FANDOM

Kurgan – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to łowca smoków przebywający w Górniczej Dolinie.

Gothic II Edytuj

Pojawia się w czwartym rozdziale. Podobnie jak kilku innych swoich kompanów jest nieprzyjaźnie nastawiony do głównego bohatera i uważa się za eksperta od polowań na smoki. Mówi, że nikt nimi nie będzie dowodził, a Sylvio, który tego próbował, został przez nich przegnany. Na początku przebywa z innymi łowcami na drodze z opuszczonej kopalni, potem przenoszą się do małej jaskini nieopodal lodowego smoka.

Modyfikacje Edytuj

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning ma swoją własną imienną broń – miecz Kurgana.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki Kurgan wydostał się z Górniczej Doliny tuż po zawaleniu się wejścia do przełęczy. Zmienił wiarę na Beliara i wraz z innymi odszczepieńcami wyruszył do północno-wschodniej części wyspy. Pilnuje drogi prowadzącej bezpośrednio do świątyni. Pyta się Velayi o jej wiarę, lecz wojowniczka podstępem nie musi go okłamywać. Po zabiciu ludzi z jaskini, bohaterka skraca życie dawnemu łowcy smoków.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, górnicza dolina została zaatakowana przez orków, tym samym Kurgan został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.