FANDOM

Kruk – postać, występująca w Gothic oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to magnat w Starym Obozie, a następnie wybraniec Beliara. Miał duży udział w wielkim buncie, dlatego też stał się prawą ręką Gomeza.

Charakter i osobowość Edytuj

Kruk jest fałszywie przyjacielskim człowiekiem, sprawiającym dobre wrażenie przy pierwszym spotkaniu. W rzeczywistości nie szanuje pracujących dla niego ludzi i traktuje ich jedynie jako środek do osiągnięcia swoich celów.

Pod wpływem Beliara Kruk staje się bezwzględny i nieobliczalny; nie waha się przed poświęcaniem życia swoich ludzi na drodze do osiągnięcia celu. Marzy o władzy otrzymanej z ręki Beliara i prowadzeniu jego armii.

Gothic Edytuj

Jest jednym z magnatów, najpotężniejszych ludzi w Starym Obozie . Zajmuje się handlem ze światem zewnętrznym oraz zarządzaniem wydobywania rudy. Jako prawa ręka Gomeza jest jego pośrednikiem i wszystkie sprawy załatwiane są poprzez niego. Tylko on może zgodzić się na spotkanie z Gomezem. Poza tym zajmuje się cieniami, m.in. zlecając im zadania. Bezimiennemu powierza misję szpiegowania ludzi z Bractwa Śniącego. Kruk jest wyjątkowo niemiłą i arogancką osobą, choć po przyjęciu do Starego Obozu może wydawać się zupełnie inny. Bezimienny po wykonaniu zleconej przez Kruka misji, stwierdza, że nie potrzebuje takich przyjaciół. Jak wszyscy w Starym Obozie, jest wrogo nastawiony do bohatera po czwartym rozdziale.

Przed akcją Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Wraz z Thorusem zbiera ze sobą sporą grupę ludzi, a następnie ucieka z Górniczej Doliny. Ze Starego Obozu dołączyli do nich między innymi Bloodwyn, Fletcher, Huno, Fisk, Scatty, Snaf, Dexter, a także Fortuno z obozu na bagnie. W międzyczasie przemawia do niego Beliar, wybierając go na generała swoich przyszłych armii i rozkazując mu zdobyć Szpon Beliara. Wyrusza do zapomnianej części wyspy dzięki pomocy piratów, w poszukiwaniu zaginionego artefaktu. Odnajduje ruiny domu kasty wojowników, gdzie znajduje się również świątynia Adanosa. Wysyła Dextera, aby uprowadzał ludzi z miasta Khorinis i jego okolic, którzy mają pracować przy odkopaniu świątyni oraz w kopalniach złota.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Odszyfrowuje zapisane na kamiennych tabliczkach zapiski poszczególnych kast mieszkańców Jarkendaru oraz kontaktuje się z Khardimonem. Wewnątrz świątyni Adanosa wymyka się ścigającemu go Bezimiennemu i zdobywa Szpon Beliara. Od tej pory Kruk cały swój czas spędza w świątyni, modląc się do swojego nowego boga. Niedługo potem odnajduje go główny bohater i po krótkiej rozmowie zabija, zabierając miecz. Jego zbroję noszą również QuarhodronRademes, sam posiada 666666 many. 

