Fandom

Gothicpedia

Miasto orków

5001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Udostępnij

Miasto orków
Miasto Orkow.jpg
Informacje
Typ
Osada
Położenie
Mieszkańcy
Populacja
Duża
Zarządca
Nieznany wódz orków
Ważne miejsca
Jaskinie szamanów
Jaskinia wodza
Loch
Występowanie

Miasto orków – osada zamieszkana przez orków wyznających demona Śniącego. Można tam się dostać przez orkowy most, pilnowany przez strażników orków.

Gothic I Edytuj

Orkowe miasto składa się z dwóch części - w pierwszej znajduje się jedynie kilka namiotów i grupa orków. Do drugiej prowadzi duża brama, którą można otworzyć kołowrotem. Za nią znajduje się druga część. W niej znajdują się jaskinie szamanów - ich rytualne pokoje i zielarnie. Obok stoi duży totem, a na niej figurka Śniącego, do której modlą się szamani. Za totemem znajduje wejście do starożytnej świątyni Śniącego. Obok wejścia do świątyni znajduje się druga jaskinia - jaskinia wodza orków. Jest tam jego tron i skrzynie z orkową bronią. Cele dla jeńców znajdują się tuż obok niego, w jednej z nich znajdziemy doskonały miecz dwuręczny - mściwą stal. Dalej znajduje się loch głodowy, odgrodzony od powierzchni żelazną kratą. Orkowie z miasta głównie zajmują się jedzeniem, tańcem i grą na bębnach. Wojownicy i strażnicy bronią całego miasta przed ludźmi, można ich spotkać m.in. jak pilnują bramy i mostu. Orkowie szamani modlą się do Śniącego i składają mu ofiary. Czasem również zbierają się w jaskiniach na rytualnych obrzędach. Świątynia Śniącego znajduje się tuż za totemem, gdzie modlą się szamani, lecz jest zamknięta metalową kratą. By się do niej dostać, Bezimienny musi wejść do jaskiń szamanów i wziąć z jednego z pomieszczeń zwój teleportacyjny, który przeniesie go tuż za bramę, lub zdjąć z totemu figurkę Śniącego, która przesuwa dźwignię otwierającą wejście, lecz gdy bohater użyje telekinezy by ją zdjąć orkowie rzucą się na niego, nawet, gdy posiada Ulu-Mulu.

Gothic II Edytuj

Jedyna droga do miasta - most orków - zostaje zerwany, lecz można dostać się tam po skałach, jednak w samym mieście nic już nie ma a wejście do świątyni jest zawalone. Samo miasto zostało opuszczone przez mieszkańców.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji do Gothic II: Noc Kruka Bumshak, główny bohater może wejść do miasta orków, gdyż należy tam wypełnić część fabuły modyfikacji. Wejście do świątyni Śniącego jest tam jednak odgrodzone murem z dużych głazów;
  • w modyfikacji do Gothic I Mroczne Tajemnice wraz z łowcami orków Bezimienny musi zaatakować miasto;
  • w modyfikacji do Gothic II Returning, bohater może tu wrócić, między innymi po Uriziel;
  • w Mieście Orków znajduję się brama którą otwiera się za pomocą kołowrotu, lecz po lewej stronie wejścia znajduje się bardzo mała wnęka, dzięki której można wejść do głównego placu bez konieczności użycia przełącznika;
  • Na główny plac można wejść wspinając się po skałach, wystarczy wskoczyć na drzewo przy bramie, następnie wskoczyć na gałąź, a później po prostu skoczyć na skałę i zeskoczyć z niej do placu;
  • gdy w Mieście Orków mając Ulu-Mulu bohater zacznie się skradać Orkowie zaczną się nawzajem atakować;
  • na początku miasto orków miało być większe, lecz twórcy gry usunęli jego część w końcowej fazie tworzenia, pozostawiając oddzielną i pustą lokację.

Więcej w Fandom

Losowa wiki