Fandom

Gothicpedia

Miecz paladyna

5222strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze17 Udostępnij

Miecz paladyna – oręż występujący w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic 3, Gothic 3: Zmierzch Bogów, ArcaniA i ArcaniA: Upadek Setarrif. Jest to oręż stworzony specjalnie dla wojowników Innosa, niejednokrotnie przez niego pobłogosławiony, by paladyni mogli się ścierać z pomiotami Beliara.

Gothic II Edytuj

Jest to prosty, obosieczny, metalowy miecz. Ma pozłacaną rękojeść oraz ostrze pokryte jest tajemniczym pismem. Na wyspie Khorinis popularne stały się dopiero po przybyciu Lorda Hagena i jego ludzi, ale nieliczne egzemplarze znajdują się w grobowcach poległych paladynów. Bezimienny może go otrzymać od Lorda Hagena zostając paladynem w trzecim rozdziale, jeśli posiada większe zaznajomienie z bronią jednoręczną. Jeden egzemplarz bohater może znaleźć w grobowcu, za starym cmentarzem położonym obok gospody Orlana lub w starej wieży Xardasa w Górniczej Dolinie.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Miecz nie zmienia swojego wyglądu. Różni się jedynie ceną sprzedaży - sześćset sztuk złota, obrażeniami - sześćdziesiąt i wymaganą siłą - także sześćdziesiąt.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 miecz ten nosi wielu strażników Vengardu, oraz paladynów ukrywających się w Myrtanie. Wykuwano je prawie w każdym mieście Myrtany, lecz ich produkcja ograniczyła się tylko do stolicy z powodu wojen z orkami. Wygląd miecza zmienił się, posiada masywną głowicę, rękojeść wyłożoną czerwoną tkaniną i fantazyjny jelec - kolce wygięte w górę i dół. Klinga również ma nietypowy kształt: poczynając od jelca rozszerza się, by potem znów się zwęzić. Przy czubku broni widnieje wcięcie z dwóch stron. Każdy egzemplarz jest dodatkowo pobłogosławiony. Miecz ten świetnie komponuje się z tarczą paladyna, tworząc piękny komplet. Bohater może go znaleźć w jednej z czterdziestu dziewięciu skrzyń porozrzucanych po całym Nordmarze, Myrtanie oraz Varancie.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Miecz nie uległ zmianom, posługują się nim paladyni stacjonujący w Vengardzie.

ArcaniA Edytuj

W Arcanii miecz wygląda podobnie jak w Gothic 3, nie ma jedynie jelca oraz stał się dwuręczny. Posiadają go paladyni, którzy przybyli na Arganię z Rhobarem III. Wiele zardzewiałych egzemplarzy można znaleźć w Krwawej Dolinie i przy nieumarłych z wraków w pobliżu Setarrif. Jeden miecz w dobrym stanie leży koło Varalda na wraku statku a drugi jest w skrzyni w wieży Xardasa.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki