FANDOM

Magnaci – gildia występująca w Gothic. Jest to najwyższa warstwa społeczna Starego Obozu. Magnaci są najbogatsi w całej kolonii, słyną również ze swojej brutalności i bezwzględności.

Przed akcją gry Edytuj

Gildia powstała tuż po Wielkim buncie w Górniczej Dolinie, kiedy to kopacze z Gomezem na czele wykorzystali chwilę nieuwagi straży królewskiej i przejęli władzę pod barierą. Najsilniejsi skazańcy zostali właśnie magnatami. Jeden z magnatów polował na orków, lecz pewnego dnia wszedł do krypty i został jej nadzorcą.

Gothic Edytuj

Zamieszkują zamek w Starym Obozie. Ich przywódcą został Gomez, który twardą ręką sprawuje rządy w Starym Obozie. Kruk jest jego zastępcą, Blizna oraz Arto są jego ochroniarzami, a Bartholo odpowiada za zaopatrzenie zamku w żywność oraz inne przedmioty. Gdy zawala się Stara Kopalnia, Gomez postanawia zaatakować należącą do Nowego Obozu Wolną Kopalnię. magów ognia, którzy mu się sprzeciwili nakazuje wymordować. Jednak niedługo potem najemnicy odbijają wolną kopalnię. Następnie, gdy Bezimienny odnajduje runę teleportacyjną do obozu, z jego ręki giną wszyscy magnaci z wyjątkiem Kruka.

Mroczne Tajemnice Edytuj

Obozem strażników kopalni zarządza magnat imieniem Kazzmir. Posiada zastępcę Melkora, również magnata, który zamordował Sairo.

Magnaci posiadają gildię Strażnik. Jest to spowodowane tym, że gildia Magnat zostaje zastąpiona gildią Kawał Sukinsyna, której posiadacze są atakowani i zabijani.

Dalsze losy Edytuj

Po upadku magicznej bariery, Kruk wraz z grupką ludzi ucieka z Górniczej Doliny do Jarkendaru, lecz nie jest on już magnatem. Reszta członków gildii zginęła z ręki Bezimiennego.

Poznani magnaci Edytuj

Gothic Edytuj

  • Gomez – przywódca magnatów i Starego Obozu.
  • Kruk – prawa ręka Gomeza, odpowiada za transport rudy.
  • Bartholo – kwatermistrz magnatów.
  • Arto – małomówny ochroniarz Gomeza.
  • Blizna – kompan Arto.
  • Nadzorca – magnat lubujący się w polowaniach na orków, zamieniony w zombie.

Magnaci z modyfikacji Edytuj

Mroczne Tajemnice Edytuj

  • Kazzmir – magnat, władca obozu strażników kopalni.
  • Melkor – prawa ręka Kazzmira.
  • Sairo – zamordowany przez Melkora, pożarty przez Angelinę.

Inne modyfikacje Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W niemieckiej wersji gry, gildia ta nazywa się Baronowie.