Fandom

Gothicpedia

Nowy Obóz

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze22 Share

Nowy Obóz
Nowy Obóz (by Wojciech Wawrzyńczak).png
Informacje
Typ
Obóz
Położenie
Mieszkańcy
Zarządca
Saturas – Magowie Wody
Lee – Najemnicy
Lares – Szkodnicy
Ryżowy Książę – zbieracze
Ważne postacie
Ważne miejsca
Siedziba Magów Wody
Występowanie

Nowy Obóz – jeden z obozów, powstały w wyniku rozłamu w Starym Obozie. Lee, oraz część magów i kilkoro innych członków Starego Obozu byli niezadowoleni z władzy Gomeza. Postanowili więc odejść, by założyć miejsce, gdzie nikt nie będzie nimi rządził. Wśród nich byli Lares, Homer oraz Ryżowy Książę (pierwsi założyciele obozu). Inicjatorem całej akcji był Lee. Obóz powstał na drugim końcu doliny, na zachodzie. Nieco dalej na południu odkryto jeszcze jedną, dość sporą, kopalnię rudy. Tutaj w spokoju magowie mogli oddać się badaniom nad magicznym kruszcem i przełamaniem bariery. Wywnioskowali, że da się ją usunąć, używając do tego celu wielkiego źródła magicznej energii. Zrezygnowali zatem z handlu z królem i postanowili gromadzić całą wydobytą rudę, żeby pewnego dnia wysadzić ją w powietrze i zrzucić okowy niewolnictwa. Oczywiście wielka jej ilość (jedyny środek płatniczy w kolonii) przyciągnęła wielu rabusiów i złodziei. Zatem magowie zawarli układ z Lee i jego ludźmi. Byli oni najemnikami na usługach magów, mieli zadbać o bezpieczeństwo czarodziejów i kopca rudy, by pewnego dnia ci drudzy mogli zwrócić wszystkim wolność. To miejsce nie ma żadnego władcy, jedynie przywódców poszczególnych gildii. Jest także uważane za najniebezpieczniejsze miejsce (niesłusznie), pełne morderców i bandytów. Obóz zamieszkują także szkodnicy – zwykli rabusie i złodzieje, oraz krety (odpowiednik kopaczy w Starym Obozie). Centrum obozu znajduje się w wielkiej jaskini gdzie wybudowane są domy, tuż za wejściem do obozu znajduje się pole ryżowe na którym pracują zbieracze oraz wielkie jezioro,na środku którego wybudowana jest karczma. Do obozu prowadzi jedno wejście: przez wielką wyrwę w skale, a później droga przez pola do bramy głównej, której strzegą najemnicy. Jest w bardzo złych stosunkach ze Starym Obozem, co grozi wybuchem wojny domowej.

Lokacje Edytuj

W Nowym Obozie znajduje się kilka ciekawych miejsc, które warto odwiedzić. Są to: pola ryżowe, Karczma na jeziorze, grota mieszkalna, Wieża strażnicza oraz Wolna Kopalnia.

Pola ryżowe Edytuj

Pola ryżowe (GI).png

Pola

Wielkie pola na których cały dzień, w pocie czoła pracują zbieracze. Pole jest własnością ich założyciela – Ryżowego Księcia. Dzięki uprawie ryżu wykarmiany jest cały obóz. Plantacja jest możliwa dzięki wybudowanej tamie, pola są dobrze nawodnione, dlatego każdego dnia zbierane są naprawdę spore ilości pożywienia. Znajduje się tu też magazyn w którym ryż jest przechowywany w workach, a niżej jedno z dwóch jezior. Niestety praca jest bardzo ciężka. W dodatku oprychy Księcia potrafią uprzykrzać życie.

Karczma na jeziorze Edytuj

Karczma na jeziorze (Gothic I) (dzień) (by SpY).png

Karczma

Jedyny tego typu budynek w całej kolonii karnej, znajduje się na małej wysepce na środku jeziora. Właścicielem gospody jest Silas. Wstęp do środka mają tylko krety i szkodnicy, więc bez odpowiedniego przebrania się nie obejdzie. Są tam wpuszczani także członkowie Bractwa oraz ludzie którzy zapłacą Wykidajłom po sto bryłek rudy. Do karczmy przynoszona jest część zebranego ryżu i tam, na zapleczu karczmy wytwarzana jest ryżówka przez starego gorzelnika o imieniu Jeremiasz. To jedyny alkohol produkowany pod barierą. W knajpie można ubić także kilka dobrych interesów. Na piętrze znajduje się sporo miejsca, szkodnicy piją tam i czasami urządzają jakieś zabawy. "Stałymi gośćmi" są tu m.in. Baal Isidro, Mordrag (jeśli poprosimy go, by nas zaprowadził do Nowego Obozu) oraz Cipher.

