FANDOM

Lester – były nowicjusz z obozu sekty oraz jeden z najlepszych przyjaciół Bezimiennego.

Charakter i osobowość Edytuj

Lester jest uprzejmym człowiekiem o raczej łagodnym usposobieniu. Jest dość sceptyczny względem rozmaitych ideologii, jednak nie przeszkadza mu to w chwilowym popieraniu ich w celu osiągnięcia większego dobra. Jako przyjaciel jest oddany i można na nim polegać.

Przed akcją gry Edytuj

Przez jakiś czas pracował dla Constantino. Do kolonii przybył dwa lata przed Bezimiennym i zaraz potem przyłączył się do Bractwa Śniącego, pomimo braku pełnej wiary w bóstwo. Przystąpił do niego tylko dlatego, że chciał się jak najszybciej wydostać z kolonii. Poza tym był też bardzo przywiązany do wytwarzanego tam bagiennego ziela.

Gothic: Der Comic Edytuj

Do więzienia w Khorinis – gdzie poznał Diego, Gorna i Miltena – trafił po tym, jak straż aresztowała go za drobnostkę. Lester jednak stawiał opór i przypadkiem zabił dwóch strażników. Gdy Milten trafił do jego celi, Lester mówi mu, że nie trafi do kolonii, bo jego prawnik już załatwia jego uwolnienie. Do kolonii został wysłany razem z Diego, Gornem i Miltenem, dwa lata przed Bezimiennym. Ratuje swojego przyjaciela Gorna przed bandytami używając runy.

Gothic Edytuj

Może pomóc Bezimiennemu w dołączeniu do obozu – będąc daleko od Baal Namiba, Lester może powiedzieć bohaterowi, jak przekonać wspomnianego guru. W III rozdziale pomaga mu w zdobyciu kamienia ogniskującego z górskiej fortecy. Szukał tam aktu własności kopalń rudy w Górniczej Dolinie. Od tamtego czasu mieszkał tam aż do upadku bariery. Lester jest dobrym przyjacielem Miltena, Gorna, Diego i Bezimiennego. Posiada broń o nazwie Negocjator Lestera.

Gothic II Edytuj

Po upadku bariery uciekł z Górniczej Doliny i próbuje odzyskać równowagę psychiczną po wydarzeniach, które miały miejsce po zniszczeniu bariery i pokonaniu Śniącego. Bezimienny odnajduje go w kotlinie pod wieżą Xardasa. Tylko on, Fortuno (Gothic II: Noc Kruka) i Cor Angar przeżyli tragedię z obozu sekty. Wszyscy inni z obozu na bagnach stali się sługami Beliara i zostali przemienieni w poszukiwaczy. Często skarży się – podobnie jak Angar – na okropny ból głowy, który jest skutkiem wygnania Śniącego. W trzecim rozdziale daje Bezimiennemu runę teleportacyjną do wieży Xardasa, a w piątym rozdziale list od Xardasa, który niespodziewanie postanawia zniknąć. Główny bohater zabiera go ze sobą na dwór Irdorath.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Kiedy Bezimienny spotyka dawnego towarzysza z kolonii karnej i pyta go o możliwość dostania się do miasta, ten sugeruje mu zebranie odpowiedniej ilości ziół i następnie zaniesienie ich do Khorinis. Twierdzi, że alchemik Constantino, u którego sam niegdyś pracował ma wpływy we władzach miejskich i nakazał przepuszczać osoby dostarczające mu zioła.

Gothic 3 Edytuj

Lester wraz z przyjaciółmi przypływa Esmeraldą z dworu Irdorath do Myrtany. Gdy inni poszli do Ardei, Lester miał pilnować okrętu. Statek został uprowadzony przez piratów. Wyrusza później na pustynię Varant. Tam zostaje schwytany przez orków i przebył z nimi przez całą krainę do Al Shedim. Dzięki swoim umiejętnościom magicznym, które zyskał przez nadmierne palenie bagiennego ziela, Tamkosch wyznaczył go, aby otworzył świątynię Al Shedim, ponadto posiada jeden z kluczy do budynku pradawnych. Potem może towarzyszyć Bezimiennemu. Po zakończeniu wojny bogów zamieszkuje w Bradze, gdzie zakłada plantacje swego ulubionego bagiennego ziela.

ArcaniA Edytuj

Lester z nieznanych przyczyn wyruszył z Bragi i zaczął podróżować z Miltenem, jednak nie był zainteresowany zgłębianiem tajników magii, więc opuścił swego towarzysza i udał się na bagna w okolice magicznego drzewa Tooshoo, przyjmując fach pustelnika. Przez pewien czas przebywał u szamana Meloga, a później wrócił do swojego domu na bagnach i miał się spotkać z Miltenem, by powspominać stare czasy. Niestety Lester zostaje porwany przez orków, a w odnalezieniu bierze udział Bezimienny i mistrz ognia Tooshoo. Bohater znajduje go skrępowanego przez demonicę Xeshę, która wysyła swoje sługi, aby zgładziły głównego bohatera. Ogólnie jest uważany za świra, ponieważ do każdego zwraca się per przyjacielu.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Wraz z Miltenem, Diegiem i Gornem, Lester stara się pomóc nowemu bezimiennemu wybrańcowi przejść przez zrujnowane miasto Setarrif. Pełni też rolę negocjatora. Z orkami niewolnikami przyszło mu się łatwo porozumieć, czego nie można powiedzieć na temat szamana Grosha i jego podwładnych. W trakcie dochodzi do krótkiej jatki, w której giną wszyscy atakujący Lestera orkowie, łącznie z samym Groshem.

Modyfikacje Edytuj

Przeznaczenie Edytuj

Lester opowiada bohaterowi o tajemniczym zdarzeniu, jakie miało miejsce w pobliskiej jaskini. Widział maga odprawiającego jakiś rytuał, głos tego maga oraz język w jakim odprawiał rytuał, Lester często słyszy we śnie. Przyjaciel bohatera zrozumiał z kim ma do czynienia i postanowił zabić czarnego maga. Przy jego ciele znalazł księgę, jednak nie mógł jej otworzyć, więc wrzucił ją do ogniska. Bohater namawia Lestera na jeszcze jedną wycieczkę do jaskini. Spotykają tam zombie rycerza – efekt plugawego rytuału odprawionego przez czarnego maga. Pokonują je wspólnymi siłami. Podczas walki ból głowy Lestera wzmógł się, a on sam przeczuwa, że to dopiero początek. Przyjaciel Bezimiennego może również opowiedzieć o upadku Bractwa Śniącego. Wyznaje, że zawędrował tam w celu spotkania się z Baal Namibem, gdy dotarł na miejsce wszystko wydawało się być normalne. Nagle w jedno z drzew uderzyła potężna błyskawica, a zaraz za nią kolejne. Na dodatek usłyszał potężny ryk i plac został spowity w ogniu. Wybuchła panika, Lester również zaczął uciekać, a podczas ucieczki zauważył Baal Netbeka wyprowadzającego z obozu grupę uciekinierów. Po niedługim czasie dotarł do kotliny, w której obecnie przebywa. Gdy bohater zaoferuje mu swoją pomoc, ten odpowie, że zapaliłby sobie mrok północy, taki jakie wyrabiano w obozie sekty.

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning daje Bezimiennemu przepaskę nowicjusza bractwa.

Dolina Zombie Edytuj

Lester ucieka wraz z Cor Angarem i Fortuno do jaskini niedaleko obozu Bractwa Śniącego. Bragus po swoim przybyciu powiadamia Lestera, że Gorn go szuka. Nowicjusz jest zdumiony tą wiadomością i czym prędzej udaje się w stronę ich miejsca spotkań.

Dark Saga Edytuj

Lester stoi na molo obok Esmeraldy. Gdy Alaster go spotyka, mówi, że ma dziwne ubranie i że nigdy takiego nie widział. Były Nowicjusz wyjaśnia mu, że jest to szata nowicjusza Bractwa Śniącego. Bohater chce, by Lester opowiedział mu więcej o Bractwie Śniącego, ale ten odmawia, gdyż nie chce rozdrapywać starych i myślenie o jego przyjaciołach z Bractwa Śniącego sprawia mu ból, ponieważ wielu z nich zginęło. Potem daje Alasterowi różne rodzaje bagiennego ziela. Później wraz z resztą załogi Esmeraldy wyruszają w podróż.

Rozdroże Edytuj

Jest głównym bohaterem modyfikacji do Gothic II: Noc Kruka o tytule Rozdroże.

Ciekawostki Edytuj

  • W intro i zakończeniu Gothic 3 posiada szatę druida, zaś w grze – ubranie gońca leśnego. Zmienia to patch 1.74, w którym Lester nosi szatę druida także w grze. Z kolei modyfikacja Quest Pack 4 przywraca mu szatę znaną z poprzednich części.
  • Jego twarz w porównaniu z twarzami innych głównych bohaterów nigdy się nie zmieniła. Lester zawsze miał swoje charakterystyczne tatuaże i łysinę.
  • W Gothic 3 i w ArcaniA zostaje porwany przez orków, z czego w Arcanii orkowie porywają go z rozkazu Xeshy.
  • W Gothic 3: The Beginning na wyspie Khorinis istnieje miejsce zwane basenem w jaskini Lestera. Prawdopodobnie jest to nawiązanie do kotliny niedaleko wieży Xardasa, w której przez jakiś czas przesiadywał w Gothic II.
  • W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki Lester jest poszukiwany wraz z Bezimiennym, Gornem, Diegiem i Laresem za uprowadzenie Miltena i Vatrasa.
  • Według Gothic: Der Comic Lester sprawnie posługuje się runami telekinezy.
  • W momencie, gdy Bezimienny pójdzie do Lestera w celu przekazania informacji o spotkaniu, nowicjusz będzie prowadził dialog kilkoma głosami.
  • W Gothic 3 Lester już od początku gry posiada klucz do świątyni Al Shedim. Poprawia to łatka 1.74.
  • W filmie wprowadzającym do Gothic 3 magowie ognia, tworzący magiczną barierę nad Vengardem, mają takie same twarze jak Lester.
  • W Gothic: Der Comic Lester jest blondynem i nie miał żadnych tatuaży zanim trafił do kolonii. Oznacza to, że ogolił głowę i zrobił sobie tatuaże po dołączeniu do obozu sekty.
  • W intro Gothic 3 można go zauważyć za sterem Esmeraldy.
  • Podczas zapraszania go na pokład Esmeraldy, bohater nie otrzyma punktów doświadczenia. To samo dotyczy Laresa.
  • W pierwotnych planach Piranha Bytes Lester miał być jednym z guru, ale twórcy zmienili zdanie i zrobili z niego nowicjusza Bractwa Śniącego.