FANDOM

Nek – martwa postać występująca w Gothic. Jest to strażnik ze Starego Obozu.

Przed akcją gry Edytuj

Nek zajmuje się patrolowaniem zachodniej części obozu. W bliżej nieokreślonym momencie, przed przybyciem Bezimiennego, Nek zostaje poproszony przez Snafa o przyniesienie 5 piekielników. Podczas zbierania składników Nek udał się do jaskini niedaleko posterunku Pacho. Na miejscu w nieznanych okolicznościach zostaje zaatakowany i zabity (najprawdopodobniej został zagryziony przez kretoszczury). Niektórzy myślą, że uciekł do Nowego Obozu.

Gothic Edytuj

Zniknięcie Neka wywołało awanturę. Na jego miejsce został wyznaczony Fletcher. O wyjaśnienie sprawy zniknięcia strażnika oraz przyniesienie jego amuletu Zły poprosił Bezimiennego, który odnalazł ciało w feralnej jaskini, niedaleko Starego Obozu.

Modyfikacja Edytuj

Mroczne Tajemnice Edytuj

Chwilę przed zrzuceniem za magiczną barierę Nek otrzymał list od Pyrokara. W odróżnieniu od innych, wyjątkowo szybko został strażnikiem Starego Obozu, a następnie też kurierem magów. Krótko przed zesłaniem Bezimiennego Nek dostał od Corristo papier, ale nie wiadomo, komu miał go przekazać. W drodze został zastrzelony przez Pacho na zlecenie Złego, czego żądał Kruk, który prawdopodobnie chciał odebrać mu zwój otrzymany od Corristo.

Gothic Edycja Rozszerzona Edytuj

W modyfikacji Gothic Edycja Rozszerzona okazuje się, że prawdziwy Nek żyje, zaś trup z jaskini to przypadkowy strażnik, któremu Nek oddał swój amulet. W trakcie wykonywania zadania dla Skazy, Zły zostaje oskarżony o zabicie go.

Ciekawostki Edytuj

  • Był strażnikiem, więc musiał umieć walczyć. Dziwne jest to, że zginął zagryziony przez zwykłe kretoszczury i to, że kucharz Snaf ośmielił się poprosić strażnika o zbieranie grzybów, do tego nie posiadał przy sobie standardowego wyposażenia strażnika.
  • Po znalezieniu jego amuletu Zły nie pyta, co się stało z Nekiem, jakby wiedział, że strażnik nie żyje.
  • W grze podpisany jest jako Martwy Strażnik.