Jaskinia mieszkalna Edytuj

Nowy Obóz Ossowski21.png

Jaskinia mieszkalna

Mieszkają tam wszyscy członkowie obozu (wyjątek stanowią zbieracze; oni mieszkają w wielkim drewnianym budynku za bramą główną i krety, większość z nich mieszka w Wolnej Kopalni). Grota dzieli się na dwie części. Po lewej mieszkają szkodnicy i ta część jest naprawdę spora. Znajdują się tu dwa rzędy chat i wszędzie można znaleźć dobrych nauczycieli, handlarzy i płatnerza imieniem Wilk. Po prawej stronie mieszkają Najemnicy, a na wyższych poziomach w świątyni Magowie Wody. Tu także nie brak dobrych nauczycieli i handlarzy. Po prawej stronie ścieżki znajduje się siedziba Lee, prosto – świątynia magów, w której znajduję się laboratorium, biblioteka oraz wielka komnata z pentagramem. Niestety nikt tam nie wejdzie bez podania odpowiedniego hasła. W samym centrum jaskini, w wielkim dole zakrytym stalową kratą jawi się, cały czas powiększany, kopiec rudy. Wejście do niego znajduje się w siedzibie Saturasa. Na zewnątrz groty, koło ścieżki do Kotła, mieści się niewielki płaskowyż, na którym Cord trenuje najemników w walce bronią jednoręczną.

Wolna Kopalnia Edytuj

Wielka kopalnia, z której pochodzi cała magiczna ruda w Nowym Obozie. Więcej na ten temat w artykule – Wolna kopalnia

Mieszkańcy i hierarchia Edytuj

Nie ma tutaj żadnego przywódcy. Każdy odpowiada za siebie i nowym nie pomogą cienie albo strażnicy świątynni. Zasada jest prosta – Jeśli umiesz dotrzymać pola, jesteś z nami.

W obozie przebywają także Nowicjusze z bractwa, handlujący tu bagiennym zielem. Po koloni kręcą się też myśliwi z Nowego Obozu. Są to Aidan, Ratford i Drax.

Handel i środki utrzymania Edytuj

Może i na pierwszy rzut oka się nie wydaje, ale to najbiedniejszy obóz w całej koloni. Głównym środkiem utrzymania jest uprawa ryżu. Lares organizuje także napady na konwoje z zaopatrzeniem dla Starej Kopalni, w której udział biorą tylko szkodniki oraz najemnik Gorn. Właśnie przez to konflikt z Gomezem coraz bardziej się zaostrza. Ludzie zajmują się tutaj także myślistwem oraz wyrobem i sprzedażą pancerzy oraz broni. Z kolei Magowie sprzedają magiczne rzeczy. Poza tym najemnicy, krety i kurierzy dostają tygodniową zapłatę za pracę na rzecz magów.

Po upadku bariery Edytuj

Tylko w tym obozie nie zapanował chaos. Mimo iż część uciekła od razu (zbieracze, większość szkodników), panował tu wyjątkowy spokój. Wszyscy spakowali swój dobytek i odeszli. Najemnicy trzymali się razem, przyłączył się do nich Lares, i kilku jego ludzi (m.in. Wilk, Cipher, Buster). Razem z Magami i innymi ruszyli na przełęcz, pozostawiając opuszczony obóz.

Co się stało później, w artykule – Lodowa kraina.

Gildie występujące w Nowym Obozie Edytuj

  • Zbieracze – najniższa kasta. Do ich obowiązków należy głownie zbieranie ryżu. Wyjątek stanowi Homer – architekt i twórca tamy.
  • Krety – górnicy wydobywający magiczną rudę z Wolnej Kopalni. Zarabiają więcej niż kopacze ze Starego Obozu i nie muszą harować bez przerwy.
  • Szkodnicy – ich hersztem jest Lares. Są to złodzieje, paserzy, mordercy i inne typy spod ciemnej gwiazdy. To nim obóz zawdzięcza swą złą sławę. Niektórzy z nich to kurierzy magów.
  • Najemnicy – wojownicy na usługach Magów Wody. Ich przywódcą jest były generał Lee. Są to jedni z najlepszych wojowników w kolonii. Ich główne bronie to przede wszystkim łuki, topory dwuręczne oraz broń obuchowa.
  • Magowie Wody – kapłani boga Adanosa, badają jak przełamać magiczną barierę. Arcymistrzem Kręgu Wody jest Saturas.

Ciekawostki Edytuj

  • Tylko w Nowym Obozie można nauczyć się akrobatyki.
  • Gomez już dawno zaatakowałby obóz Lee, gdyby nie jego świetnie wyszkoleni najemnicy oraz solidnie wybudowane fortyfikacje obronne.
  • Pod wodą, na której stoi karczma znajdują się zatopione domy (w Mrocznych Tajemnicach znajduje się tam skrzynia kowala).
  • Nowy Obóz jest jedynym osiedlem w kolonii karnej, którego liderzy nie posiadają kobiet do sprzątania i zaspokajania potrzeb cielesnych. Prawdopodobnie jest to spowodowane konfliktem ze Starym Obozem, który jako jedyny dokonuje transakcji z królem Rhobarem II. Lee raczej nie był skory do odkupienia czegokolwiek od reprezentantów wrogiego obozu.
  • Jako jedyny obóz nie posiada kowala oraz kuźni. (W Mrocznych Tajemnicach tam gdzie był topielec spod tamy jest kowal Argorn jednak nic nie wiadomo o jego układach z Nowym Obozem).
  • Jeżeli za pomocą kodów bohater zamieni się w Gomeza i pójdzie do Nowego Obozu, to zostanie zaatakowany.

Mapa Edytuj

Nowy Obóz

Nowy Obóz

Stworzył ProOskiStworzył ProOski
Zobacz

Więcej w Fandom

Losowa wiki