FANDOM

Leofwin – postać występująca w modyfikacji Diccuric do Gothic. Jest to jeden z najemników Berengara mieszkający w pobliżu muru miejskiego wzdłuż drogi do areny Rictiovarusa.

Przed akcją modyfikacji Edytuj

Leofwin przyjaźnił się z najemnikiem o imieniu Hammond, który na kilka dni przed akcją gry zaginął. Był przygnębiony, gdyż był pewien, że jego przyjaciela zagryzły wilki bądź inne bestie z lasów w okolicy Parthalan. Sądził tak dlatego, że jego przyjaciel pracował dla miejscowego maga - Talisana, który zwykł zlecać swoim podwładnym trudne i niebezpieczne zadania. Niespodziewanie w jego domu pojawił się chrząszcz, który według niego zachowywał się wyjątkowo dziwnie.

Diccuric Edytuj

Leowfin przez większość dnia przygląda się dziwnemu chrząsczowi, który kręci się po jego chacie. Z zadumy wyrywa go Ardaric, który zwiedzając miasto, wszedł akurat do jego chaty. Najemnik opowiada bohaterowi o Hammondzie, ale podczas swojego monologu doszedł do wniosku, że jego przyjaciel został zamieniony w chrząszcza i to przez Talisana. Bohater bierze Leofwina za wariata i nie kryje swojego zdania. Ten denerwuje się, ale po chwili prosi go, by udał się do miejskiego maga i zapytał o Hammonda. Poza tym Leofwin słyszał, że Talisan dla zabawy zmienia ludzi w zwierzęta. Tym bardziej jest przerażony i boi się o swojego przyjaciela, który musi strasznie cierpieć, będąc przemienionym w chrząszcza. Jak się okazuje – Leofwin miał rację i Talisan rzeczywiście dla żartów przemienił Hammonda w zwierzę. Mag zapomniał o całym zdarzeniu i ponagla bohatera do poszukiwania składników potrzebnych do odwrócenia uroku, gdyż minęło już dużo czasu od przemiany. Jeżeli Ardaric nie zdobędzie ich w przeciągu tygodnia, Hammond zostanie chrząszczem już na zawsze. Bohater z trudem zdobywa wszystkie składniki i z pomocą Talisana odwraca urok, a Hammond powraca do swojej dawnej postaci. Leowfin jest wdzięczny Ardaricowi za uratowanie jego przyjaciela i wynagradza go. Poza tym nie odgrywa ważnej roli w późniejszych etapach fabuły modyfikacji.