FANDOM

Nowicjusz..jpg

Nowicjusz

Nowicjusze – nowoprzybyli członkowie Bractwa Śniącego.

Gothic Edytuj

Mieszkają w Obozie na bagnie, lecz niektórzy przebywają też w pozostałych dwóch obozach, głosząc tam słowa Śniącego i sprzedając bagienne ziele. Wśród nich nie ma żadnych przywódców, a ich bezpośrednimi przełożonymi są Guru. Ich życie codzienne polega przeważnie na wykonywaniu zadań i prac zleconych im przez Baalów oraz na pobieraniu od nich nauk Śniącego. Ich zadania to np.: obróbka bagiennego ziela, zbiory na bagnach lub praca jako posłaniec. Kurierzy z bagien zwykle zanoszą dostawy bagiennego ziela do magnatów ze Starego Obozu, a po drodze kupują różne drobiazgi u magów z zamku. Strażnicy nie mają prawa ich zatrzymać, a każdy nowicjusz jest mile widziany w wewnętrznym pierścieniu. Niektórzy z bardziej doświadczonych członków sami nauczają słów śniącego lub praktykują alchemię. Wśród nich można też wymienić (niewielu niestety) handlarzy, kowali oraz dobrych informatorów. Większość z nowicjuszy jest łysa oraz pokryta wieloma tatuażami. Ich stroje różnią w zależności od posiadanego stopnia wtajemniczenia. Noszą zwykłe przepaski, ozdobione pismem i sznurami oraz szaty, trochę krótsze od takich jakie posiadają guru. Najbardziej zasłużeni "bracia" dostają dodatkowo stalowy naramiennik. Do walki używają przeważnie małych siekierek lub niewielkich broni obuchowych. Kilku posługuje się najłatwiejszą magią umysłu (telekineza i sen). Aby zostać przyjętym w poczet nowicjuszy, trzeba uzyskać zgodę przynajmniej czterech guru.

Nowicjuszy dzieli się na dwa stopnie, a Bezimienny może dowiedzieć się tego od Shrata. Odróżnić stopnie można po strojach.

Nowicjusze pierwszego stopnia Edytuj

Nieoficjalni członkowie bractwa. Zwykle noszą przepaskę nowicjusza.

Poznani nowicjusze pierwszego stopnia Edytuj

  • Talas - wyjątkowo tchórzliwy człowiek. Gubi Almanach potrzebny do rytuału przebudzenia.
  • Balor - zbieracz bagiennego ziela. Daje cynk o dilerze z Nowego Obozu.
  • Viran - zbieracz, który ma problemy z krwiopijcami.
  • Harlok - leniwy nowicjusz, pracujący przy ubijaniu ziela.
  • Melvin - dawny kopacz ze Starego obozu.
  • Dusty - przyjaciel Melvina.
  • Baal Netbek - świrnięty członek bractwa.
  • Shrat - samotnik przebywający w starej chacie na bagnie; wystąpił z bractwa.

Nowicjusze drugiego stopnia Edytuj

Członkowie bractwa przyjęci przez Cor Kaloma. Noszą lekką zbroję nowicjusza lub zwykłą zbroję nowicjusza.

Poznani nowicjusze drugiego stopnia Edytuj

  • Lester - informator i przewodnik po obozie.
  • Caine - uczeń Cor Kaloma, przyszły alchemik.
  • Fortuno - prowadzi niewielki straganik i handluje zielem oraz roślinami.
  • Joru - wygłasza nauki Śniącego młodszym nowicjuszom; miał szansę awansować na Baala.
  • Nyras - znalazca jednego z kamieni ogniskujących, postradał zmysły.
  • Darrion - kowal i handlarz bronią.
  • Ghorim - jeden z pracowników, którzy ubijają bagienne ziele.
  • Baal Kagan - nowicjusz handlujący zielem w Nowym Obozie.
  • Baal Parvez - nowicjusz mieszkający w Starym Obozie, opowiada o Śniącym.
  • Baal Taran - posłaniec w Starym Obozie, opowiada o Obozie Bractwa.
  • Baal Isidro - uzależniony od alkoholu nowicjusz, przebywający w Nowym Obozie.
Nowicjusze by Kubar906.jpg

Nowicjusze podczas modlitwy

Dalsze losy Edytuj

Gildia ta rozpada się po upadku bariery, a jej członkowie giną bądź stają się poszukiwaczami - sługami Beliara. Jedynie dwóm nowicjuszom udało się przeżyć tę tragedię. Są to Lester i Fortuno, natomiast po dramatycznych wydarzeniach pod koniec Gothic II, kiedy Bezimienny z przyjaciółmi wyrusza na Dwór Irdorath jedynym żyjącym, byłym nowicjuszem Bractwa pozostaje Lester.

Ciekawostki Edytuj

  • Netbek, Kagan, Parvez, Taran i Isidro nazywani są Baalami, mimo że nie są guru.
  • Na podstawie różnicy tatuaży Lestera między Gothic: Der Comic i Gothic I można łatwo zobaczyć, że prawdopodobnie nowicjuszom zmieniane są tatuaże wraz ze stopniami.
  • Niektórzy z nowicjuszy przybyli do bractwa tylko po to, aby dostawać i zażywać za darmo bagienne ziele.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki