FANDOM

Lares – jedna z głównych postaci, występująca w każdej części serii Gothic, oprócz Gothic 3: Zmierzch Bogów, ArcaniA i ArcaniA: Upadek Setarrif.

Jest to jeden z najzręczniejszych i najzdolniejszych złodziei w całej Myrtanie. Jego osoba stała się legendą wśród innych rzezimieszków. Jest to świetny i odważny wojownik oraz nauczyciel, ale jego największymi zaletami są zdolności złodziejskie. Jest człowiekiem trochę leniwym i niechętnym do wykonywania jakiejkolwiek pracy – nawet kradzieże zleca innym. Mimo to jest bardzo uprzejmy w stosunku do Bezimiennego, otwarty i dosyć hojny. Charakterystyczną cechą jego wyglądu jest blizna nad prawym okiem.

Przed akcją gry Edytuj

Nigdy nie lubił pracować i zawsze kręcił się po bogatych miastach w celu poszukiwania i grabieży cennych artefaktów. Poszukiwany wieloma listami gończymi, w końcu trafił do kolonii karnej za wielokrotne kradzieże, fałszerstwa i inne przekręty. Nie widziała mu się robota jako kopacz, a po buncie więźniów i przejęciu władzy przez Gomeza, odszedł ze Starego Obozu wraz z ludźmi, którzy podzielali jego zdanie oraz z magami wody. Jeden z pierwszych ludzi, jacy założyli Nowy Obóz. Tam zaprzyjaźnił się z Lee, Gornem i wieloma innymi najemnikami. Stanął na czele organizacji szkodników. Zajmowała się ona grabieżami, fałszerstwami, morderstwami i różnego rodzaju przekrętami przeciwko Staremu Obozowi.

Gothic Edytuj

Jest przywódcą Szkodników z Nowego Obozu. Werbuje nowych członków do swojej bandy. Do jego najbardziej zaufanych ludzi należą Roscoe, Mordrag i Wilk, ale ma także przyjaciół wśród najemników. Jego chaty strzeże dwóch strażników oraz Roscoe, który nie dopuszcza do niego nikogo bez ważnego powodu. Lares organizuje napady na konwoje z zaopatrzeniem dla Starej Kopalni, jednak sam nie uczestniczy w większości najazdów. Bezimienny trafia do niego po spotkaniu z Mordragiem, dostarczając mu bardzo ważny pierścień. Bohater pomaga mu okraść Baal Isidro, sprzedając bagienne ziele, a cały zysk wynoszący 400 bryłek rudy, oddaje szkodnikowi. Jednak największym zaskoczeniem okazuje się zdobycie listy z zamówieniami dla Starej Kopalni, którą szkodnik idealnie fałszuje. Posiada topór nazwany swoim imieniem. Może nauczyć siły i zręczności. Po upadku bariery jego szajka ulega rozbiciu, a on przyłącza się do Lee i innych najemników.

Gothic II Edytuj

Po upadku bariery i rozpadzie organizacji szkodników, Lee przyjmuje go w poczet najemników. Ukrywa się w mieście Khorinis, w dzielnicy portowej, tam gdzie nie kręci się straż miejska. Mimo, iż nie przebywa z innymi najemnikami, utrzymuje z nimi kontakty i zawiadamia ich o wszystkim, co dzieje się w Khorinis. Pomaga też bohaterowi dostać się w poczet najemników oraz dojść na farmę Onara. Może nauczyć bohatera zręczności i walki bronią jednoręczną. Płynie wraz z przyjaciółmi na wyspę Irdorath, gdzie Bezimienny postanawia raz na zawsze przegnać zło. Po pokonaniu smoka ożywieńca, opuszcza wyspę i rusza do Myrtany.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Potajemnie należy do organizacji zwanej Wodny Krąg, działającej na rzecz magów wody, jednak nie został uniewinniony tak, jak Cavalorn. Jego zadaniem jest odnalezienie porwanych mieszkańców wyspy. Może on zaprowadzić głównego bohatera do ruin pradawnych, gdzie przebywa Saturas wraz z innymi magami wody. Bezimienny prosi go o pomoc, w celu odnalezienia zaginionego ornamentu dla Nefariusa, który znajduje się głęboko w północnych lasach Khorinis. Jako lider Wodnego Kręgu, wprowadza Bezimiennego do bractwa. Dodatkowo naucza bohatera zręczności, siły oraz walki bronią jednoręczną.

Gothic 3 Edytuj

Po dopłynięciu na kontynent, jako ostatni opuścił statek. Był na nim jeszcze wtedy, kiedy uprowadzali go piraci. Jako świetnie wyszkolony, bezszelestny złodziej, zdołał się jednak wymknąć. Znów wrócił do swojego dawnego zawodu – złodziejstwa. Zawędrował daleko na zachód, do miasta Geldern. Dołączył do grona orkowych najemników, sam uważając, że orkowie wygrali już wojnę z królem i najlepiej jest przejść na ich stronę, choć tak naprawdę zależy mu jedynie na własnych korzyściach. Zapoznał się ze swoim fanem – Jaredem, który nazwał Laresa wielkim. Zainteresowały go tamtejsze złote talerze, które miał zdobyć dla jednego z asasyńskich kupców. Prosi Bezimiennego o pomoc w ich zdobyciu, ponieważ on, jako niskiej rangi najemnik orków, nie może dostać się do siedziby orkowych szamanów. Po kradzieży chciał się wymknąć z miasta, lecz pomógł w rewolucji i przyczynił się do odbicia Geldern spod władzy orków. Bohater może się od niego nauczyć wszystkiego na temat złodziejstwa.

Dalsze losy Edytuj

Lares opuszcza Geldern i dalej szuka łatwego zarobku. Wyrusza na południe do bogatej krainy Varant. Zamieszkuje prawdopodobnie w Mora Sul.

…A Lares? Z pewnością będzie tam gdzie można coś dostać…

Ciekawostki Edytuj

  • W każdej części jego wygląd ulega niewielkim zmianom, ale w Gothic 3 zachodzą największe modyfikacje, zwłaszcza jeśli chodzi o jego twarz i włosy. Między innymi zostaje usunięta jego blizna. Zmienia to modyfikacja Quest Pack 4 gdzie jego twarz bardziej przypomina tę z poprzednich części.
  • Prawdopodobnie jest to najlepszy złodziej w całej Myrtanie. Świadczy o tym fakt, że jest legendą w całym królestwie. Jego wielbicielem oraz fanem jest Jared.
  • W Gothic II w kryjówce gildii złodziei, Bezimienny dowiaduje się od Jespera, że w tych kanałach jest skrzynia z bardzo trudną kombinacją zamków i że zrobił ją najlepszy złodziej w całej Myrtanie i Khorinis. Być może chodzi tu o Laresa.
  • W modyfikacji Content Mod 3.0 razem z Angarem, Lee i Wilkiem będą walczyć z orkami w Ardei.
  • W Gothic II jeżeli Bezimienny jakimś sposobem ominie strażników przy bramach miejskich, Lares powie: PRZYPŁYNĄŁEŚ TU?! To niezły sposób na ominięcie strażników! i dostanie za to 500 punktów doświadczenia.
  • W Gothic II jeśli bohater zaprosi go na statek, a następnie wyrzuci, Lares nie przyjmie ponownego zaproszenia.
  • W modyfikacji Returning dzierży topór Przyjaciel Laresa oraz posiada łuk, a po odpłynięciu na wyspę Irdorath ma na sobie średni pancerz najemnika.
  • W Gothic II: Noc Kruka tak naprawdę nie nosi zbroi Wodnego Kręgu, a zniszczoną zbroję, która wygląda tak samo, jak ta wyżej wymieniona.
  • Choć nie występuje w Gothic 3: Zmierzch Bogów, można go tam przywołać kodem.
  • W każdej części dubbinguje go Adam Bauman, jednak z każdą częścią mówi nieco wyżej (od hardego szefa z części pierwszej do bardzo miłego i sympatycznego gościa z trzeciej).
  • W Gothic II i Gothic II: Noc Kruka od razu rozpoznaje bohatera, lecz w Gothic jest możliwość, że bohater wcale się z nim nie spotka.
  • W modyfikacji Requiem nosi Ciężki strój szkodnika z Gothic.
  • Model głowy Laresa w Gothic II różni się od tego z pierwszej części.
  • W L'HIVER Edition nosi skórzane ubranie oraz dzierży pogromcę.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Lares

Więcej z Fandomu

Losowa wiki