FANDOM

Kunszt obronny południowców – księga, występująca w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jest to księga traktująca o mieszkańcach gorącego południa – Varantu. Opisuje ona, w jaki sposób tamtejsi ludzie prowadzą walkę: polegają oni na blokowaniu ciosów przeciwnika przy równoczesnych kroku wstecz, co zmniejsza siłę cięcia. Po przeczytaniu jej Bezimienny jednorazowo szkoli się w sztuce walki bronią jednoręczną, a jego szansa na trafienie krytyczne wzrasta o pięć punktów procentowych. Księgę tę można kupić tylko u handlarza Lutera w Górnym Mieście w Khorinis dopiero od drugiego rozdziału.

Treść Edytuj

Południowiec w porównaniu z mieszkańcem północy nie polega tak bardzo na sile fizycznej, preferując zwinność, a gorący klimat jego ojczyzny zmusza go do korzystania z lżejszych i dających większą swobodę ruchów pancerzy. W związku z tym styl walki ludzi z południa jest całkowicie inny od tego, do którego jesteśmy przyzwyczajeni. Prawdopodobnie najsłynniejszym manewrem wywodzącym się z południa jest jednoręczny blok połączony z krokiem wstecz: cofnięcie się pozwala na zmniejszenie siły wrogiego ciosu i umożliwia przyjęcie postawy ułatwiającej wyprowadzenie kontrataku.
― Kunszt obronny południowców

Więcej z Fandomu

Losowa wiki