Fandom

Gothicpedia

Lee

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze157 Udostępnij

Kiedyś wiodłem całkiem inne życie. Byłem jednym z najlepszych generałów tego królestwa. Całe życie spędziłem broniąc ojczyzny przed wrogiem. Ale szlachta patrzyła na mnie niechętnie, bo król wysoko cenił sobie moje rady. Te łotry wiedziały, że mogę pokrzyżować ich plany. Byłem zbyt pewny siebie i nie zauważyłem sideł, które na mnie zastawili. Aby mnie usunąć posłużyli się królewską żoną. Posądzono mnie o jej zamordowanie. Rhobar nie miał innego wyboru. Od szubienicy uratowało mnie tylko wiele lat przykładnej służby. W ten sposób trafiłem tutaj. Ale pewnego dnia odzyskam wolność, a wtedy nadejdzie czas zemsty… Zemszczę się!
― Lee opowiada o tym jak trafił za barierę
Lee
GI • GII • G3 • G3:ZB • A:US
Lee (Gothic I) (by SpY).png
Lee w Gothic
Informacje
Gildia
Tytuł
Poziom
19
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Jaskinia w Nowym Obozie
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Sld_700_Lee
Lee
GI • GII • G3 • G3:ZB • A:US
Lee (Gothic II) (by SpY).png
Lee w Gothic II
Informacje
Gildia
Tytuł
Poziom
GII: 30
GII:NK: 50
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Prawe skrzydło w domu Onara
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Sld_800_Lee (Khorinis)
Sld_800_Lee_DI (Wyspa Irdorath)
Lee
GI • GII • G3 • G3:ZB • A:US
Lee (Gothic 3) (by Gothicfan94).png
Lee w Gothic 3
Informacje
Gildia
Tytuł
Poziom
50
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Lee
Lee
GI • GII • G3 • G3:ZB • A:US
Lee (Gothic 3 Zmierzch Bogów) (by GothicFan94).png
Lee w Gothic 3: Zmierzch Bogów

Informacje
Gildia
Tytuł
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Lee
Lee
GI • GII • G3 • G3:ZB • A:US
Lee US.png
Lee w ArcaniA: Upadek Setarrif

Informacje
Gildia
Tytuł
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Noszony strój
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing

Lee – jedna z głównych postaci występujących w każdej części serii Gothic. Jest rozważny i opanowany, szanowany wśród poddanych i bardzo charyzmatyczny. Mistrzowsko włada bronią dwuręczną, a jego ulubionym orężem są topory obusieczne oraz ciężkie miecze. Jest też przyjacielem Bezimiennego.

Przed akcją gry Edytuj

Lee był dawniej jednym z najwybitniejszych generałów w królestwie Myrtany oraz prawą ręką króla Rhobara II. Jego największym sukcesem było pokonanie generała Lukkora, przywódcy Varantu, wywabiając go z pustyni na bagna, gdzie zwinni żołnierze Lee szybko poradzili sobie z ciężką piechotą Lukkora. Stał się jednym z pierwszych bohaterów Myrtany i to dzięki niemu Varant został dołączony do królestwa. Król wysoko cenił rady generała i liczył się z każdym jego zdaniem, co nie spodobało się szlachcie z dworu Rhobara, którzy zazdrościli Lee jego pozycji. W celu pozbycia się przeszkody, wielmożni posłużyli się żoną króla – zamordowali ją, oskarżając o to generała Lee. Rhobar nie miał wyjścia. Od śmierci uratowała Lee wieloletnia, przykładna służba – został on wtrącony do kolonii karnej. Tam poprzysiągł zemstę na tych, którzy zrujnowali mu życie.

Gothic Edytuj

Gdy dawny generał trafił do kolonii, stał się przywódcą najemników z Nowego Obozu, w służbie Magów Wody. Jego doradcą i prawą ręką został Orik, chociaż Lee miał dobre kontakty także z Laresem, przywódcą szkodników. Jest bardzo szanowany wśród swoich ludzi i niemal wszyscy są wobec niego bardzo lojalni. Lee może przyjąć Bezimiennego w poczet najemników, pokazać mu, jak zwiększyć siłę i zręczność oraz nauczyć walki bronią dwuręczną. Spotkać się i porozmawiać z nim może praktycznie każdy. Jeden z najemników w rozmowie z Bezimiennym mówi, że Lee umie zadbać o siebie, w przeciwieństwie do Gomeza. W czwartym rozdziale opowiada bohaterowi historię o tym, jak trafił do kolonii i poprzysiągł zemstę na zdrajcach. Po zwierzeniu się przyjmuje bohatera do najemników i przydziela do grupy mającej za zadanie odbić Wolną Kopalnię. Po upadku bariery poprowadził swoich ludzi na przełęcz, wydostając ich z kolonii.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

On i jego ludzie stacjonują teraz na farmie Onara. Bronią farmerów przed strażą miejską, która rozkrada ich żywność i dobytek. Po upadku bariery statki przestały zaopatrywać wyspę, więc farmy na wyspie stały się jedynym źródłem wyżywienia miasta, a przez najemników miasto Khorinis jest całkowicie odcięte od pożywienia. W ten sposób Lee chce wprowadzić w życie swój plan. Jeśli paladyni w mieście zaczną głodować, chętniej wysłuchają propozycji ugody od Lee. On i jego ludzie mają zostać zwolnieni z wszelkich wyroków i mieć prawo powrotu na kontynent. Umowa ta trafia do lorda Hagena, lecz on jest w stanie ułaskawić tylko generała. Lee nie ma zamiaru zostawiać swoich ludzi, więc nie zgadza się na zaprzestanie konfliktu. Tutaj także zaczyna swoją zemstę, jego pierwszą ofiarą pada miejski sędzia, który wydał na niego wyrok. W piątym rozdziale Lee postanawia wyruszyć z Bezimiennym na dwór Irdorath, a podczas jego nieobecności na statku zostaje drugim dowódcą. Po pokonaniu smoka ożywieńca prosi bohatera o zabranie go na kontynent, gdzie chce ostatecznie zemścić się na królu.

