FANDOM

Magiczny miecz URIZIEL – zadanie główne występujące w Gothic.

Krok po kroku Edytuj

  1. Porozmawiaj z Xardasem o mieczu ze świątyni.
  2. Spytaj Xardasa o lepszą zbroję.
  3. Idź do zatopionej wieży nieopodal starej cytadeli.
  4. W jednej ze skrzyń znajdź starożytną zbroję magiczną.
  5. Porozmawiaj z Xardasem.
  6. Idź do Nowego Obozu i porozmawiaj z Miltenem.
  7. Idź za Miltenem do biblioteki.
  8. Porozmawiaj z Miltenem przy kopcu rudy.

Przebieg zadania Edytuj

Tajemniczy miecz Edytuj

Przemierzając świątynię Śniącego Bezimienny znajduje zagadkowy, stary miecz strzeżony przez jednego z nieumarłych szamanów. Po powrocie ze Świątyni i wizycie u Xardasa, nekromanta identyfikuje oręż jako Uriziel, potężny miecz z czasów, gdy rasa ludzka była jeszcze młoda. Xardas stwierdza, że miecz utracił swoją moc, ale można ją przywrócić po przygotowaniu odpowiedniej formuły magicznej i znalezieniu potężnego źródła energii – na tyle potężnego, aby zniszczyć magiczną barierę.

Rytuał Edytuj

Xardas przygowuje magiczną formułę, a Bezimiennemu daje klucz do skrzyń w swojej poprzedniej wieży, mówiąc, że tam znajdzie lepszy ekwipunek od obecnie posiadanego. Bohater udaje się tam i odnajduje starożytną zbroja magiczną, oraz teleport do Starego Obozu. Po powrocie do Xardasa, mag oznajmia mu, że podczas procesu naładowania Uriziela będzie potrzebne ogromne źródło mocy, a także pomoc maga. Bezimienny teleportuje się do Nowego Obozu, gdzie spotyka Miltena. Po odbytej na osobności rozmowie w bibliotece mag, mimo wątpliwości co do zamiarów Xardasa, zgadza się pomóc Bezimiennemu. Obaj udają się do znajdującego się pod obozem kopca rudy, będącego jedynym źródłem o wystarczającej mocy. Milten wypowiada magiczną formułę, a Bezimienny dotyka rudy Urizielem, przelewając jej moc w zatopiony w ostrzu kryształ. Po przeprowadzeniu rytuału Bezimienny musi uciekać, gdyż magiczny proces przyciągnął uwagę Saturasa i pozostałych magów wody.

Propozycja Xardasa Edytuj

Po powrocie do wieży Xardasa z naładowanym mieczem, nekromanta udziela Bezimiennemu ostatnich wskazówek. W przypadku bycia magiem oferuje możliwość usunięcia kryształu z miecza i utworzenia z niego runy zawierającej całą moc Uriziela, jednak decyzję pozostawia bohaterowi. Po skończonej rozmowie, Bezimienny, teraz uzbrojony w niezwykle potężny oręż, powraca do świątyni Śniącego.