FANDOM

Niewolnicy – osoby nieposiadające żadnej własności prywatnej i pozbawione wszelkich praw. Można ich spotkać praktycznie wszędzie, gdzie szerzy się bezprawie i niesprawiedliwość. Niewolnik nie może korzystać z organów sądowniczych i bronić się w razie oskarżenia o jakieś przestępstwo. Karę wymierza mu jego pan. Niewolnik nie jest traktowany jako osoba, lecz jako przedmiot należący do swojego właściciela.

Gothic Edytuj

Kopalnie

Stara Kopalnia, gdzie pracowali niewolnicy

W Kolonii Karnej więźniowie nie są niewolnikami. Zdołali się wyzwolić spod nadzoru króla. Mimo to, niektórzy kopacze są traktowani przez magnatów jak niewolnicy, tyrając dzień i noc w kopalniach, z tą różnicą, że dostają za to bardzo marną zapłatę. Kobiety, które zostają zesłane do Górniczej Doliny w zamian za rudę, stają się niewolnicami Gomeza. Mają obowiązek szorować podłogi, wachlować oraz sypiać ze swoim panem. Także Y'Berion posiada dwie niewolnice. W Starej i Wolnej Kopalni niewolnikami są orkowie, którzy zostali schwytani przez ludzi.

W Gothicu również rolę prostytutek sprowadzono do niewolnic. Panie do towarzystwa Gomeza to przestępczynie z zewnętrznego świata, które zostały zesłane magnatowi w zamian za magiczną rudę wydobywaną przez kopaczy. Ubrane w skąpe stroje tańczą przed władcą Starego Obozu, wachlują go, zmywają podłogę, a te świeże trafiają do jego łóżka. Y'Berion również posiada takie kobiety. Możliwe, że Gomez sprzedał je za bagienne ziele.

Gothic II Edytuj

Po upadku bariery, zniewoleni przez paladynów zostają ci byli skazańcy, którym nie udaje się przemknąć przez przełęcz w głąb wyspy i zostają zmuszeni pozostać w dolinie. Pracują oni głównie w kopalniach. Gdy Górniczą Dolinę zdobywają orkowie, liczba ludzkich niewolników, która pracuje na rzecz okupanta, znacznie się zwiększa. W samym mieście Khorinis, ludność doświadcza niewolnictwa wtedy, gdy cała wyspa zostaje przejęte przez orków. Problem ten znika wraz z odsieczą wojsk Rhobara III na Khorinis.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

We wschodniej części Khorinis duża liczba osób jest przetrzymywana przez bandytów Kruka. Są to głównie uprowadzeni mieszkańcy wyspy. Ich rzecznikiem jest najemnik Patrick. Po uwolnieniu ich przez Bezimiennego, problem niewolnictwa w Jarkendarze znika.

Gothic 3 Edytuj

Niewolnicy (by Cassidy005)

Niewolnicy w Gothic 3

Na kontynencie w czasie okupacji orków, niewolnictwo jest bardzo powszechne. Liczebnie górują nawet nad okupantami. Są oni kupowani przez orków od asasyńskich łowców niewolników. Pracują w kopalniach, służą orkom, ale przede wszystkim ciężko tyrają na wykopaliskach, gdzie orkowie poszukiwali boskich artefaktów. Wzięci do niewoli są zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Liczba niewolników stopniowo maleje wraz z odbijaniem z rąk okupanta ludzkich miast. Niewolnicy na pustyni Varant są bardzo powszechnym towarem. Każdy asasyn posiada nawet kilku niewolników. To właśnie oni zajmują się ich szukaniem oraz sprzedażą do innych miast, oraz sojusznikom – orkom. Problem niewolnictwa znika po obaleniu władzy asasynów na pustyni.

Ciekawostki Edytuj

  • W pierwszej części gry niewolnice nie mogą wykonywać wielu podstawowych czynności. Można to sprawdzić, wchodząc w nie za pomocą kodów.
  • W modyfikacji do trzeciej części gry Quest Pack 4 nie nazywają się po prostu niewolnikami tylko np.: zniewolony farmer, zniewolony kowal itd.
  • W Gothic 3, gdy Bezimienny wyzwala dane miasto, to niewolnicy stają po jego stronie w walce z wrogiem. Gdy bohater odbije tę miejscowość, są oni wdzięczni, a ich napis zmienia się na wyzwolony niewolnik.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki