FANDOM

Baal Lukor – skazaniec, przebywający w Górniczej Dolinie i jeden z guru Bractwa Śniącego.

Gothic Edytuj

Gdy w obozie odbywa się rytuał przebudzenia Śniącego, członkowie sekty doznają wizji, a Y'Berion traci przytomność. Na polecenie Cor Angara kilkunastu strażników świątynnych pod przewodnictwem Baal Lukora wyrusza do cmentarzyska orków, widocznego podczas wizji. Tam jednak grupa zostaje napadnięta przez orków. Udaje się przeżyć jedynie Lukorowi, który zostaje uratowany przez Bezimiennego, gdy ten broni się przed zielonoskórymi. Z jego pomocą guru przeszukuje cmentarzysko i znajduje rozdarty na dwie części pergamin w trudnym do rozszyfrowania języku orków. Po odnalezieniu wskazówek na ścianach łuku, udaje się Lukorowi odszyfrować zwój i połączyć go w zaklęcie teleportacyjne orków. Ponieważ Baal Lukor nie ma wystarczającej energii magicznej do rzucenia czaru, bohater teleportuje się do ukrytego pomieszczenia i otwiera przejście guru. W ukrytej grocie nie znajdują nic innego niż kurz, pajęczyny i zmumifikowanych orków. Nagle, opętany przez Śniącego, guru atakuje bohatera (demon rozkazuje Lukorowi go zabić, gdyż odkrywa, że ten jest wybrańcem i może mu zagrozić). Bezimienny jednak broni się przed opętanym guru i pozbawia go życia, po czym wraca do Cor Angara zdać mu relację z wydarzeń, które miały miejsce na cmentarzysku.

Gothic Edycja Rozszerzona Edytuj

Do III rozdziału przebywa w obozie Bractwa, jest jednym z guru, którzy mogą udzielić Bezimiennemu poparcia w sprawie przyjęcia w szeregi nowicjuszy. Pomimo swojego statusu pozwala Bezimiennemu na rozmowę z sobą. Proponuje bohaterowi wspólne polowanie na stado wilków kręcących się niedaleko obozu. Po wszystkim prosi Bezimiennego o jeszcze jedną przysługę – pomoc w odzyskaniu skradzionego przez zbuntowanych nowicjuszy amuletu. Jeśli Bezimienny przystanie na propozycję i pomoże Lukorowi w odzyskaniu talizmanu, ten pochwali zdolności bojowe bohatera i wstawi się za nim przed Cor Kalomem. W II rozdziale prosi bohatera o odnalezienie Gor Na Lina, szpiega wysłanego do Nowego Obozu. Po powrocie zrujnowanego Lina do obozu, Lukor dziękuje Bezimiennemu i daje mu sporo rudy. Jeśli Lin zginie w Nowym Obozie, Lukor jest zmartwiony, niemniej za dostarczenie wieści płaci bohaterowi 50 bryłek rudy.

Ciekawostki Edytuj

  • Wiele lat temu wojska Myrtany pokonały armię Varantu, której przewodzili Gellon i Lukkor. Być może drugi z nich został schwytany i osadzony w Górniczej Dolinie, gdzie przyłączył się do sekty i przyjął imię Baal Lukor. Przeczy temu samo imię, które zawiera w sobie dwie litery k, a także zdolności bojowe Lukkora. Wojownik mógł jednak zmniejszyć swoją skuteczność w bojach poprzez zażywanie bagiennego ziela. Imię zaś mogło zostać zmienione, tak jak nazwa pustyni Varant, która w księgach z pierwszej części brzmi „Varrant”.
  • Kod „insert lukor_bugfixbook” przywołuje książkę napisaną po niemiecku. Tłumaczenie tekstu zawartego w niej brzmi ogólnie: „Zmuś Baala Lukora do trybu podążania”.
  • Początkowo władał łamaczem serc, aż do patcha 1.06l. Z nieznanych powodów Piranha Bytes pozbawiła go tego oręża, dając mu w zamian miecz sędziego. Pierwotna broń została mu przywrócona w modyfikacji Gothic Edycja rozszerzona.
  • Posługuje się mieczem, choć jako guru teoretycznie powinien używać magii w walce.