może rozbudować dom od środka dzięki pomocy Thorbena, Tilla i Pardosa.

Więcej w Fandom

Losowa wiki