FANDOM

Krety – gildia występująca w Gothic.

Gothic Edytuj

Jeżeli ktoś chce dołączyć do Nowego Obozu, może stać się zbieraczem lub właśnie kretem. Krety mogą później stać się szkodnikiem, lecz muszą się zasłużyć. Oprócz zbieraczy jest to najniższa kasta w Nowym Obozie. Są odpowiednikami kopaczy ze Starego Obozu. Całe dnie spędzają na wydobyciu magicznej rudy w Wolnej Kopalni do kopca rudy, jednak ich warunki pracy są lepsze. Ich przywódcą jest Swiney. Krety mogą bezpłatnie wchodzić do karczmy na jeziorze. Większość z nich została zamordowana podczas ataku na Wolną Kopalnię. Jedynymi, którzy przeżyli, jest Senyan i inny nieznany z imienia kret.

Dołączenie do kretów Edytuj

Do kretów Bezimienny może dołączyć bez wykonywania żadnych zadań, wystarczy porozmawiać ze Swineyem. Otrzymuje wtedy spodnie kreta (a wraz z nimi prawo darmowego wstępu do karczmy na jeziorze), trzy miski ryżu dziennie i wynagrodzenie w wysokości 50 bryłek rudy miesięcznie, „by móc się porządnie upić”.

Lista kretów Edytuj

  • Swiney – inżynier i najbardziej wpływowy z kretów. Przebywa w Wolnej Kopalni;
  • Senyan – przesiaduje w karczmie na jeziorze u Silasa;
  • oraz wielu innych nieznanych z imienia kretów.

Gothic Edycja Rozszerzona Edytuj

W Gothic Edycja Rozszerzona Bezimienny po dołączeniu otrzymuje w statystykach gildię Kret, co nie ma miejsca w podstawowej wersji gry.