Modyfikacje Edytuj

Czas Zapłaty Edytuj

Okazuje się, że jeszcze przed trafieniem za barierę wdał się w konszachty z Beliarem. Podczas akcji modyfikacji chce zdobyć ornamenty, by dostać się do Jarkendaru, a do tego zadania wyznacza Hrabiego, swojego dawnego towarzysza, a obecnie najwierniejszego wspólnika. Rickowi udaje się jednak wykraść ornamenty ukryte przez Kruka w zatopionej wieży Xardasa. Podczas pierwszego spotkania z protagonistą Kruk zleca mu zadanie dostarczenia jednemu ze swoich strażników, Krakenowi, butelki z listem do Lariusa. Rick próbuje odmówić, jednak wówczas Kruk powala go na ziemię i zmusza do posłuszeństwa. Podczas spotkania z Hrabią w Orlim Gnieździe, ten ostatni próbuje zaskoczyć i zabić Kruka, jednak z powodu podszeptów Beliara Krukowi udaje się przejrzeć podstęp, a następnie zabić strażników i uwięzić Hrabiego w jego własnej fortecy. Gdy Rick oferuje Krukowi swoją pomoc w inkantacji, Kruk teleportuje ich obu do Gniazda, zabija przywołanego demona, a następnie wywabia Hrabiego z jego kryjówki, po czym używa czarnej magii, by go zabić. Wówczas staje do pojedynku z Rickiem, jednak widząc, że przegrywa starcie, teleportuje się w nieznane miejsce.

Bandyci Edytuj

Po dostaniu lepszego pancerza, zleca Vincowi zbadanie kompleksu ruin w Jarkendarze oraz piedestału na bagnach. Następnie rozkazuje, aby sześciu jego strażników udało się do świątyni. Zaraz po tym, Vinc udaje się wraz z nim, Bloodwynem i Alvaro do grobowca Khardimona. Po walce z kamiennymi strażnikami, bohater widzi go po raz ostatni – Kruk wchodzi do grobowca, a Bloodwyn każe Vincowi się wynosić.

W epilogu Krukowi udaje się przyzwać Szpon Beliara oraz oddaje się całkowicie Beliarowi.

Requiem Edytuj

Kruk podczas walki z bohaterem przyzywa wiele istot jako swoich pomocników, m.in. nieumarłych magnatów i opancerzone szkielety. Sam często używa magii, za pomocą której ogranicza Bezimiennemu pole widzenia. Pod koniec walki Kruk staje się nieumarły i wzywa na pomoc księcia demonów.

Dolina Zombie Edytuj

Razem z kilkoma Strażnikami Starego Obozu, Kruk badał Starą cytadelę, gdy nagle Strażnicy Starego Obozu zmienili się w kamień, po czym Kruk usłyszał niski głos Beliara, który wybrał Kruka na swojego wybrańca. Beliar nakazał mu udać się na Cmentarzysko orków, by tam przestudiował zapiski orków. Po przestudiowaniu zapisków, Beliar dał Krukowi zaklęcie mające na celu przemienienie ludzi w zombie. Beliar nakazał Krukowi też zabić Xardasa, gdyż stanowił on poważne zagrożenie. Kruk stoczył pojedynek z Xardasem, ale przegrał z nim i uciekł. Później Kruk osiadł na Cmentarzysku Orków, które stało się jego siedzibą. Dwa tygodnie później na Cmentarzysko Orków przybywa Bragus, który postanowił rozprawić się z Krukiem raz na zawsze. Najpierw Bragus prosi, żeby mu wyjaśnił dlaczego Kruk zrobił to wszystko. Po skończeniu rozmowy, Kruk wzywa dwóch swoich sługów do pomocy i dochodzi do pojedynku, w którym Bragus zabija najpierw wszystkich Sługów Kruka, a na końcu samego Kruka. Potem Górnicza Dolina zostaje uwolniona spod plagi Zombie przez Bragusa.

Returning Edytuj

Podczas walki z Bezimiennym zostaje teleportowany przez Beliara do starożytnego więzienia jednego z arcydemonów. Ten zabija Kruka, a następnie pożera jego duszę i przejmuje ciało. Dzięki temu sprowokowany bohater miałby otworzyć bramę w celu pokonania demona, dając mu szansę na oswobodzenie. Plan kończy się fiaskiem, gdy protagonista pokonuje „starożytne zło”.

L'HIVER Edition Edytuj

Podczas walki z nim, gdy poniesie odpowiednio duże rany, leczy się całkowicie, po czym przyzywa na pomoc dwóch Strażników Kruka.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic II: Noc Kruka ma on 6666 punktów many.
  • W sadze Wiedźmin zostaje wspomniany wojownik o imieniu Kruk.
  • W tej samej sadze istnieje też Zbroja Kruka.