Fandom

Gothicpedia

Lodowy golem

5002strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Lodowy golem
Lodowy golem g1 (by Ossowski21).png
Lodowy golem w Gothic
Informacje
Typ
Punkty Doświadczenia
Gothic: 1000
Gothic II: 240
Gothic II: Noc Kruka: 450
Siła/Zręczność
Gothic: 150/150
Gothic II: 100/100
Gothic II: Noc Kruka: 225/225
Punkty Życia
Gothic: 150
Gothic II: 200
Gothic II: Noc Kruka: 600
Pancerz
Gothic: 29997
Gothic II: 1210
Gothic II: Noc Kruka: 650
Specjalne
Bryła lodu
Sopel lodu
Występowanie
Kod
Gothic: icegolem

Lodowy golem – rodzaj golema, występujący w każdej części serii Gothic. Są zbudowane z twardych lodowych brył. Najbardziej wymagający przeciwnik z rodziny golemów.

Gothic Edytuj

W pierwszej części występuje tylko jeden, na ścieżce do wieży Xardasa. Jak wyczytać można z księgi "Arcanum Żywiołów" da się go pokonać magią ognia. Można z niego wydobyć serce lodowego golema oraz fragment lodowego golema. Jego serce jest potrzebne do przejścia próby demona ognia.

Gothic II Edytuj

W Gothic II jest ich znacznie więcej, lecz nadal tylko w Górniczej Dolinie. Znajdują się w okolicach dawnego Nowego Obozu, które teraz przypominają śnieżną krainę za sprawą lodowego smoka – Finkregha. Towarzyszą im głównie lodowe wilki i jaszczuroludzie. Lodowe golemy na wyspie Khorinis są bardziej niebezpieczne od tych z kontynentu, ponieważ potrafią zamrozić przeciwnika na kilka sekund, a następnie okładać go pięściami. Bohater może wyciągać z nich tylko serce.

Gothic 3 Edytuj

Na kontynencie występują głównie w zaśnieżonym Nordmarze, na różnorakich ścieżkach. Łatwo je pokonać gdyż są bardzo wrażliwe na ogień. Bardzo dobrze walczą pięściami, lecz są o wiele słabsze w porównaniu z osobnikami z wyspy Khorinis.

ArcaniA Edytuj

W tej części również występują lodowe golemy. Są nieco silniejsze od kamiennych golemów, ale mają dużą wrażliwość na ogniste zaklęcia. Ich styl walki też niczym się nie różni. Rzucają w Bezimiennego lodowymi bryłami lub młócą pięściami. Po walce można z nich wyciągnąć ich serce. Występują przeważnie w świątyni bogini.

Ciekawostki Edytuj

  • Xardas, będąc w Klanie Wilka, wykupił cały zapas tamtejszej rudy. Zaoferował w zamian dwa lodowe golemy mające pilnować wioski;
  • Nie istnieje zwój przyzywający tego golema.
  • W modyfikacji Returning atakują wodną pięścią oraz ponownie do walki z nimi potrzebna jest magia ognia.

Więcej w Fandom

Losowa wiki