Fandom

Gothicpedia

Matteo

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Oczywiście, że mnie wpuścili! Miałem w mieście sklep, kiedy większość z tych nadętych dupków ganiała jeszcze świnie! A wczoraj te bydlaki skonfiskowały połowę mojego towaru!

— Matteo o królewskich paladynach
Matteo
Matteo (by Wojciech Wawrzyńczak).png
Informacje
Gildia
Zawód
Handlarz
Poziom
20
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Vlk_116_Matteo

Matteo – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to obywatel mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jest jednym z pięciu mistrzów urzędujących w dolnym mieście. To jedna z niewielu osób, które znaczą coś w mieście Khorinis. Prowadzi handel różnościami w swoim sklepie, który jest zarówno jego domem. Mieszka tam wraz ze swoim czeladnikiem Rupertem. Na zewnątrz stoi nieduży stragan, po lewej stronie budynku zaś jest niewielki magazyn – podwórko, gdzie Matteo trzyma większość swoich towarów, np. ubrania, drewno i tkaniny. Niestety, rzeczy te zostały przejęte przez królewskie oddziały na rzecz armii, stąd też ma negatywny stosunek do ludzi króla. Matteo sprzedaje teraz tylko to, co mu zostało, czyli niewielką ilość pożywienia, pochodni, oręża i jedyny, ostatni pancerz z podwójnie utwardzanej skóry zębacza. Może on pomóc bohaterowi dostać się do górnego miasta i opowiedzieć kilka słów na temat paladynów, oczywiście nie za darmo. Gritta, siostrzenica stolarza Thorbena, jest mu winna sporo pieniędzy za ostatnie dostawy, za które nie zapłaciła. On jednak nie może odebrać jej pieniędzy, ponieważ Thorben także jest wpływowym człowiekiem. W zamian za wykonanie tego zadania, zgodzi się oddać swój głos na Bezimiennego, by ten został czeladnikiem innego mistrza. W trzecim rozdziale sprzedaje fałszywe udziały w kopalni rudy.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Matteo nadal prowadzi swój sklep. Wchodzi w układ z Velayą, że jeśli dostanie od niej 10 płytek z pancerzy pełzacza będzie sprzedawał jej towary po niższej cenie. Po przyniesieniu odpowiedniej ilości towaru, nie dotrzymuje umowy po czym wojowniczka rzuca się na handlarza. Po wygranym przez bohaterkę pojedynku Matteo przyjmuje trofea. Nie zgadza się przyjąć Velayi na czeladnika, gdyż terminuje u niego Rupert. Za namową Sonji, z której usług korzysta zgadza się głosować na Hannę w nadchodzących wyborach.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Matteo został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki