Fandom

Gothicpedia

Nordmarczycy

4969stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Share

Nordmarczycy
Nordmarczycy.png
Nordmarczycy przy ognisku
Informacje
Przywódca
Zarządcy klanów
Siedziba
Członkowie
Uniform
Wyznanie
Występowanie

Nordmaczycy – ludzie, zamieszkujący mroźne krainy północy znane jako Nordmar.

Historia Edytuj

Powstanie ludu Edytuj

Historia powstania ludu Nordmarczyków jest nieznana. Można powiedzieć tylko o tym, jak powstał najbardziej religijny ze wszystkich klanów, a stało się to na wskutek tego, że jeden z przodków Akascha przybył do Nordmaru z boskim artefaktem. Tam poznał innych przodków. Jako pierwszym objawił się im Innos. W ten sposób powstał najstarszy klan - Ognia. Z upływem czasu tworzyły się inne klany - Młota i Wilka.

Rządy Rhobara II Edytuj

Wiele lat później, władzę w królestwie Myrtany przejął Rhobar II. Postanowił przejąć kopalnię rudy w Nordmarze. Choć barbarzyńcy sądzili, że to pokojowa wizyta, ich zdanie zmieniło się po zajęciu przez Myrtańczyków kopalni rudy. Rozpoczęła się wojna, a na mocy pokoju Myrtana miała otrzymywać z Nordmaru tamtejszą rudę.

Atak orków Edytuj

Kiedy w królestwie orków ziemia nie wydała plonów, zielonoskórzy ruszyli na południe. Paladyni zostali wyparci stamtąd, Nordmarczycy bronili się, lecz skutkowało to zajęciem kopalni rudy przez orków. Barbarzyńcy przygotowali się do jej odzyskania, otuchy nabrało przybycie Bezimiennego, który zebrał ludzi ze wszystkich klanów i odbił kopalnię, oraz po zdobyciu mocy przodków wyzwolił Nordmar.

Wojna domowa Edytuj

Po odejściu bohatera do Niezbadanych Krain, lud Nordmaru żył w pokoju. Niektórzy z nich przeprowadzili się do Myrtany, gdzie Gorn szykował się na wojnę z Thorusem. Wielu z nich służy w armii byłego najemnika, niektórzy są też dowódcami armii.

Wojna z Rhobarem III Edytuj

Kiedy Bezimienny bohater zostaje królem Rhobarem III, ten postanawia zjednoczyć stare królestwo ludzi. Rozpoczyna od najazdu na Nordmar, sam też bierze udział w bitwach. Wojna kończy się podpisaniem Paktu Nordmarskiego, tworzący sojusz pomiędzy Myrtaną a Nordmarem. Nordmarczycy nie biorą udziału w kolejnych konfliktach Rhobara III.

Kasty Edytuj

Nordmarczycy dzielą się na poszczególne kasty:

  • Myśliwi – zaopatrują krewnych w mięso i skóry. Uzbrojeni są przeważnie w długie łuki i szerokie miecze. Myśliwymi są na przykład Hanson i Ronar;
  • Zabójcy orków - bardzo silni wojownicy, trudniący się zabijaniem zielonoskórych. Ich broń to dwuręczne topory. Zabójcami orków są Ugolf, Thorald czy Kaelin;
  • Płatnerze – zajmują się tworzeniem pancerzy ze skór lodowego wilka i magicznej rudy. Jednym z płatnerzy jest Stejnar z Klanu Młota;
  • Drwale – zaopatrują klany w drewno - surowiec, którego nie brakuje w Nordmarze. W klanach występuje duża ilość drwali;
  • Wytapiacze rudy – są to najbardziej doświadczeni kowale, którzy potrafią przetopić sztabkę rudy tak, by nie straciła swoich magicznych właściwości. Najbardziej znanym wytapiaczem rudy jest Ingvar.

Religia Edytuj

W Nordmarze nie wszyscy wierzą w bóstwa. Tradycyjne wierzenia są oparte na mocy przodków. Gdy przyszły król przybywa na kontynent, ma miejsce przebudzenie zasłużonych, zmarłych członków górskich klanów. Przebudzenie to ma związek prawdopodobnie z obecnością orków w tym rejonie. Zasłużeni przodkowie są wiecznymi strażników Nordmaru. Pokonując ich, bohater otrzymuje część mocy każdego z nich. Jedynie w Klanie Ognia utrzymuje się wiara w Innosa.

Nordmarczyk (Gothic 3) (by Gothicfan94).png

Wojownik z Nordmaru

Więcej w Fandom

Losowa wiki