FANDOM

Krwiopijca – przerośnięty, latający owad występujący w każdej części serii Gothic. Porusza się szybko i w sposób nieprzewidywalny. Jego zachowanie zbliżone jest do polnych bestii, jednak jako owad latający nie obawia się wody. Nie jest to silny przeciwnik, a szczególnie jego mniejsza odmiana.

Gothic Edytuj

W Gothic występują głównie przy zbiornikach wodnych np. koło jeziora niedaleko Nowego Obozu. Ich skóra ma żółtawy kolor; Bezimienny może wyciąć z ich ciał dwa skrzydła krwiopijcy oraz jedno żądło krwiopijcy.

Gothic II Edytuj

W Gothic II mają czarny kolor. Bohater może z nich również uzyskać dwa skrzydła i jedno żądło. Jeżeli Bezimienny wejdzie do drugiego pokoju od prawej w zamku w Górniczej Dolinie, znajdzie tam notatkę, w której powiedziane jest o truciźnie krwiopijców. Po przeczytaniu jej, Bezimienny zyskuje możliwość przywrócenia utraconych punktów trafień przez wypicie trucizny krwiopijców.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 mają czerwono-różowy kolor i są z reguły samotnikami; ich większe stado można znaleźć np. nad mieściną o nazwie Lago. Bezimienny może odciąć krwiopijcy żądło. W chwili zagrożenia zatruwają przeciwnika. Ich trucizna jest silna i może doprowadzić do zgonu. Nieodzowne wtedy jest użycie odtrutki. Ewentualnie można poczekać aż organizm bohatera zneutralizuje działanie trucizny, lecz skutkuje to niepotrzebną utratą punktów życia.

ArcaniA Edytuj

W ArcaniA skóra krwiopijców ma kolor czarny. Stada można napotkać na wielu łąkach i polach. W walce nie używają żądła tylko do walki na krótki dystans, ale również na daleki, strzelając jadem. Podczas lotu wydają bardzo charakterystyczny dźwięk skrzydeł.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Krwiopijcy, podobnie jak inne zwierzęta Argaanii, zostały opętane przez demoniczną moc Śniącego, przez co stały się o wiele bardziej agresywne i wytrzymałe.

Modyfikacje Edytuj

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic po zamianie w krwiopijcę można przelecieć przez barierę.
  • Krwiopijcy przepadają za bagiennym zielem, o czym informuje bohatera ogrodnik Rasul.