Fandom

Gothicpedia

Kruk

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze76 Udostępnij

Kruk
GI • GII:NK
Kruk G1.png
Kruk w Gothic
Informacje
Gildia
Tytuł
Prawa ręka Gomeza
Poziom
80
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Wejście do zamku
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Ebr_105_Raven
Kruk
GI • GII:NK
Kruk (NK) (by Jao98).png
Kruk w Gothic II: Noc Kruka
Informacje
Gildia
Tytuł
Dowódca bandytów
Poziom
50
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Nie żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Bdt_1090_addon_Raven

Kruk – postać, występująca w Gothic oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to magnat w Starym Obozie, a następnie wybraniec Beliara. Miał duży udział w wielkim buncie, dlatego też stał się prawą ręką Gomeza.

Gothic

Jest jednym z Magnatów, najpotężniejszych ludzi w Starym Obozie, największym z trzech obozów Górniczej Doliny. Zajmuje się handlem ze światem zewnętrznym oraz zarządzaniem wydobywania rudy. Jako prawa ręka Gomeza jest jego pośrednikiem i wszystkie sprawy załatwiane są poprzez niego. Tylko on może zgodzić się na spotkanie z Gomezem. Poza tym zajmuje się Cieniami m.in. zlecając im zadania. Bezimiennemu powierza misję szpiegowania ludzi z Bractwa Śniącego. Kruk jest wyjątkowo niemiłą i arogancką osobą, choć po przyjęciu do Starego Obozu może wydawać się zupełnie inny. Bezimienny po wykonaniu zleconej przez Kruka misji, stwierdza, że nie potrzebuje takich przyjaciół. Jak wszyscy w Starym Obozie jest wrogo nastawiony do bohatera po czwartym rozdziale.

Czas Zapłaty

Okazuje się, że jeszcze przed trafieniem za barierę wdał się w konszachty z Beliarem. Podczas akcji modyfikacji chce zdobyć ornamenty, by dostać się do Jarkendaru, a do tego zadania wyznacza Hrabiego, swojego dawnego towarzysza, a obecnie najwierniejszego wspólnika. Rickowi udaje się jednak wykraść ornamenty ukryte przez Kruka w zatopionej wieży Xardasa. Podczas pierwszego spotkania z protagonistą Kruk zleca mu zadanie dostarczenia jednemu ze swoich strażników, Krakenowi, butelki z listem do Lariusa. Rick próbuje odmówić, jednak wówczas Kruk powala go na ziemię i zmusza do posłuszeństwa. Podczas spotkania z Hrabią w Orlim Gnieździe, ten ostatni próbuje zaskoczyć i zabić Kruka, jednak z powodu podszeptów Beliara Krukowi udaje się przejrzeć podstęp, a następnie zabić strażników i uwięzić Hrabiego w jego własnej fortecy. Gdy Rick oferuje Krukowi swoją pomoc w inkantacji, Kruk teleportuje ich obu do Gniazda, zabija przywołanego demona, a następnie wywabia Hrabiego z jego kryjówki, po czym używa czarnej magii, by go zabić. Wówczas staje do pojedynku z Rickiem, jednak widząc, że przegrywa starcie, teleportuje się w nieznane miejsce.

Przed akcją Gothic II: Noc Kruka

Wraz z Thorusem zbiera ze sobą sporą grupę ludzi, a następnie ucieka z Górniczej Doliny. Ze Starego Obozu dołączyli do nich między innymi Bloodwyn, Fletcher, Huno, Fisk, Scatty, Snaf, Dexter, a także Senyan z Nowego Obozu i Fortuno z obozu na bagnie. W międzyczasie przemawia do niego Beliar, wybierając go na generała swoich przyszłych armii i rozkazując mu zdobyć Szpon Beliara. Wyrusza do zapomnianej części wyspy dzięki pomocy piratów, w poszukiwaniu zaginionego artefaktu. Odnajduje ruiny domu kasty wojowników, gdzie znajduje się również świątynia Adanosa. Wysyła Dextera, aby uprowadzał ludzi z miasta Khorinis i jego okolic, którzy mają pracować przy odkopaniu świątyni oraz w kopalniach złota.

Gothic II: Noc Kruka

Odszyfrowuje zapisane na kamiennych tabliczkach zapiski poszczególnych kast mieszkańców Jarkendaru, oraz kontaktuje się z Khardimonem. Wewnątrz świątyni Adanosa wymyka się ścigającemu go Bezimiennemu i zdobywa Szpon Beliara. Od tej pory Kruk cały czas spędza w świątyni, modląc się do swojego nowego boga. Niedługo potem odnajduje go główny bohater i po krótkiej rozmowie zabija, zabierając miecz. 

Returning

Podczas walki z Bezimiennym zostaje teleportowany przez Beliara do starożytnego więzienia jednego z arcydemonów. Ten zabija Kruka, a następnie pożera jego duszę i przejmuje ciało. Dzięki temu sprowokowany bohater miałby otworzyć bramę w celu pokonania demona, dając mu szansę na oswobodzenie. Plan kończy się fiaskiem, gdy protagonista pokonuje „starożytne zło”.

Ciekawostki

  • W Gothic II: Noc Kruka jego zbroję noszą również QuarhodronRademes.
  • W modyfikacji Requiem razem ze Szponem Beliara ma przy sobie Uriziel, za pomocą którego naładował Szpon.
  • W Gothic II: Noc Kruka ma 666666 many.
  • W modyfikacji L'HIVER Edition podczas walki z nim, gdy poniesie odpowiednio duże rany, uleczy się całkowicie, po czym przyzwie na pomoc dwóch pomagierów.
  • W grze Wiedźmin istniała postać o imieniu Kruk.
  • W tej samej grze występuje pancerz o nazwie Zbroja Kruka.

Więcej w Fandom

Losowa wiki