Fandom

Gothicpedia

Nordmar

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze18 Udostępnij

(…) Niestety, magiczne właściwości rudy zanikają podczas przetapiania. W hutach Nordmaru znają odpowiednie techniki przetapiania.
― Ian wspominający o Nordmarze
Nordmar
Nordmar.jpg
Białe góry Nordmaru.
Informacje
Typ
Kraina
Położenie
Na północ od Myrtany
na południe od Królestwa Orków
Mieszkańcy
Magowie Ognia
Nordmarczycy
Zarządca
Kerth - Klan Ognia
Grim - Klan Wilka
Tjalf - Klan Młota
Altus - Klasztor magów ognia w Nordmarze
Ważne postacie
Kerth
Grim
Altus
Ważne miejsca
Występowanie
Gothic I (wzmianki)

Nordmar – kraina występująca w grze Gothic 3. Leży na północy Myrtany. W Nordmarze panuje ciągły mróz, zaś opady śniegu to codzienność. Nordmarczycy to dzielni barbarzyńcy, którzy zdołali wyprzeć atakujących orków ze swojej ojczyzny, za co orkowy przywódca - Kan - ich podziwia (w przeciwieństwie do mieszkańców Myrtany, którymi gardzi). W jednej z tutejszych wiosek - Klanie Młota - wytapia się broń z czystej magicznej rudy i tylko tu wiedza jak to robić została zachowana.

Do Nordmaru prowadzą jedynie cztery drogi: dostać się do tej krainy można przez Faring, ścieżkę na północ od Vengardu, a także drogę znajdującą się niedaleko Silden oraz nad zamkiem w Gothcie.

HistoriaEdytuj

Gothic3 nordmar.jpg

Mapa Nordmaru

W 15 lat przed przybyciem Bezimiennego na kontynent armia króla Rhobara II atakuje i zajmuje Nordmar. Oddziały królewskie kontrolują kopalnie rudy na zimnej północy i stacjonują w zbudowanych dla nich garnizonach. Pięć lat później surowa zima zmusza orków do napadu na ziemie ludzkie. Zaczyna się wielka wojna z orkami. Podbijają oni w pierwszej kolejności Nordmar, a wraz z nim kopalnie magicznej rudy. Żołnierze Rhobara wycofują się z Nordmaru, jednak tamtejsi barbarzyńcy prowadzą dalsze walki. Gdy Bezimienny dociera do tej krainy, przepędza z niej orków i przywraca władzę ludowi północy.

Gdy Bezimienny zostaje królem, chce ponownie zjednoczyć wszystkie krainy Myrthany, co prowadzi do inwazji na Nordmar. Osobiście uczestnicy w krwawym konflikcie z Nordmarczykami. Wojna kończy się zawarciem paktu nordmarskiego i przyłączeniem Nordmaru do królestwa Rhobara III.

Ludność - NordmarczycyEdytuj

Nordmarczycy to niezwykle silny i wytrwały lud, dzielnie stawiający opór orkom. Stąd też w innych obszarach nazywa się ich barbarzyńcami, a orkowy przywódca Kan ma do nich szacunek. Mieszkańcy Nordmaru niegdyś byli wrogami Rhobara, teraz jednak są jego sprzymierzeńcami.

Ludność zamieszkała w trzech klanach - Wilka, Młota i Ognia, a zdobyć reputację u ludów Nordmaru można głównie odbijając kopalnie Klanu Młota, przywracając Nordmarczykom moc ich przodków, czy też niszcząc obozowiska orkowych najeźdźców. Tutejsi barbarzyńcy to najlepsi kowale na całym kontynencie. Jako jedyni potrafią też kuć broń z czystej magicznej rudy. Nordmar nie posiada jednego władcy jak inne królestwa - rządzą tutaj wodzowie poszczególnych klanów.

Budownictwo i warunki mieszkalne NordmarczykówEdytuj

Rdzenni mieszkańcy Nordmaru mieszkają w zbudowanych przez siebie chatach, wzniesionych z surowca, którego w lodowej krainie jest pod dostatkiem - z drewna. Xardas wybudował swoją wieżę z kamienia, jednak pomagały mu w tym jego demony, a i on sam nie jest Nordmarczykiem. Domostwa te są małe, mają zazwyczaj po 1-2 skromnie urządzone pokoje. W niektórych chatach jest kominek.

MiejscaEdytuj

W Nordmarze znajdują się cztery główne osady ludzkie, zwane klanami. Są to:

Klan WilkaEdytuj

Klan wilka to najbliższa osada, która niemal graniczy z Myrtaną. Najszybciej się dostać tutaj przez przejście graniczne w Faring, które jest jednak strzeżone przez orków. Tutejsza osada to przede wszystkim zręczni myśliwi oraz drwale, którzy zaopatrują pozostałe klany m.in. w żywność, drewno oraz skóry. W wiosce zjawił się kiedyś Xardas wykupując cały zapas tutejszej magicznej rudy, oferując w zamian za śnieżne golemy, które od tamtej pory strzegą bezpieczeństwa mieszkańców.

Klan MłotaEdytuj

Największa osada w całym Nordmarze. Tutaj znajdują się słynne nie tylko w tej krainie kopalnia i huta magicznej rudy. Niestety wielkie kopalnie zostały opanowane przez orkowe zastępy. Tylko i wyłącznie w tutejszych piecach ruda podczas obróbki nie traci swoich właściwości magicznych, więc kowale z Klanu Młota potrafią jako jedyni wykuwać bardzo potężne bronie z tego materiału. Wioska, poza niezwykłymi kowalami, słynie również z wytapiaczy, którzy mogą nauczyć przybyszy kuć broń z czystej magicznej rudy. Także jedynie tutaj mieszkają jedyni na świecie poszukiwacze złóż magicznej rudy.

Klan OgniaEdytuj

Najbardziej oddalona od Myrtany osada ludzka, która znajduje się blisko klasztoru. Wioska została założona przez jednego z pradawnych, Akaschę, który zbudował ją od podstaw. Jest to najstarszy klan, a jego mieszkańcy są bardzo wierni Innosowi. Mieszka tutaj też najwięcej dzielnych zabójców orków. Właśnie z tego klanu pochodzi pierwszy myrtański król Rhobar I Święty.

Klasztor magów ognia w NordmarzeEdytuj

To tutaj Rhobarowi I objawił się niegdyś Innos. Spotkać tu można Magów Ognia, w tym także Miltena, który po opuszczeniu Ardei przebywa w Jaskini Oświecenia, w której to właśnie bóg sprawiedliwości przemówił do pierwszego króla Myrtany. Znajduje się tutaj największy posąg Innosa, przy którym również Bezimienny może doznać objawienia, a także ołtarz, przy którym należy poświęcić dwanaście ognistych pucharów.

Podczas wędrówki można natrafić również na:

  • wieżę nekromanty Xardasa (położoną na północnym wschodzie krainy);
  • grobowiec wojownika Akaschy, w którym znajduje się pierścień Adanosa;
  • grobowiec wojownika Ejnara;
  • grobowiec kowala Angira;
  • grobowiec wojownika Baldara;
  • grobowiec wojownika Bereka;
  • grobowiec myśliwego Snorre'a;
  • liczne obozy orków i goblinów;

Podobno na dalekiej północy znajduje się również Królestwo Orków, z którego orkowie zaatakowali Nordmar.

Nordmarska faunaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jedynie w Nordmarze (z kilkoma wyjątkami) żyją ludzie, którzy potrafią uwarzyć niezwykle mocny alkohol - tunelowy bulgot - i pić go bez rychłej utraty przytomności;
  • w pierwszej części gry Ian mówi Bezimiennemu, że jedynie Nordmarczycy potrafią przetopić magiczną rudę tak, by nie utraciła swoich magicznych właściwości;
  • gdy bohater zabije całą ludność Nordmaru zakończenie gry będzie brzmiało " W białych górach Nordmaru zapanuje cisza, a jedyną pamiątką po barbarzyńcach będą puste chaty";
  • w Gothic 3 Zmierzch Bogów drogę do Nordmaru przez przełęcz w Faring blokuje duży kamień, lecz można go przeskoczyć i tam wejść, a drogę przez drugą przełęcz niedaleko Silden blokuje niewidzialna ściana.

Zobacz teżEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki