FANDOM

Lutero – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest on bogatym kupcem z Górnego Miasta w Khorinis.

Gothic II Edytuj

Mieszka w Górnym Mieście w budynku obok sklepu Salandrila. Jest przyjaźnie nastawiony do bohatera jak na mieszkańca Górnego Miasta. Handluje rzadkimi i unikatowymi przedmiotami jak kamienie runiczne, rdesty polne oraz księgi podnoszące umiejętności posługiwania się bronią jednoręczną i dwuręczną. W drugim rozdziale gry prosi Bezimiennego o przyniesienie pazurów wyjątkowego zębacza. Może zdobyć je zabijając w Górniczej Dolinie, niedaleko kopalni Fajetha, przywódcę stada zębaczy. Zębacz ten pojawi się tam dopiero wtedy, gdy porozmawia o nim z Bilgotem. Bohater może też zabić jednego ze smoczych zębaczy, bo kupiec przyjmie także i jego pazury. Lutero w nagrodę wręczy Bezimiennemu pierścień wiecznych zwycięstw, albo klucz do skrzyni z kamieniem runicznym.

Modyfikacje Edytuj

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning przewodzi gildii kupców. Dodatkowo można u niego kupić rzadkie przedmioty, jak jajo pełzacza czy ognisty język.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki Lutero nadal przebywa w górnym mieście. Od Rengaru Velaya dowiaduje się, że któryś z handlarzy w górnym mieście wyznaje Beliara i jest członkiem organizacji szpiegowskiej. Okazuje się, że jest nim właśnie handlarz rzadkich przedmiotów. Po rozmowie z bohaterką kupiec ucieka z miasta. Baronowej jednak udaje się zabić Lutero, co powoduje zakończenie problemów wyznawców boga ciemności.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Luthero został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Do Lutero należy jeden z krwawych pucharów, które każe bohaterowi przynieść Cassia. Jak można dowiedzieć się z weksla, Lutero oddał kielich Lehmarowi. Poszukiwany przez Bezimiennego artefakt znajduje się w kufrze lichwiarza.