FANDOM

Montera – jedno z większych miast w Myrtanie. Przed okupacją orków kwitł tutaj handel. Jedno z bardziej rozbudowanych miast z wydzielonym dziedzińcem.

Przed akcją gry Edytuj

Montera kiedyś należała do Królestwa Myrtany. Mieszkali tu zwykli mieszkańcy, handlarze, farmerzy i milicjanci. Pewnej nocy, tuż przed świtem miasto otoczyli orkowie, połowa obrońców miasta zginęła, reszta trafiła do niewoli.

Gothic 3 Edytuj

Orkowym władcą w Monterze jest Varek, natomiast szefem ich ludzkich najemników Marik, który zleca Bezimiennemu zadanie dotyczące sprawdzenia lojalności jego pracowników. W mieście można zawalczyć na arenie z kilkoma gladiatorami, zyskując w ten sposób pieniądze i reputację. Znajdują się tu także wykopaliska, w których trwają prace nad wydobywaniem artefaktów. Bohater może dostać w tym mieście dom na własność. Wokół Montery koczują trzy grupy buntowników. Niedaleko miasta znajduje się także spory obóz bandytów. W okolicy można dostać rzadkie towary, takie jak chmiel czy jęczmień.

Ważne miejsca: Edytuj

Zamek – mieszkają tam orkowie. Znajduje się tam ratusz w którym rezyduje przywódca miasta, Varek. Na dziedzińcu Kor-Shach trenuje wojowników. W jednej z baszt znajduje się magazyn broni, zarządzany przez Yorika.

Świątynia – w ruinach świątyni trwają wykopaliska. Zarządcą pracujących niewolników jest najemnik Bradley. W świątyni znajdował się jeden z dwunastu ognistych pucharów. Znalazł go pracujący na wykopaliskach niewolnik Bengerd, który w zamian za wysłanie go na farmę oddał puchar Bezimiennemu.

Arena – mistrzem areny jest Ashton. Zarządza on opłatami za walki. Pozostali wojownicy to: Dan, Goose, Fedor i Ugo. Poza złotem można tu wygrać niewolnika.

Karczma – jej zarządcą jest nieznany z imienia karczmarz. Przesiaduje w niej kilku najemników oraz kupiec asasynów, Basir. W karczmie można kupić parę rzeczy codziennego użytku. Na piętrze znajduje się składowisko, w którym po wyzwoleniu miasta przesiaduje handlarz.

Magazyn – zarządcą magazynu jest Sanford. Na piętrze budynku mieszka bogaty asasyn Sobota.

Kuźnia – należy do Thoreka, który za małą opłatą może sprzedawać broń oraz nauczać kowalstwa.

Farma Dennisa – zarządza nią Dennis. Farmerzy hodują tu świnie, kury i krowy. Na odpoczynek przychodzą tu niewolnicy z wykopalisk.

Farma Elbera – zarządza nią Elber. Farmerzy sieją tu pszenicę, chmiel oraz jęczmień. Farmę nękają złodzieje zboża, a pracujący tu niewolnicy uciekają do pobliskich lasów.

Farma Domenika – Zarządza nią Domenik. Farmerzy zbierają tu siano z łąk w okolicach rzeki.

Spis Ludności w czasie rozgrywki w Gothic 3 Edytuj

Obywatele miasta i okolic:

  • Varek - orkowy przywódca miasta.
  • Marik - przywódca najemników w mieście.
  • Bradley - zarządca niewolników.
  • Ashton - organizator walk na arenie, początkowo mistrz areny.
  • Goose - gladiator.
  • Fedor - gladiator.
  • Ugo - gladiator, po pokonaniu go - nauczyciel złodziejstwa.
  • Dan - gladiator, posiada niewolnika.
  • Trano - leniwy strażnik świątyni, początkowo "odpoczywa" przy zawalonej wieży na zachód od Montery.
  • Ford - handlarz różnorakim towarem.
  • Domenik - zarządca farmy na południu.
  • Dennis - zarządca farmy na zachodzie.
  • Elber - zarządca farmy na północy.
  • Sanford - opiekun magazynu.
  • Basir - asasyn, handlarz artefaktami.
  • Sobota - asasyn, handlarz niewolnikami.
  • Thorek - orkowy kowal.
  • Yorik - orkowy magazynier broni na zamku.
  • Kor-Shach - trener orków na zamku.
  • Karczmarz z Montery (Gruby Daniel) - sprzeda Bezimiennemu jedzenie i alkohol, jak i kilka informacji na temat miasta.
  • Bengerd - niewolnik pracujący w świątyni.
  • Osko - niewolnik pracujący w świątyni.
  • Niewolnik Dana - niewolnik należący do gladiatora Dana, można go dostać jako nagroda za wygraną na arenie.
  • Niewolnik Thoreka - niewolnik należący do kowala Thoreka, można go od niego odkupić za 1100 sztuk złota.
  • Kelvin - niewolnik początkowo pracujący na farmie Dennisa.
  • Leon - niewolnik początkowo pracujący na farmie Dennisa.
  • Rufus - niewolnik na farmie Elbera, chce dostać się do Okary.

Przywódcy małych obozów buntowników naokoło miasta:

  • Daryl - znajduje się na południu Montery.
  • Otis - jego obóz jest na południowym-zachodzie od Montery, na drodze do Cape Dun.
  • Mason - obóz znajduje się na północnym-zachodzie od Montery, na północ od farmy Dennisa.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Gdy zapanował pokój między orkami a ludźmi, w Monterze zaczął rządzić Kan. Można zauważyć duże zmiany: południowe wejście jest obstawione przez mur z bramą, a na wykopaliskach postanowiono odbudować świątynię. Farma Dennisa należy do pewnego alchemika, a farma Elbera została zmieniona w obóz orków, który mają za zadanie zdobyć Gothę. Miasto jest sprzymierzone z Thorusem, który włada ponadto Cape Dun oraz Trelis.

Mieszkańcy:

Obóz wojenny Montery Edytuj

W czasie trwania wojny domowej w Myrtanie, na wschód od miasta, przy drodze do Gothy, został utworzony obóz wojenny. Stacjonowali w nim orkowie dowodzeni przez dwóch nieznanych z imienia dowódców, wspieranych przez szamana. Między obozem wojennym Montery, a obozem wojennym Gothy od czasu do czasu wybuchały zbrojne potyczki (świadczą o tym ciała poległych ludzi i orków leżące przy drodze łączącej oba miasta). W obozie bohater spotyka między innymi Kosara, któremu musi dostarczyć ekwipunek z Trelis.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki