Fandom

Gothicpedia

Magowie Ognia

5331stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze46 Udostępnij
Magowie Ognia1 (by Cassidy005).jpg

Magowie ognia

Magowie Ognia – kapłani boga Innosa. Gildia osób obdarzonych magicznymi mocami, odgrywająca w społeczeństwie ogromną rolę. Magowie to ludzie wykształceni, z pewnością jedni z najmądrzejszych na całym kontynencie i wyspach, o czym świadczy ich znajomość ksiąg, krasomówstwo, czy obycie w fachu alchemicznym lub tworzenia magicznych run. Dla wielu osób są życiowymi przewodnikami, nauczycielami czy przyjaciółmi. Niektórzy magowie poświęcają swoje życie, by wspomóc magią lub chociaż dobrą radą ludzi świeckich czy paladynów. Również na polu bitwy okazują się przydatni. Doświadczony mag, swymi mocami potrafi uśmiercić kilku wrogów, zanim ci się do niego zbliżą. Mogą też leczyć rannych a nawet znajdujących się na granicy śmierci. Właśnie z powodu tak znaczącej roli, to najpierw im został zadany cios, w postaci zniszczenia magii runicznej. Bezimienny może również zostać magiem ognia, wybierając drogę magii (Gothic), lub przechodząc Próbę Ognia (Gothic II).

Przed akcją gry Edytuj

Magowie, przed akcją gry Gothic, jak bohater dowiaduje się od Saturasa, nie byli podzieleni na kręgi (wody, ognia), ale za to wyznawali pewnych bogów (Innos, Adanos, Beliar). Podział na kręgi miał miejsce dopiero za magiczną barierą w Górniczej Dolinie. Podczas gdy Magowie Wody woleli rozmyślać jak wysadzić barierę, magowie ognia wybrali normalne życie w Starym Obozie. Z opowiadań Pyrokara, Bezimienny dowiaduje się, że pierwszymi magami ognia byli ludzie, którzy wypili Łzy Innosa. Mieli oni wtedy siłę dwóch niedźwiedzi i potrafili posługiwać się magią.

Gothic Edytuj

Po powstaniu bariery w Górniczej Dolinie, magowie ognia zamieszkali w świątyni w Starym Obozie. Grupie ich przewodził arcymag Corristo, który po odejściu Xardasa zyskał szacunek w oczach magów i magnatów. Kapłani pełnili w Starym Obozie wiele funkcji, od handlu i kontaktu ze światem zewnętrznym, przez doradzanie magnatom, do zaspokajania duchowych potrzeb zwykłych kopaczy. Po zawaleniu się Starej Kopalni, magowie ognia będąc przeciwni atakowi na Wolną Kopalnię, zostali wymordowani na rozkaz Gomeza. Przeżył tylko Milten, który przebywał wtedy poza obozem ma wątpliwości, że klasztory mieszczące się w Khorinis i Nordmarze wówczas dobrze prosperowały.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Magowie z wyspy Khorinis wiodą z początku spokojne życie. Kapłani mieszkają w klasztorze położonym wysoko w górach, ukrytym przed problemami wyspy. Najwyższym magiem i jednocześnie zarządcą w klasztorze jest Pyrokar, któremu doradza najwyższa rada. Magowie udzielają duchowego wsparcia obywatelom Khorinis a także paladynom stacjonującym w mieście. Produkują wyśmienite wino, które następnie sprzedają karczmarzom, a za drobną opłatą udzielają błogosławieństwa ludziom świeckim. Po upadku magicznej bariery otaczającej Górniczą Dolinę i przybyciu do klasztoru Bezimiennego, magowie pomagają mu w walce z Beliarem. Wydają Oko Innosa i wspierają bohatera aż do jego odpłynięcia z wyspy.

Gothic 3 Edytuj

Magowie Ognia stracili swoje runy, ale nie stracili swojej wiedzy i doświadczenia. Mimo osłabienia mocy magicznych, dalej czuć było bijącą od nich aurę Innosa. Ci, którzy przeżyli, rozbici po całym kontynencie, zaczęli współpracować z buntownikami. Magowie pełnili funkcje alchemików czy doradców, a najmądrzejsi z nich zaczęli studiować prastarą wiedzę, która pozwalała im znów poczuć moc swojego boga. Spora część magów schroniła się w klasztorze w Nordmarze, gdzie oczekiwali nadejścia wybrańca. Kilku wyruszyło szukać ognistych pucharów. Nieznane natomiast są losy magów z wyspy Khorinis.

ArcaniA Edytuj

W ArcaniA również występują magowie ognia. Przypłynęli oni razem z królem Rhobarem III na Argaan, aby pomóc mu zdobyć Wyspy Południowe. Po chorobie króla, część z nich z Miltenem na czele odeszła. Zamieszkali oni w Tooshoo, gdzie powstało zgromadzenie wszystkich magów. Natomiast nad wiernymi królowi magami przywództwo objął Pyrokar.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

W tej części poza Miltenem Bezimienny nie może spotkać żadnego z Magów Ognia.

Miejsca zamieszkania Edytuj

  • Świątynia Innosa w Górniczej Dolinie – tymczasowy dom magów, w czasie istnienia magicznej bariery. Przywódcą kapłanów Innosa w tym miejscu był Xardas a następnie Corristo.
  • Klasztor na wyspie Khorinis – położone w górach największe sanktuarium Innosa.
  • Klasztor w Nordmarze – sanktuarium Innosa znajdujące się w Nordmarze, zbudowane w miejscu objawienia się Innosa królowi Rhobarowi I.
  • Tooshoo – część magów ognia zamieszkuje wielkie drzewo umiejscowione w pośrodku bagien na wyspie Argaan.

Znani Magowie i Arcymagowie Ognia Edytuj

Arcymagowie Ognia Edytuj

  • Xardas – najbardziej doświadczony Mag Ognia, wystąpił z Zakonu (Przewodził podczas tworzeniu magicznej bariery otaczającej Górniczą Dolinę).
  • Corristo – przywódca magów w Górniczej Dolinie po odejściu Xardasa.
  • Milten – jeden z przyjaciół Bezimiennego; awansowany na arcymaga pod koniec sagi.
  • Pyrokar – przywódca klasztoru w Khorinis.
  • Serpentes – członek Najwyższej Rady w klasztorze na wyspie Khorinis (przed Bezimiennym jako jeden z niewielu przeszedł Próbę Ognia).
  • Ulthar – członek Najwyższej Rady w klasztorze na wyspie Khorinis.
  • Talamon – pilnuje wejścia do podziemi w klasztorze w Khorinis.
  • Karrypto – najwyższy rangą Mag Ognia na świecie; tworzył magiczną barierę okalającą Vengard.
  • Altus – przywódca klasztoru w Nordmarze po wyjeździe Karrypto do Vengardu, alchemik.
  • Immanuel – najwyższy mag frakcji wschodniej.

Magowie Ognia Edytuj

  • Torrez – tworzył magiczną barierę w Górniczej Dolinie; handlarz magicznymi przedmiotami.
  • Damarok – tworzył magiczną barierę w Górniczej Dolinie; alchemik.
  • Drago – tworzył magiczną barierę w Górniczej Dolinie; prawa ręka Corristo.
  • Rodriguez – tworzył magiczną barierę w Górniczej Dolinie.
  • Gorax – skarbnik i handlarz w klasztorze w Khorinis.
  • Neoras – alchemik mieszkający w klasztorze w Khorinis uczy również paladynów.
  • Karras – specjalista magii przyzywania; mieszka w klasztorze w Khorinis.
  • Hyglas – specjalista w dziedzinie magii ognia, mieszka w klasztorze w Khorinis.
  • Marduk – specjalista w dziedzinie magii lodu i piorunów. Naucza także paladynów; mieszka w Khorinis.
  • Parlan – zwierzchnik wszystkich nowicjuszy; mieszka w klasztorze w Khorinis.
  • Isgaroth – Odprawia modły do Innosa w kapliczce przed klasztorem; handlarz.
  • Daron – szerzy wiarę w Innosa w mieście Khorinis, a także zbiera datki.
  • Pyran – odźwierny klasztoru w Nordmarze.
  • Aidan – mag z nordmarskiego klasztoru.
  • Dargoth – bibliotekarz w klasztorze w Nordmarze.
  • Sebastian – alchemik, przebywa w Reddock.
  • Rakus – specjalista magii przyzywania, związany z buntownikami z Okary.
  • Marius – w czasie wojny gotował dla orkowych najemników w Geldern.
  • Treslott – związany z buntownikami w Nemorze.
  • Daranis – mag ognia przebywający w gospodzie Murdry na Wyspach Południowych.
  • Icarius – leży martwy w jednej z chat w Tooshoo. Szukał informacji o boskiej kuźni.
  • Varald – mag ocalały z katastrofy statku niedaleko Setarrif.
  • Celdric – dawny przywódca klasztoru w Khorinis.
  • Tock – dawny mag ognia z klasztoru w Khorinis.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Magowie Ognia

  • Ulubiona Gildia magów

    41 wiadomości
    • Nie ma najlepszych magów, najlepszy jest ten który pozna tajniki wszystki kręgów. Czyli Xardas jest najpotężniejszym magiem bo posiadł ...
    • Szczerze ErykTrzevi masz rację, zamknijmy już ten wątek abyśmy go nie rozciągali we wszystkie strony, bo to zaczyna robić się nudne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki