Fandom

Gothicpedia

Kunszt obronny południowców

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Kunszt obronny południowców
Kunszt obronny południowców (by Kubar906).png
Treść księgi
Informacje
Opis
Książka opisująca sztukę walki broniami jednoręcznymi.
Posiadacz
Autor
Nieznany
Tomy
1
Status
Rzadka
Występowanie
Wartość księgi
Kupno: 5000 sztuk złota
Sprzedaż: 750 sztuk złota

Kunszt obronny południowców – księga, występująca w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jest to księga traktująca o mieszkańcach gorącego południa – Varantu. Opisuje ona, w jaki sposób tamtejsi ludzie prowadzą walkę: polegają oni na blokowaniu ciosów przeciwnika przy równoczesnych kroku wstecz, co zmniejsza siłę cięcia. Po przeczytaniu jej Bezimienny jednorazowo szkoli się w sztuce walki bronią jednoręczną, a jego szansa na trafienie krytyczne wzrasta o pięć punktów procentowych. Księgę tę można kupić tylko u handlarza Lutera w Górnym Mieście w Khorinis dopiero od drugiego rozdziału.

Treść Edytuj

Południowiec w porównaniu z mieszkańcem północy nie polega tak bardzo na sile fizycznej, preferując zwinność, a gorący klimat jego ojczyzny zmusza go do korzystania z lżejszych i dających większą swobodę ruchów pancerzy. W związku z tym styl walki ludzi z południa jest całkowicie inny od tego, do którego jesteśmy przyzwyczajeni. Prawdopodobnie najsłynniejszym manewrem wywodzącym się z południa jest jednoręczny blok połączony z krokiem wstecz: cofnięcie się pozwala na zmniejszenie siły wrogiego ciosu i umożliwia przyjęcie postawy ułatwiającej wyprowadzenie kontrataku.
― Kunszt obronny południowców

Więcej w Fandom

Losowa wiki