FANDOM

Lago – niewielka osada wybudowana w oazie na północnym wybrzeżu Varantu. Główna plantacja bagiennego ziela.

Przed akcją gry Edytuj

Pierwotnym celem tej osady było wydobycie złota dla Zubena, jednak niedługo potem została ona głównym producentem bagiennego ziela na całym kontynencie.

Gothic 3 Edytuj

Miasto władane jest przez dosyć mało charyzmatycznego przywódcę Fabia. Ludzie znają je przede wszystkim z produkcji bagiennego ziela. Uroki tego specyfiku docenił nawet Gonzales, wpływowy kupiec z Mora Sul. Lago utrzymuje także dobre kontakty z pobliskim Ben Erai. Niedaleko osady znajduje się niewielka stara kopalnia. Odbicie Lago planuje druid Shakyor „Lew”. W miasteczku więziony jest także stary znajomy Bezimiennego – mag wody imieniem Vatras, którego ratuje Bezimienny podczas wyzwalania osady. Bohater może stanąć po stronie asasynów i zabić druida oraz maga wody. Można wykonać tu kilka misji np. powalczyć na arenie czy dostarczyć skóry lodowych wilków. W mieście można spotkać jednego orka, z którym można powalczyć na arenie.

Gospodarka Edytuj

Lago jest najmniejszym miastem Varantu, jednak na całym kontynencie znane jest z produkcji bagiennego ziela, które stanowi niemalże jedyne źródło utrzymania miasteczka. Niedaleko Lago istnieje również jedna nieczynna kopalnia złota. Osada ma dostęp do morza, często budowane są tam niewielkie łodzie służące do połowu ryb. Mieszkańcy więc odżywiają się czasami nimi. Wykopali i ogrodzili także specjalny dół, który służy im jako arena.

Poznani mieszkańcy Edytuj

Kamień teleportacyjny Edytuj

Kamień teleportacyjny do Lago znajduje się w wozie z towarem, za plantacją bagiennego ziela.

Ciekawostki Edytuj

  • Słowo lago w języku włoskim, hiszpańskim i portugalskim oznacza jezioro.
  • We Włoszech również istnieje miejscowość i gmina Lago.