FANDOM

Nek – postać, występująca w Gothic. Jest to strażnik ze Starego Obozu.

Przed akcją gry Edytuj

Nek zajmuje się patrolowaniem zachodniej części obozu. W bliżej nieokreślonym momencie, przed przybyciem Bezimiennego, Nek zostaje poproszony przez Snafa o przyniesienie 5 piekielników. Podczas zbierania składników Nek udał się do jaskini niedaleko posterunku Pacho. Na miejscu zostaje zaatakowany i zabity przez kretoszczury. Niektórzy myślą, że uciekł do Nowego Obozu.

Gothic Edytuj

Zniknięcie Neka wywołało awanturę. Na jego miejsce został wyznaczony Fletcher. O wyjaśnienie sprawy zniknięcia strażnika oraz przyniesienie jego amuletu Zły poprosił Bezimiennego, który odnalazł ciało w feralnej jaskini, niedaleko Starego Obozu.

Ciekawostki Edytuj

  • Był strażnikiem, więc musiał umieć walczyć. Dziwne jest to, że zginął zagryziony przez zwykłe kretoszczury i to, że kucharz Snaf ośmielił się poprosić strażnika o zbieranie grzybów, do tego nie posiadał przy sobie standardowego wyposażenia strażnika.
  • Po znalezieniu jego amuletu Zły nie pyta co się stało z Nekiem, jakby wiedział, że strażnik nie żyje.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice był kurierem magów i został zamordowany przez Pacho na zlecenie Złego, czego żądał Kruk.
  • W grze podpisany jest jako Martwy Strażnik.
  • W modyfikacji Gothic Edycja rozszerzona okazuje się, że prawdziwy Nek żyje, zaś trup z jaskini to przypadkowy strażnik, któremu Nek oddał swój amulet.