Returning Edytuj

Utrzymuje kontakt z Vatrasem i wypełnia dla niego niektóre specjalne zadania. Bohater może mu pomóc w odzyskaniu dokumentów Magów Wody z ruin Nowego Obozu. Po opanowaniu miasta przez orków, dowodzi obroną farmy, a następnie zostaje głównym dowódcą oddziałów ludzi w nadchodzącym starciu. Zostaje ciężko ranny, w wyniku czego nie może brać udział w kampanii odwetowej. Bezimienny zabiera byłego generała na Esmeraldę po odzyskaniu przez niego sił.

L'HIVER Edition Edytuj

W tej modyfikacji Lee prowadzi ciekawszy rozkład dnia: ranem wytacza się na balkon nadzorując najemników, po czym schodzi do głównego pokoju, by planować. Wieczorem przed położeniem się spać przesiaduje wraz z wiernymi mu najemnikami w salonie.

Nosi zwykły pancerz, a włada mocarnym flambergiem.

Gothic 3 Edytuj

Po dopłynięciu do Myrtany, Lee schodzi ze statku i od razu rusza do Vengardu, by rozprawić się z królem. Powstrzymuje go jednak magiczna bariera. Wyrusza zatem na północ. W Gocie Gorn informuje bohatera, że Lee udał się do Nordmaru, aby zapolować na orków. Tam czeka na Bezimiennego, który odnajduje go w Klanie Ognia, na północy kraju barbarzyńców. Tam prosi bohatera o pomoc w dostaniu się do stolicy. Ten wręcza mu kamień teleportacji do świątyni w Vengardzie, a na miejscu rusza z Bezimiennym zabić króla. Z pomocą przyjaciela udaje mu się osiągnąć ten cel. Jego zemsta w końcu dobiegła końca. Lee zostaje przywódcą ludzi w Myrtanie i stara się odbudować dawne królestwo. Zamieszkuje w Vengardzie i tam pozostaje.

Przez wiele lat Lee łaknął krwi króla z powodu zdrady Rhobara. Król Rhobar nie żyje. Zemsta Lee nareszcie się dokonała. Lee zostanie teraz generałem armii. Dzięki swym zdolnościom przywódczym ponownie zjednoczy rozbite grupki ludzi. Jego wojna z orkami dobiegnie końca, dopiero gdy ostatnie miasto zostanie oswobodzone spod ich okupacji, lub gdy Lee umrze bohaterską śmiercią…

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Myrtana została podzielona na cztery frakcje. Lee wciąż pozostający w Vengardzie zostaje teraz lordem i rządzi jedną z nich, jego wpływy obejmują wschodnią część Myrtany, czyli stolicę Vengard oraz wioskę Ardeę. Lee odbudowuje stolicę z ogromnych zniszczeń, mimo iż razem z Bezimiennym zabił dawnego króla zyskuje sobie przychylność i posłuszeństwo zakonu paladynów oraz magów ognia. Jego dawni znajomi – Gorn i Thorus – zaciekle ze sobą rywalizują. Grozi to wybuchem wojny, jednak generał nie ma zamiaru brać udziału w konflikcie i trzyma się od tego z dala, licząc, że w końcu wojna zmęczy ludzi i nastanie długo oczekiwany pokój. W czasie kiedy zaczynają się walki między Thorusem a Gornem, Lee nie interweniuje mają na głowie własne problemy, musi uspokoić mieszkańców stolicy którzy obawiają się nagłej epidemii szaleństwa spowodowanymi przeklętymi artefaktami. Mimo iż Lee zachowuje neutralność w konflikcie, przygotowuje się na ewentualny konflikt i każe gromadzić zapasy.

Po wykryciu planów Thorusa dotyczących przejęcia władzy w Myrtanie przez jego i Kana, Bezimienny zwraca się z prośbą wsparcia Gothy przez paladynów Lee. Jednak to nie zależy od Lee, musi uzyskać zgodę Hanza. Następnie po uzyskaniu zgody razem wyruszają wraz z innymi paladynami do Gothy aby wspomóc Gorna, sam zaś wysyła przyjaciela do naczelnego maga ognia Immanuela aby zyskać jego pomoc. Po zjednoczeniu Myrtany oddaje tron Vengardu nowemu królowi – Rhobarowi III.

ArcaniA Edytuj

Lee znowu jest generałem Myrtany, tyle że za rządów nowego króla. Po przybyciu na wyspę Argaan, na rozkaz króla zaczął oblężenie królewskiego miasta Setarrif. Jest jednym z najbardziej zaufanych ludzi króla na dworze. Pomagał Rhobarowi III opanowywać kontynent. Jako jeden z pierwszych dowiedział się o opętaniu króla, lecz nie mógł z tym nic zrobić. Pasterz z Feshyr nie ma możliwości spotkania generała Lee, gdyż miasto Setarrif jest zamknięte z powodu oblężenia.

ArcaniA: Upadek Setariff Edytuj

Ukrywa się razem z lordem Hagenem w wieży i obserwuje powolny upadek miasta. Daje Bezimiennemu wskazówki na temat pokonania demona oraz jego pochodzenia. Wręcza mu również jeden z kluczy.

Ciekawostki Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki