Fandom

Gothicpedia

Netbek

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze22 Share

Netbek
Baal Netbek (Gothic I) (by Gothicfan94).png
Informacje
Gildia
Tytuł
Poziom
3
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Nov_1371_BaalNetbek

Baal Netbek – postać, występująca w Gothic. Jest to szalony nowicjusz, samozwańczy Baal, mieszka w obozie na bagnie.

Gothic Edytuj

Przebywa na wielkim bagnie, twierdzi, że jest Guru z obozu bractwa. Ponoć otaczają go jego sługi – drzewa. Mówi Bezimiennemu, że chce zamienić całe bagno w wielką łąkę pełną kwiatów i prosi bohatera o pomoc w tym przedsięwzięciu. Bohater może go spotkać niedaleko Balora, zbieracza ziela, na bagnach.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy są nieznane, prawdopodobnie jego słaby umysł został bardzo łatwo opętany przez siły zła, stając się poszukiwaczem, lub zginął podczas upadku bariery.

Returning Edytuj

Po upadku magicznej bariery, drzewa, z którymi rozmawiał, okazały się przechowywać magiczną moc należącą do prastarego boga lasu. Dzięki nim Netbek został uratowany przed mocą zła, a sam został wyznawcą tajemniczego boga drzew. W chaosie, który ogarnął bagna, był jedynym spokojnym człowiekiem i uratował kilku ludzi, między innymi DarrionaGor Na BaraBaala Isidro, przed obłędem. Razem z nimi opuścił bagna, widząc, jak inni wyznawcy Śniącego stali się poszukiwaczami. Swoimi czynami zasłużył na duży szacunek, toteż ci, których uratował, poszli za nim i rozłożyli niewielki obóz w ruinach klasztoru mnichów. Stamtąd były nowicjusz obserwował ataki smoków i przypływające orkowe galery. Z pomocą swej magii wypędził orków z okolic swojego obozu, po czym stworzył wielki las. Stał się ascetyczny i skromny, w przeciwieństwie do innych byłych więźniów. Pod jego obozem urządzili się paladyni pod dowództwem Alberta, z którymi ludzie Netbeka rozpoczęli wymianę handlową. Gdy do obozu przybywa Bezimienny, Netbek poznaje go, opowiada mu o wydarzeniach w obozie na bagnach oraz wręcza, za pośrednictwem Gor Na Bara, runę teleportacji do klasztoru. W późniejszych etapach gry wielokrotnie pomaga bohaterowi, na przykład wzmacniając go przed starciem ze smokami, a nawet lecząc z opętania. Gdy przyszły król Myrtany oznajmia, że rusza na Dwór Irdorath, ten przygotowuje dla niego eliksir krótkotrwałej nieśmiertelności. Pod koniec gry bohater zwraca się do wyznawcy czwartego boga o pomoc w walce z Opiekunami. Netbek uświadamia mu, że tylko on może stawić czoła Opiekunom, gdyż jest wybrańcem wszystkich bogów. Pomaga bohaterowi zdobyć ich moc, a także stworzyć miecz lub runę zdolną pokonać tak silne istoty. Na koniec daje mu kilka rad, po czym wysyła go do klasztoru Opiekunów. Gdy ci zostają wygnani, Netbek gratuluje Bezimiennemu i mówi, że poradzi sobie on teraz z zagrożeniem ze strony orków.

Ciekawostki Edytuj

  • Baal Netbek jest nawiązaniem do Joachima Nettelbecka, dziennikarza z niemieckiego magazynu Power Play. W okolicach września 1999 Tom Putzki – jeden z byłych członków Piranha Bytes – odwiedził dziennikarza, gdy ten zagrywał się w grę EverQuest klasą Druid, która umożliwiała zamianę w chodzące drzewo. Joachim żartem zapytał Toma, czy w wówczas nadchodzącej produkcji będzie można zamienić się w drzewo. Putzki zaprzeczył, jednak Nettelbeck żartował z niego dalej. Pewnego razu Tom Putzki poprosił Joachima o zdjęcie twarzy, które miało posłużyć jako szablon dla tekstury twarzy postaci z gry, którą później otrzymał samozwańczy Guru. Sam Joachim stwierdził, że postać nie jest zbytnio do niego podobna, ale i tak ją polubił.
  • Baal Netbek ma szerszą szyję niż głowę.
  • Jest jednym z trzech członków bractwa, którzy posiadają włosy. Innymi są Dusty i Melvin.
  • Jest najgrubszym członkiem Bractwa w grze.
  • Netbek również występuje w modyfikacji Przeznaczenie. Jest to spowodowane tym, że zarówno Returning jak i Przeznaczenie bazują na modyfikacji Unnamed, gdzie ta postać się pojawia.

Więcej w Fandom

Losowa wiki