Fandom

Gothicpedia

Myrtańska flota wojenna

5002strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Myrtańska flota wojenna
Esmeralda (G2).png
Statek należący do floty - Esmeralda
Informacje
Położenie
Zmienne
Mieszkańcy
Paladyni
Myrtańscy żołnierze
Zarządca
Ważne postacie
Ważne miejsca
Esmeralda
Występowanie
Gothic II (wspominana)

Myrtańska flota wojenna – flota Myrtany utworzona przez króla Rhobara II.

Flota za czasów Rhobara II Edytuj

Liczyła ona około stu statków. Jedynym statkiem, który można spotkać, jest sfatygowany statek kupiecki. Możemy na podstawie szczątkowych informacji wywnioskować, że w jej skład mogły wchodzić starsze kogi oraz okręty przypominające karaki i karawele, uzbrojone w armaty. Z książki "wynagrodzenie" pojawiającej się w Gothic II: Noc Kruka można wyczytać, że jednym ze statków, który padł łupem piratów był okręt typu fregata. Poza tym okręt flagowy Myrtany pojawiający się w intrze Arcanii to także fregata, skąd wniosek że statki tego typu również były na stanie królewskiej marynarki.  Przed wojną flota budziła postrach na wodach Myrtany. Dzięki niej król mógł zająć Khorinis oraz Wyspy Południowe. Nie oparła się jednak orkowym galerom, gdyż jej statki były rozproszone po różnych zakątkach świata i nie były przygotowane na atak ze strony orków. Jednym z dawnych marynarzy był Mario. Osiadł on na Khorinis, gdzie został opętany przez poszukiwaczy.

Flota za czasów Rhobara III Edytuj

Po wojnie jej odbudowę zaczął generał Lee. Następnie przejął ją nowy królRhobar III. Postanowił on po zjednoczeniu kontynentu odbić resztę terenów królestwa. Na początku odbił z rąk orków wyspę Khorinis. Potem jego celem stały się Wyspy Południowe. Jednak z intra Arcanii można się dowiedzieć, że podczas podróży został opętany przez złe moce. Jego wojska dopłynęły na Argaan i zajęły Thorniarę. Następnie bez wiedzy i zgody króla dowódca Krwawych Żmij - lord Drurhang pod banderami Myrtany najechał wysepkę Feshyr posługujac się statkami floty z polecenia demonicy Xeshy. Na szczęście później król odzyskał jasność umysłu dzięki bohaterowi z Feshyr i flota znów wróciła pod jego rozkazy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki