Fandom

Gothicpedia

Milten

5336stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze118 Udostępnij

Milten (w komiksie Milten Plescott) – postać, występująca w każdej części serii Gothic. Jest magiem, a następnie arcymagiem Ognia. Jest jednym z najlepszych przyjaciół Bezimiennego. Pochodzi z Sendar.

Gothic: Der Comic Edytuj

Podczas wojny z orkami, król Rhobar II siłą wcielał ludzi do armii walczącej z orkami. Milten został jednym z przymusowych żołnierzy, lecz zdezerterował, widząc ogrom armii orków. Po ucieczce udał się ukryć w Khorinis. Tam strażnicy miejscy przyłapali go na kradzieży jabłka i podczas aresztu zauważyli znak tatuowany wszystkim żołnierzom - przeszłość Miltena jako dezertera wyszła na jaw i został on wtrącony do więzienia, gdzie poznał Diego, Gorna i Lestera. Czwórka razem została zesłana do kolonii. Po wrzuceniu za barierę, przyłączył się do Starego Obozu, wraz z Diego. Wyświadczył przysługę magnatom, dzięki czemu awansował, a następnie wybrał drogę magii, zostając uczniem arcymaga Corristo, który nauczył go kręgów magii.Milten, wraz z Diego, Gornem i Lesterem odpowiadają za kradzież rudy przeznaczonej na Wielki Turniej Gladiatorów odbywający się w Starym Obozie.

Gothic Edytuj

Już jako mag kontynuuje przyjaźń z Diego, Gornem i Lesterem. Od początku jest przyjaźnie nastawiony do bohatera. W trzecim rozdziale pomaga mu w poszukiwaniu kamienia ogniskującego z krypty. Po wymordowaniu przez Gomeza magów ognia w Starym Obozie doznaje traumy i ostrzega wszystkich przyjaciół przechodzących obok Starego Obozu pozostając jedynym przedstawicielem Magów Ognia wewnątrz bariery. W piątym rozdziale uczestniczy w rytuale, który ma na celu przejąć całą magię z kopca magicznej rudy w Nowym Obozie, by przelać ją w Uriziel.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po zniszczeniu magicznej bariery Milten ucieka do klasztoru i mieszka tam przez pewien czas. Zostaje jednak wybrany przez Pyrokara ze względu na dobrą znajomość terenu, aby pomógł paladynom, poprzez badanie jakości wydobywanej magicznej rudy. Wyrusza więc do oblężonego przez orków zamku w Górniczej Dolinie. Z braku zajęcia spowodowanego brakiem dostaw rudy, studiuje księgi traktujące o alchemii. Po przybyciu Bezimiennego do zamku, pomaga uwolnić Gorna z więzienia, następnie udaje się z powrotem do klasztoru Innosa w Khorinis i zastępuje zbiegłego Pedra. Uczestniczy wraz z bohaterem i przyjaciółmi w kluczowej wyprawie do Dworu Irdorath.

Nauczyciel Edytuj

Jeśli Bezimienny jest Magiem Ognia, Milten może zwiększyć jego manę do dziewięćdziesięciu punktów oraz nauczyć tworzenia run do trzeciego kręgu magii. Na Dworze Irdorath bohater może się uczyć od Miltena czarów szóstego kręgu oraz zwiększyć swą manę do stu dwudziestu punktów.

Gothic 3 Edytuj

Po przybyciu do Myrtany na krótko udał się do Ardei. Walczył tam z orkami. W tej części gry objawia się jego niechęć do orków – mówi: nie lubię orków, nic na to nie poradzę. Po wyzwoleniu osady zdaje sobie sprawę, że jego runy straciły moc. Przypuszcza, iż podobny los spotkał również innych magów. Wyrusza do klasztoru Magów Ognia w Nordmarze. Ma nadzieję, że uda mu się zgłębić wiedzę na temat prastarej magii. W czasie podróży na północ spotyka paladyna Oliviera. Razem wyruszają do klasztoru. W czasie drogi odwiedza na krótką chwilę wioskę Klanu Ognia. Po przybyciu do klasztoru opowiada tutejszemu mistrzowi Altusowi o Bezimiennym oraz jego dokonaniach. Zabierają ze sobą wiele ksiąg. Milten zamieszkuje Jaskinię Oświecenia, gdzie studiuje starożytną magię. Ma przy sobie jeden z dwunastu Ognistych Pucharów. Po zakończeniu tej części, zostaje on najwyższym arcymagiem ognia. Uczy także nowicjuszy o powstaniu świata i bogach. Sam studiuje również pisma Pradawnych.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

W dwa lata po zakończeniu wojny z orkami opuszcza klasztor i zostaje porwany oraz uwięziony przez Thorusa w podziemiach świątyni Trelis. Okazuje się, że posiadał on Oko Innosa, lecz odebrali mu je Thorus i Mistrz przywołań. Uwalnia go Bezimienny na polecenie Oscha. Po oswobodzeniu Miltena cała trójka ucieka do Gothy, gdzie czekają na nich Gorn i Lee. Następnie prowadzi oddział Bezimiennego do jaskini, gdzie ukrywa się Mistrz Przywołań. Po jego unicestwieniu wraca wraz z Lee oraz Gornem do Vengardu, aby obronić stolicę przed atakiem bestii.

Złote Wrota Edytuj

Zostaje porwany przez piratów Hannibala z Bakareshu i przewieziony do Jarkendaru. Wtrącony przez Ancillę Bezimienny spotyka go uwięzionego w jednej z jaskiń. Po zaatakowaniu paladynów na obóz, król Myrtany uwalnia go. Po uwolnieniu można go spotkać w obozie orków przy ogniu ducha przodków.

ArcaniA Edytuj

Bierze udział w obwołaniu Bezimiennego królem. Po opętaniu Rhobara III przez Śniącego udaje się na południe Argaan do Wielkiego Drzewa, które jest siedzibą magów na wyspie. Zgłębia tam tajniki trzech rodzajów magii: ognia, wody i ciemności. Po raz pierwszy główny bohater spotyka go na południu Argaan w Tooshoo, gdzie jest Wielkim Mistrzem Ognia. Następnie spotyka go na bagnach Tooshoo w chacie Lestera. Pomaga on odnaleźć zaginionego Lestera poprzez rzucenie zaklęcia. Następnie Milten pojawia się w Thorniarze jako więzień wraz z Diego i lordem Hagenem. Po uwolnieniu go zleca Bezimiennemu zabezpieczenie Świątyni Innosa w Thorniarze. Po wykonaniu zadania mag poprosi o znalezienie siedmiu run meteorycznych rozrzuconych po całej Thorniarze. Po wykonaniu zadania Wielki Mistrz Milten niszczy otaczającą Amulet Śniącego barierę. Jest w przyjaznych stosunkach z Bezimiennym.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego charakterystyczna grzywka w każdej części wygląda tak samo.
  • W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki w listach gończych posłanych za Lesterem, Diego, Gornem i Bezimiennym znajduje się informacja, że poszukiwana czwórka porwała Miltena.
  • W Content Mod wygląda na młodszego niż w podstawowej wersji Gothic 3.
  • W zakończeniu Gothic 3 stoi na murze w świątyni Beliara w Bakareshu, a w zakończeniu po stronie Innosa widać widok na ową świątynię.
  • W Gothic der Comic jego nazwisko to Plescott.
  • W każdej części dubbinguje go inna osoba.
  • W ArcaniA jest jedynym Wielkim Mistrzem, który wie, że Czarna Wieża jest dziełem Xardasa.
  • W modyfikacji Returning przed walką z Demonikonem mówi bohaterowi, że wygrał z Vatrasem w kości czar gejzer.
  • W modyfikacji Requiem ma sobie szatę ognia z pierwszej części gry.
  • W Gothic II i dodatku Noc Kruka, Milten przy pierwszym spotkaniu wspomina, że wrócił do klasztoru Innosa na Khorinis, jednak Magiem Ognia został dopiero w Górniczej Dolinie, gdy jeszcze istniała Bariera.
  • W Gothic 1 po rytuale, który ma na celu przejąć całą magię z kopca magicznej rudy w Nowym Obozie, by przelać ją w Uriziel, Milten ma nienaładowaną wersje Uriziela w ekwipunku. Jeżeli oddalimy się od niego, i po chwili wrócimy do kopca rudy,możemy zobaczyć Miltena z mieczem na plecach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki