Fandom

Gothicpedia

Lehmar

5001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Lehmar
Lehmar (Gothic II) (by Wojciech Wawrzyńczak).png
Informacje
Gildia
Zawód
Lichwiarz
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Vlk_484_Lehmar

Lehmar – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to lichwiarz mieszkający w dzielnicy portowej miasta Khorinis.

Gothic II Edytuj

Udziela pożyczek, od każdej pożyczonej sumy bierze 20% zysku. Pożyczone złoto, Bezimienny musi mu oddać w przeciągu jednego dnia. W jego kufrze znajduje się krwawy kielich od kupca Lutero. Ma przy sobie księgę, na której są jego dłużnicy. Księgę Bezimienny może zanieść do trzech osób: Coragona – który w nagrodę da mu jego specjalne piwo, Thorbena – który może go za darmo nauczyć otwierania zamków i Hanny – która da mu klucz do skarbów Gildii Złodziei.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Lehmar za sprawą Bezimiennego zbankrutował. Velaya przejęta losem obywatela postanawia mu pomóc. Tym razem ona jest lichwiarzem i pożycza bankrutowi dwieście sztuk złota lub pięćset sztuk złota z oprocentowaniem 5%. Następnie Lehmar zwraca pieniądze wojowniczce. Oznajmia jej również, że jego interes znów przynosi zyski. Później lichwiarz wiedząc, że bohaterka posiada pieniądze nie chce jej udzielić kredytu.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Lehmar został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki