FANDOM

Larius – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to gubernator mieszkający w mieście Khorinis.

Przed akcją gry Edytuj

Jest najbardziej wpływowym człowiekiem w mieście Khorinis, sprawował władzę razem z sędzią, lecz po przybyciu paladynów z kontynentu traci ją na rzecz lorda Hagena.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Przebywa w górnym mieście, w ratuszu. Za dnia siedzi na fotelu na górnym piętrze ratuszu albo czyta księgę „Prawo wyspy”, nocami odpoczywa na fotelu przy kominku wraz z sędzią. Ma swojego sekretarza Corneliusa. Larius nie jest przychylny w stosunku do Bezimiennego, wręcz gardzi nim. W jego pokoju znajduje się jeden z krwawych kielichów, które bohater musi przynieść Cassii. Ma siostrzeńca Agona, który jest nowicjuszem w klasztorze.

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Velaya od początku rozgrywki dowiaduje się różnych rzeczy, które zmniejszają jej zaufanie do Lariusa. Dowiaduje się między innymi, że gubernator był jedyną osobą mającą wstęp do części kopalni w jego posiadłości, w której ukryta była kapliczka Beliara, a także, że ciągle szukał argumentów przeciwko wzniesieniu posągu Innosa w mieście. Trzyma on w swojej skrzyni dokumenty mające uniemożliwić Gerbrandtowi ponowne zamieszkanie w jego domu w górnym mieście. W tej samej skrzyni bohaterka odnajduje mroczny płaszcz. Osądza również byłego gubernatora o znajomościach z poszukiwaczami. Po zebraniu dowodów postanawia wydać gubernatora lordowi Andre, który jednak nie uznaje dowodów, choć mówi, jakoby Larius urządzał sobie nocne przechadzki. Velaya śledzi go aż do jaskini, w której zostaje uśpiona. Budzi się w obozie bandytów i od Sentenzy dowiaduje się, że gubernator to potężny mag, który kazał bandytom zdobyć wyspę. Kiedy ludzie Sentenzy ruszają na farmę Onara, bohaterka wydostaje się z obozu, pokonuje bandytów, a następnie zabija ukrywającego się w jaskini pod postacią demona Lariusa.

Global Mod Edytuj

Larius zalega latarnikowi Pitowi z Doliny Przodków sporą sumę pieniędzy: od kilku lat przestał mu wypłacać pensję. Bezimienny, chcąc pomóc latarnikowi, idzie z tą sprawą do gubernatora, mimo tego, że nie ma on realnie żadnej władzy w mieście, gdyż jego prawa i obowiązki przejął lord Hagen. Gdy bohater znajdzie zaginioną księgę rachunkową, Larius za pośrednictwem strażnika miejskiego wypłaci Pitowi jego należność. Dodatkowo bohater, należąc do Mrocznego Zakonu może wejść do ratusza pod pretekstem sprzedaży świętego młota Lariusowi. Tak naprawdę nie może mu go sprzedać, gdyż nie ma takiej opcji dialogowej.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Larius został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Vulcano Quest głównym bohaterem jest postać o imieniu Larius, lecz jest to zupełnie inna osoba.