FANDOM

Lehmar – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to lichwiarz mieszkający w dzielnicy portowej miasta Khorinis.

Gothic II Edytuj

Udziela pożyczek, od każdej pożyczonej sumy bierze 20% zysku. Pożyczone złoto Bezimienny musi mu oddać w przeciągu jednego dnia. W jego kufrze znajduje się krwawy kielich od kupca Lutero. Ma przy sobie księgę, w której zapisani są jego dłużnicy. Księgę Bezimienny może zanieść do trzech osób: Coragona – który w nagrodę da mu jego specjalne piwo, Thorbena – który może go za darmo nauczyć otwierania zamków i Hanny – która da mu klucz do skarbów gildii złodziei.

Modyfikacje Edytuj

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning jego ochroniarzem jest Blizna, dawny magnat ze Starego Obozu. Lehmar zostaje zabity przez bohatera na polecenie Asmala z Gildii Zabójców.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Lehmar za sprawą Bezimiennego zbankrutował. Velaya przejęta losem obywatela postanawia mu pomóc. Tym razem ona jest lichwiarzem i pożycza bankrutowi 200 sztuk złota lub 500 sztuk złota z oprocentowaniem 5%. Następnie Lehmar zwraca pieniądze wojowniczce. Oznajmia jej również, że jego interes znów przynosi zyski. Później lichwiarz wiedząc, że bohaterka posiada pieniądze nie chce jej udzielić kredytu.

Requiem Edytuj

W modyfikacji Requiem ma na sobie kaftan gubernatora.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Lehmar został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic II: Noc Kruka jeśli bohater poprosi Laresa o pieniądze, ten powie mu, że lichwiarz jest mu winien dług wdzięczności i jeśli Bezimienny pożyczy złoto, nie będzie mu już musiał go oddawać.