FANDOM

Marik – postać, występująca w Gothic 3. Jest to przywódca najemników orków w Monterze.

Charakter i osobowość Edytuj

Marik jest zwolennikiem orkowej władzy. Podziwia i szanuje orków, uważając ludzi – w tym siebie – za podrzędny gatunek. Jego uwielbienie dla najeźdźców nie przekłada się na stosunki z własnymi ludźmi, którym Marik nie ufa. Podziwia również Xardasa za spryt.

Przed akcją gry Edytuj

Marik jeszcze przed wojną w Myrtanie współpracował z orkami.

Gothic 3 Edytuj

Bezimienny spotyka go przed bramą prowadzącą na dziedziniec zamkowy w Monterze. Jeśli bohater spotkał wcześniej najemnika Domenika, to będzie musiał się zgłosić właśnie do niego w przeciągu trzech dni. Po tym jak pierwszy raz do niego zagada, będzie mógł go znaleźć stojącego przy chacie w pobliżu bramy wejściowej od strony farmy Dennisa. Główny bohater wykonuje dla niego pięć zadań:

  • odebrać daninę dla miasta z farmy Domenika;
  • przynieść listę niewolników Bradleya, a następnie odnieść ją jej właścicielowi;
  • dowiedzieć się, jaka jest opina najemników orków na temat Marika;
  • przynieść dowód na to, że Bradley kradnie jego złoto;
  • sprowadzić najemnika Trano.

Jeśli Bezimienny stanie po stronie orków, będzie musiał zabić dla Marika Sanforda. Po tym, jak bohater wejdzie do wewnętrznego pierścienia miasta i wróci do Marika, ten zacznie się pytać o orkowego strażnika, który pilnuje bram do Montery. Również powie Bezimiennemu coś o nim.

Dalsze losy Edytuj

Jeżeli Bezimienny stanie po stronie buntowników, wówczas Marik zginie lub ucieknie podczas rewolucji.