FANDOM

Lobartfarmer, występujący w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest właścicielem małej farmy, znajdującej się blisko miasta portowego Khorinis.

Gothic II i Gothic II: Noc KrukaEdytuj

Jest bardzo niezadowolony z powodu narastającego konfliktu między królem Rhobarem II a farmerami Onara i podczas pierwszego spotkania z Bezimiennym pyta wprost o to, po której stronie opowiada się bohater. On sam, z powodu miejsca zamieszkania, nie ma żadnego wyboru. Gdyby poparł farmerów, najemnicy nie dotarliby na jego farmę i nie ochronili jej przed strażą miejską. Może sprzedać Bezimiennemu ubranie robocze, dzięki któremu zostanie on wpuszczony do miasta. Cena zależy od tego, w jakim stopniu bohater przysłużył się Lobartowi, wykonując drobne prace na jego farmie. Jedną z nich jest zbieranie rzepy. Po wykonanej pracy poprosi Bezimiennego o zaniesienie jej do Hildy. Po dołączeniu do straży miejskiej Bezimienny dostaje zadanie zlecone przez lorda Andre, polegające na oczyszczeniu farmy Lobarta z polnych bestii. W III rozdziale prosi bohatera o pomoc, ponieważ jego żona jest ciężko chora, a on sam nie może iść do Vatrasa po lekarstwo dla niej. Bezimienny w czwartym rozdziale dostaje zadanie od Lobarta, by zabić orków grasujących przy farmie. Sam farmer nie jest do bohatera wrogo nastawiony, lecz gdy ukradnie coś z jego skrzyni, Lobart poprosi go o zwrot danych przedmiotów lub zaatakuje go, jeśli Bezimienny odmówi.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki, Lobart po ucieczce Vino z farmy nie ma zbyt dobrego humoru. Velaya po zapytaniu o pracę będzie musiała pozbyć się chwastów z pola rzepy. Po wykonaniu zadania farmer ulepsza broń wojowniczki. Później najemca ziemski żali się bohaterce z powodu goblinów, które zaatakowały Maletha. Po wygonieniu małych stworków z dawnej wieży Xardasa jest bardzo zadowolony. Kiedy Hilda narzeka na ból zęba, on nie pozwala jej opuścić dworu, gdyż na farmie jest dużo pracy do zrobienia, a mniejsza ilość par rąk utrudnia zadanie.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent farma zostaje zajęta przez orków, tym samym Lobart został prawdopodobnie zabity lub stał się ich niewolnikiem.

Ciekawostki Edytuj

  • Lobart twierdzi, iż nie opowiedział się po żadnej ze stron w konflikcie między Onarem a królem, lecz gdy bohater powie mu, że popiera buntujących się chłopów, farmer obniży cenę ubrania o 10 złotych monet.
  • Jeśli Bezimienny go pobije lub okradnie, Lobart powie mu, że będzie miał problemy z Lee, choć teoretycznie jest zależny od miasta, więc bohater powinien mieć kłopoty ze strażą.