Fandom

Gothicpedia

Larius

4993strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Larius
Larius (by SpY).png
Informacje
Gildia
Tytuł
Poziom
GII: 8
GII:NK: 10
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Górne Miasto - Ratusz
Noszony strój
Występowanie
Wyznanie
V-Hw: Beliar
Dubbing
Kod na przywołanie
Insert vlk_400_larius

Larius – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to gubernator mieszkający w mieście Khorinis.

Przed akcją gry Edytuj

Jest najbardziej wpływowym człowiekiem w mieście Khorinis, sprawował władzę razem z sędzią, lecz po przybyciu paladynów z kontynentu traci ją na rzecz Lorda Hagena.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Przebywa w górnym mieście, w ratuszu. Za dnia siedzi na fotelu na górnym piętrze ratuszu, albo czyta księgę "Prawo wyspy", nocami odpoczywa na fotelu przy kominku wraz z Sędzią. Ma swojego sekretarza Corneliusa. Larius nie jest przychylny w stosunku do Bezimiennego, wręcz gardzi nim. W jego pokoju znajduje się jeden z krwawych kielichów, które bohater musi przynieść Cassii.

Velaya - Historia wojowniczki Edytuj

Velaya od początku rozgrywki dowiaduje się różnych rzeczy, które zmniejszają jej zaufanie do Lariusa. Dowiaduje się między innymi, że gubernator był jedyną osobą mającą wstęp do części kopalni w jego posiadłości, w której ukryta była kapliczka Beliara, a także, że ciągle szukał argumentów przeciwko wzniesieniu posągu Innosa w mieście. Trzyma on w swojej skrzyni dokumenty mające uniemożliwić Gerbrandtowi ponowne zamieszkanie w jego domu w górnym mieście. W tej samej skrzyni bohaterka odnajduje mroczny płaszcz. Osądza również byłego gubernatora o znajomościach z poszukiwaczami. Po zebraniu dowodów postanawia wydać gubernatora Lordowi Andre, który jednak nie uznaje dowodów, choć mówi, jakoby Larius urządzał sobie nocne przechadzki. Velaya śledzi go aż do jaskini, w której zostaje uśpiona. Budzi się w obozie bandytów i od Sentenzy dowiaduje się, że gubernator to potężny mag, który kazał bandytom zdobyć wyspę. Kiedy ludzie Sentenzy ruszają na farmę Onara, bohaterka wydostaje się z obozu, pokonuje bandytów, a następnie zabija ukrywającego się w jaskini pod postacią demona Lariusa.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Larius został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Ma siostrzeńca Agona, który jest nowicjuszem w klasztorze;
  • W modyfikacji The Vulcano Quest gra się postacią o imieniu Larius, lecz jest to zupełnie inna osoba;
  • Kiedy Bezimienny doniesie mu o wydanym przez sędziego rozkazie pobicia go, Larius nie uwierzy mu i zabroni oczerniania sędziego;
  • W modyfikacji Global Mod Larius zalega latarnikowi Pitowi z Doliny Przodków sporą sumę pieniędzy. Od kilku lat przestał mu wypłacać pensję. Bezimienny chcąc pomóc latarnikowi idzie z tą sprawą akurat do Gubernatora, mimo tego że nie ma on realnie żadnej władzy w mieście. Jego prawa i obowiązki przejął przecież Lord Hagen. Gdy bohater znajdzie zaginioną księgę rachunkową, Larius za pośrednictwem strażnika miejskiego w końcu wypłaci Pitowi jego należność. Jak zatem gubernator mógł wydać takie polecenie, skoro za pewne nie miał dostępu do miejskiego skarbca;
  • W tej samej modyfikacji Bohater należąc do Mrocznego Zakonu może wejść do ratusza pod pretekstem sprzedaży świętego młota Lariusowi. Tak na prawdę nie może mu go sprzedać, gdyż nie ma takiej opcji dialogowej.

Więcej w Fandom

Losowa wiki